20.11.2017 - 19:55 | Son Güncellenme:
Almanya’da yaşayan Lisa ve Lena kardeşler, yeni nesil Z kuşağının en büyük yıldızlarından oldular.
Onları günde sadece 20 dakikalarını ayırarak şöhrete kavuşturan şeyse, geçtiğimiz günlerde 1 milyar dolara satılan Musical.ly uygulaması.
Uygulamayla popüler müziklere dudak senkronizasyonu yapıp dans eden ve 15 saniyelik video klipler çekenler kızlar bir anda sosyal medyanın kraliçesi oldu.
Musical.ly, 2014 yılında piyasaya çıktı ve 200 milyondan fazla kullanıcısı var. Bu sayı giderek de artıyor.
Uygulamaya 2015 yılında üye olup ilk videosunu paylaşan ikili, şöhret basamaklarını hızlı tırmandı.
Gençler, onları birbirinden ayıramayacakları halde seviyorlar.
Musical.ly'de de günün en çok beğenilen videoları görüntülenebiliyor.
En üst noktada birkaç kez göründükten sonra ikizler hızla şöhret kazandı.
Lisa ve Lena, Musical.ly'de 24 milyon kullanıcı topladı. Kızlar aynı zamanda Instagram'da Almanya'da en çok takip edilen üçüncü kişidir.
Musical.ly uygulamasının kullanıcılarının %10’undan fazlası onları takip ediyor:
Senkronize edilmiş dans ve kıyafetler içeren çoğu müzik videosu için günde yaklaşık 20 dakika harcıyorlar.
400'den fazla videoları var, 1.4 milyar da beğenileri.
Musical.ly North America'nın başkanı Alex Hofmann, kızların hızlı bir şekilde yükselişinin, uygulamada çalışan ekibi bile şaşırttığını söyledi.
Lisa ve Lena, Şubat ayında Instagram'da hamilelik duyurusunu takiben Beyoncé'nin aldığı gibi Musical.ly'de çok sayıda kalp aldı.
Hofmann, "Bu bizim için son derece etkileyiciydi. Instagram gibi çok daha büyük bir platformda dünya çapında tanınan Beyoncé gibi bir sanatçı, platformumuzda Lisa ve Lena videosundan çok daha fazla beğenilmiyor" dedi.
Beijing Bytedance Technology adlı firma Musical.ly'yi tamamen satın aldı. Kaynaklara göre 800 milyon dolar ile 1 milyar dolar arası bir teklifte gidip gelen anlaşmalarla, Toutiao, Musical.ly'yi de bünyesine kattı. Rakam resmi olarak henüz açıklanmadı. Bytendance, geçtiğimiz şubat ayında Flipagram adlı video uygulamasını satın alan Jinri Toutiao medya şirketinin de sahibi.
Musical.ly bir takım sebeplerle ilginç:Dünya genelinde akıllı telefon sahipleri tarafından besleniyor.ABD'de gerçek bir başarıya sahip olan ilk Çin destekli sosyal uygulama.
Facebook veya Google gibi bir internet devinin sahip olmadığı en başarılı video uygulaması olabilir.
Çok genç bir kullanıcı tabanı olduğundan sosyal ve ileti uygulaması olarak daha etkin bir şekilde hizmet ediyor.Geçtiğimiz sene daha popüler olduğu yıllarda 500 milyon dolar değer biçilen uygulamaya özellikle de popülerliği azalmaya başladığı şu yıl içerisinde neden bu kadar yüksek teklif verildiği bilinmiyor.
Şirket, 60 milyon kullanıcısı olduğunu söylüyor. Ancak, çoğunun ilk iki yılında edinildiğini ve uygulamayı ilk kez benimsemiş olan gençlerin ötesine geçemediği söyleniyor.
Google Trendler sorgusunda uygulamanın 2016 yazında zirvede olduğu görülüyor. Bu, gerçek kullanıcı sayılarıyla eşleşmeyebilir, ancak tahmini olarak doğru gibi görünüyor.
Bytedance'ın kurucusu ve CEO’su Yiming Zhang, "Musical.ly ile Bytedance’ın Çin’deki ve Asya’daki geniş kullanıcı altyapısını birleştirerek içerik üreticilerimizin ve markalarımızın yeni piyasalara açılması için önemli bir küresel platform oluşturacağız. dedi.
İnternette son dönemde dikkat çeken kareleri sizler için derledik...
İnternette gördüğünüz büyüleyici fotoğrafların perde arkası görüntüleri...