04.12.2017 - 16:18 | Son Güncellenme:
Sosyal medya, küçük bir işletmenin sahip olabileceği en ucuz markalaşma aracıdır. Birlikte çalışacağınız sosyal medya platformlarını seçtikten sonra o platformdaki hesaplarınıza zaman ayırmak önemlidir.Hedef kitlenizin en çok hangi platformları kullandığını, hangi saatlerde kullandığını tespit etmelisiniz. Çünkü müşterileriniz, sizinle sosyal medya aracılığıyla iletişim kurmanın aranızda bir bağ oluşturduğunu düşünür.Sosyal medya hesapları aracılığıyla hedef kitlenizin demografik özelliklerini belirlemek ve pazarlama planınızı buna göre oluşturmak için Analytics kullanabilirsiniz.
İşletmenizin kartviziti markalaşmak açısından önemli ve akılda kalıcıdır. Cepte veya cüzdanda kolayca taşınacak, göze hitap eden bir kartvizit işletmenize artı katar. Bu yüzden tasarım önemlidir. Kartvizitinizi benzersiz ve farklı oluşturmaya çalışın.Ayrıca kartvizitinizi fazla ağır hale getirmeyecek şekilde mıktanıslı veya cetvelli şekilde tasarlayabilirsiniz. Bu da kartvizitin başka şekillerde de kullanışlı hale gelmesini sağlayacaktır.
Doğru yapıldığı takdirde bir bloga sahip olmak, işletmenizin kendi branşında tanınmasını sağlayabilir. Doğru kullanmaktan kasıt da içeriğin özgün, bilgilendirici, klişelerden uzak ve akılda kalıcı olmasıdır. Hedef kitlenizin aklındaki sorulara cevap veren, onlar için işleri kolaylaştıran içeriklere yer vermelisiniz.Kullandığınız metinde önemli yerleri vurgulamayı ihmal etmeyin. İmla kuralları, yazı stili ve görseller de blogunuzu okunur kılmak için önemli noktalardır.
İşleri hızlandırmanın bir diğer yolu da bir etkinliğe ev sahipliği yapmaktır. Bu etkinlik küçük çaplı bir stant veya büyük çapta bir mangal partisi şeklinde olabilir. Etkinliğinize katılan insanlarla tanışın. Onlarla iyi iletişim kurduğunuzda ürününüze veya hizmetinize daha çok yakınlık duyacaklar ve denemek için zaman ayıracaklardır.Bu etkinlik için bütçeniz kısıtlıysa başka bir işletmeyle ortak etkinlik düzenleyebilir; o işletmenin de hedef kitlesine ulaşabilirsiniz. Ortak işletmeniz de sosyal medya hesaplarından bu etkinliği paylaşarak gelecek kişi sayısını arttıracaktır.
Ücretsiz haber bülteninden daha iyi bir şey yoktur. Bülteninizin yerel medyada yer alması sizin için yerel bir tanıtım reklamı haline gelecektir.İstihdam sağlayacak olman, dönüm noktanı kutlaman veya bir sosyal sorumluluk etkinliğinde farkındalık yaratman yerel basının dikkatini çekecektir. Etkinliğinizden en az bir hafta önce bülteninizi yerel medyayla paylaşın. Eğer bir medya çalışanı etkinliğinize katılamayacaksa mutlaka yazılı bülteninizi ve etkinlik fotoğraflarınızı yerel medya kuruluşuyla paylaşın.İşletmenizi büyütmek ve marka oluşturmak, olumlu bir itibarla doğru orantılıdır. Ne kadar çok insan işletmenizden haberdar olursa, ürününüzü veya hizmetinizi kullanma ihtimalleri de o kadar artacaktır.