MAS ayrıca, Mayflower'in enlem ve boylamı gibi bilgileri diğer teknelere aktaran bir radar, kamera ve Otomatik Tanımlama Sistemi (AIS) kombinasyonunu kullanarak okyanus trafiğine gerçek zamanlı olarak tepki verebiliyor.
Gemide insanlar olmadığında, gemi 'yüzen bir otel olmaktan çok bir makine haline gelir'. Phaneuf, "İnsan faktörünü gemilerden çıkarmak, her şeyin yeniden tasarlanmasına olanak tanır. Tamamen geminin işleyişine ve işleyişine odaklanabilirsiniz" dedi.
Gövdeyi inşa eden Aluship'in başkanı ve kurucusu Goetz Linzenmeier, "Orijinal Mayflower ahşap, hafif silahlı bir yelkenli iken, MAS daha sofistike bir iç mekana sahip oldukça karmaşık bir trimaran (üç tekneli katamaran)" dedi.
Linzenmeier, "Bu yeni Mayflower'da gördüklerimiz aynı zamanda teknolojik bir macera, neyse ki hiçbir hayat risk altında değil" dedi. İç mekan da orijinal geminin yaşam alanlarından oldukça farklı. Yataklar ve banyolar yerine, sadece bilimsel deneylerin düzenlendiği odalar var.
Yolculuk boyunca deniz suyu örneklerini test edecek ve bir işçinin karaya vardığında kontrol etmesi için şişelerde saklayacak su analizi için ayrı bir oda bulunuyor.
MAS, transatlantik yolculuğundan önce son altı aydır birkaç küçük sefere çıkmıştı.
Mayflower yolculuğu, yani ilk 102 Seyyah'ın 21 Kasım 1620'de İngiltere'den Massachusetts'te bulunan ve günümüzde Plymouth olarak bilinen yere geldiği gün, tartışmasız Amerikan tarihinin en önemli tarihlerinden birisi olarak kabul ediliyor.