Gündem E-Devlet Girişi ve Edevlet Sorgulamaları Nasıl Yapılır?

E-Devlet Girişi ve Edevlet Sorgulamaları Nasıl Yapılır?

22.06.2015 - 11:25 | Son Güncellenme:

Pek çok kamu işlemlerimizi yapmaya yardımcı olan E-Devlet sistemi günümüzde yaygın olarak kullanılmaktadır. E-Devlet şifresi nasıl alınır ve E-Devlet hizmetlerine nasıl giriş yapılır tüm sorularınızın yanıtını haberimizde bulabilirsiniz.

E-Devlet Girişi ve Edevlet Sorgulamaları Nasıl Yapılır

Vatandaşlar artık tek bir portal üzerinden tüm devlet kurumlarına ve bu devlet kurumlarının online hizmetlerine erişim sağlayabilme imkanına sahip olabiliyor. 2008 yılında dijital platform üzerinde Başbakanlık tarafından hayata geçirilen bu sanal devlet kapısı projesi e-Devlet sistemi tüm Türkiye genelinde yaklaşık 22 milyon civarında bir kullanıcı sayısına 173 devlet kurumu ve 1133 hizmeti ile birlikte ulaşma başarısını gösterdi. 18 yaş sınırını geçmiş olan her Türk Cumhuriyeti vatandaşının kullanabilmekte olduğu bu sanal devlet kapısı böylelikle ülke nüfusunun yarısı tarafından kullanılan bir sistem haline geliyor. Bu neden ile de günümüz modern Türkiye’sinde e-Devlet sistemi oldukça yaygın bir şekilde kullanılıyor. Modern Türkiye’de vatandaşlara sunulan hizmetlerinde kesinlikle modern bir yapıya sahip olması gereklilik arz ediyor.

E-DEVLET İÇİN TIKLAYINIZ!


Son yıllarda dijital dünyada yoğun şekilde artış göstermekte olan online hizmetler son dönemlerde daha aktif şekilde insanların yaşamları içerisinde kendisine yer bulsa da internet gibi son derece geniş bir derya içerisinde devlet kurumlarının hizmetleri karmaşık ve dağınık bir vaziyette bulunuyor. Bu durumun ortadan kaldırılarak dijital işlem kolaylığından vatandaşların tüm devlet kurumları için tek platform üzerinde yararlanabilmeleri amacı ile Başbakanlık tarafından 2008 yılında e-Devlet sistemi geliştirildi. Başbakanlık tarafından Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı aracılığı ile geliştirilen bu sanal devlet portalı günümüz modern Türkiye’sinde en çok kullanılan sanal hizmetlerin başında geliyor. Gelişen teknolojinin internet ile birlikte en aktif olarak yaşantı içerisinde kullanılmakta olduğu ülkelerin arasında yer alan Türkiye’de internet kullanım oranlarında her geçen gün yüksek oranlarda artış yaşandığı düşünüldüğünde devletin kurumları tarafından sunulan kamu hizmetlerinde de internet altyapısının kullanımı elzem hale geliyor.

Bu kapsamda da son dönemlerde Türkiye’deki devlet kurumları tarafından gelişen internet teknolojisi aktif bir şekilde kullanılıyor. Böylelikle de dijital dünyada artık vatandaşların gerçekleştirebilecekleri çok sayıda kamu işlem hizmeti bulunuyor. Son dönemlerde internetin kullanım oranlarındaki yaygın artış ile birlikte Başbakanlığın bu yeni hizmet sistemi oldukça yoğun şekilde kullanılıyor. Özelikle de tüm devlet kurumlarını, vatandaşların iletişim bilgileri, kimlik bilgileri ve adres bilgilerinin yanı sıra çok daha geniş bir hizmet kapsamının yer aldığı sistem içerisinde vatandaşların yapabilecekleri işlemlerin kapsamı da her geçen gün daha geniş alanlara ulaşmaya devam ediyor. E-Devlet sisteminin sunduğu tüm avantajlardan ve hizmetlerden yararlanarak devlet kurumları ile işlemler yapabilmek için güvenlik amaçlı olarak sisteme giriş yapılması gerekiyor. Sistemde vatandaşların giriş işlemlerinde isteğine göre kullanabilecekleri 4 farklı giriş yöntemi bulunuyor.

Sanal devlet kapısı giriş işlemlerinde ‘e-Devlet şifresi ile giriş’, ‘mobil imza ile giriş’, ‘elektronik imza ile giriş’ ve ‘T.C. kimlik kartı ile giriş’ giriş yöntemlerinden birisini kullanarak sisteme giriş yapabiliyor. E-Devlet sistemi giriş işlemlerinde vatandaşlar tarafından genel olarak ‘e-Devlet şifresi ile giriş’ giriş yöntemi tercih ediliyor. Herhangi bir PTT şubesinden daha pratik bir şekilde alınabilen e-Devlet şifresi aynı zamanda da istendiği zaman kişisel bir şifre ile değiştirilebiliyor. E-Devlet şifresi ile giriş yapan vatandaşlar çeşitli kamu kurumlarının hizmetlerini kullanamıyor. Bu kamu hizmetlerinin başında da özellikle online adres değişikliği geliyor. Vatandaşların e-Devlet adres değişikliği işlemleri başta olmak üzere bazı kamu hizmetlerini yapabilmeleri için sisteme e-Devlet şifresi ile giriş yönteminden daha yüksek güvenlik özelliklerine sahip olan bir giriş yöntemi kullanarak giriş yapmaları gerekiyor.

Bu neden ile de vatandaşlar e-Devlet’e giriş yöntemleri arasında bulunan ve GSM operatörlerine yaptıkları başvurular ile satın alabildikleri mobil şifre ile giriş yöntemini veya Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu onaylı Elektronik Sertifika Sağlayıcıları aracılığı ile elektronik imza alarak sisteme giriş yapıyor. E-Devlet sistemine giriş işlemlerinde kullanılan mobil imza ve elektronik imza kişinin ıslak imzasının sanal platformda kullanılabilmesine yardımcı olurken mobil imza ıslak imza yerine GSM operatörlerinden alacakları özel şifre kullanılırken aynı zamanda da elektronik imza ise ıslak imza dijital platformda yasal geçerliliği olacak şekilde aktarılarak kullanılabiliyor. Bu giriş yöntemleri ile sanal devlet kapısı sistemine giriş yapılarak kamu kurumlarının yüksek güvenlik önceliği gerektirmekte olan işlemlerini dahi kolay bir şekilde dijital platform üzerinden gerçekleştirebilme imkanına sahip olunuyor ki bu gibi özellikleri son dönemlerde oldukça yoğun şekilde kullanılmasına yol açıyor.