Gündem Hatalı sürücü, katil bariyer! Son kurban Rauf Kemal Gerz

Hatalı sürücü, katil bariyer! Son kurban Rauf Kemal Gerz

06.04.2022 - 07:00 | Son Güncellenme:

Motosikletiyle seyir halindeyken bir aracın çarpması sonucu bariyerlere çarparak yaşamını yitiren gazeteci ve radyocu Rauf Kemal Gerz’in ölümü, 'katil bariyer'leri yeniden gündeme taşıdı.

GÖKHAN KARAKAŞ İstanbul - 56 yaşındaki gazeteci ve radyocu Rauf Kemal Gerz, önceki gün TEM Otoyolu Sultangazi mevkiinde seyir halindeyken cinayet gibi bir kazaya kurban gitti. Yüksel Çalkam otomobili ile otoyoldan çıkış yapacağı sırada, sağ tarafında bulunan Rauf Kemal Gerz (56) idaresindeki 34 RG 434 plakalı motosiklete çarptı. Kazanın etkisi ile devrilen motosikletin sürcüsü Gerz, bariyerlere çarparak olay yerinde hayatını kaybetti. Gerz'in arkadaşları kazaya neden olan sürücüye ve motosiklet tutkunlarının hayatına mal olan metal bariyerlere tepki gösterdi.

Haberin Devamı

‘GİYOTİN GİBİ’

Metal bariyerlerin değiştirilmesi için 13 yıldır mücadele ettiklerini söyleyen Türkiye Motosiklet Platformu Başkanı Zafer Özsoy, “Sadece İstanbul’da motosikletçilerin trafikteki oranı yüzde 16. Türkiye genelinde 4 milyona yakın motosiklet kullanıcısı var. Aileleriyle birlikte 12 milyon insan her akşam eve sağ salim dönecek miyim? diye düşünüyor” dedi. Özsoy, “Katil bariyer gibi hayati bir konuyu 13 yıldır ilgili bakanlıkların gündemine getirdik. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile Karayolları Genel Müdürlüğü ile görüşmeler yaptık. Değiştirilmesi için aşırı bütçeye de gerek yok. Giyotin gibi keskin metal bariyerler yerine motosikletçi dostu esneyebilen malzemeden bariyer yapılması yeterli. Bu bizim en doğal hakkımız. Rauf abinin ölümü motosikletçilerin canının önemsenmediğinin göstergesi” diye konuştu.

Haberin Devamı

Rauf Kemal Gerz, dün Kerem Aydınlar Camii’nde son yolculuğuna uğurlandı. Gerz’in cenazesi kılınan cenaze namazının ardından Çengelköy Mezarlığı’nda toprağa verildi.

‘YENİ TİP BARİYER YAPILMALI’

Türkiye Motosiklet Endüstrisi Derneği Genel Koordinatörü Remzi Öztürk, şunları söyledi: “Bu tür kazaları önlemek için yol güvenliği uygulayıcıları ve Avrupa Birliği standartlarındaki çalışmalar ülkemizde hayata geçirilmelidir. Karayolunda kaza anında otomobillerin korunması amacıyla yapılan çalışmalar, motosiklet kullananlar için ölüme sebep oluyor. Karayolları Genel Müdürlüğü’nde yaptığımız görüşmelerde yeni tip bariyerlerin yapılacağı söylendi ama yeterli olmadığı açıkça görülüyor” diye konuştu.