02.02.2006 - 00:00 | Son Güncellenme:
0
Türkân Şoray, Yılmaz Güney, Şener Şen, Hülya Koçyiğit, Tarık Akan, Ayhan Işık, Kadir İnanır, Müjde Ar, Fatma Girik ve Sadri Alışık. Derginin içindeki kapsamlı dosya kadar kapak da dikkat çekici. Grafik tasarımcı Neslihan Bilge, "Rüzgâr Gibi Geçti" filminin simgesi haline gelen Clark Gable ve Vivien Leigh'in ünlü sahnesine Türkân Şoray ile Yılmaz Güney'i yerleştirdi. İki oyuncunun birlikte rol aldığı bir film olmayışı, bu "fotoğrafı" daha da ilginç kıldı. Milliyet Sanat dergisi, şubat sayısında 50 sinemacıdan oluşan jürinin belirlediği, Türk sinemasında iz bırakan oyuncular dosyasını kapağına taşıdı. Jürinin anketinden çıkan listenin ilk 10'u şöyle sıralandı: Milliyet Sanat'ın daimi yazarlarından Elif Şafak, 14 Şubat Sevgililer Günü nedeniyle yazdığı, "Aşk Müzesi" başlıklı denemesinde aşkı, plastik sanatlar ekseninde ele aldı. Yazar, unutamadığı beş resimden -"Yıkıntılar Arasında Aşk" (Sir Edward Coley), "Öğleden Sonra Şekerlemesi" (Vincent Van Gogh), "Ufak Hazlar" (Wassily Kandinsky), Topkapı Sarayı Müzesi Kitaplığı'nda bulunan "Mecnun Çölde" ve "Aya Uzanan Merdiven" (Georgia O'Keeffe) yola çıkarak 'aşk'ı ve 'aşkın halleri'ni irdeliyor. Elif Şafak 'aşk'ı yazdı Geçen ay İtalyan Corriera della Sera gazetesinin Magazine adlı ekinde yayımlanan "Orhan Pamuk ve Diğerleri" başlıklı yazıda Pamuk, tüm dünyada, ifade özgürlüğüne rağmen "devlet tarafından yakından izlenen, rahatsız edilen ve zulüm gören" yazarlar arasında en başta gösterilmişti. Göksel Aymaz, bu noktadan hareketle yaşamı soruşturmalar ve kovuşturmalarla geçmiş Nâzım Hikmet, Aziz Nesin ve Kemal Tahir gibi edebiyatçılarımızı yazdı. Gösterişsiz 'deli'ler Milliyet Sanat dergisi, her ay dünya sinemasının unutulmaz filmlerinden birini okurlarına hediye ediyor. Derginin bu ayki VCD'si tüm zamanların en iyi propaganda filmlerinden biri sayılan Sovyet sinemacı Sergey Ayzenştayn imzalı "Potemkin Zırhlısı". Bu ay "Potemkin Zırhlısı" Tarzları itibariyle günümüz İngiliz rock gruplarını andıran New Yorklu topluluk The Strokes'un yeni albümü "The First Impressions On Earth" çıktı. Artık iki kişi (Deniz Özbey ve Tuğrul Akyüz) olarak yollarına devam eden Vega ve Yunus Emre'nin "Gel Gör Beni" adlı ilahisine getirdikleri rock yorumuyla dikkat çeken genç grup Dorian ile yapılmış söyleşiler de Milliyet Sanat'ta... The Strokes, Vega ve Dorian Milliyet Sanat'ın plastik sanatlar sayfaları dopdolu. Dergide bu ay, halen üreten ve tarihe mal olmuş 15 imzanın ilk kez bir araya getirilen çalışmalarından oluşan "Modern Türk Heykeli'nden Bir Seçki", Henri Cartier - Bresson'un Pera Müzesi'nde açılan sergisi, Hüseyin Çağlayan, Devabil Kara, Mümtaz Yener ve Hayri Esmer'in sergilerini konu alan yazılar yer alıyor. Türk heykelinin öyküsü İstanbul Modern'de Eleştirmen Ömer Türkeş, Peyami Safa'nın "Server Bedi" takma adıyla yazdığı ve yıllardır gün yüzü gösterilmeyen romanı "Selma ve Gölgesi"ni Milliyet Sanat için yazdı. Yazarın en iyi romanlarından biri sayılan kitap, içerdiği psikolojik tahliller, "femme fatale" kadın tipi ve muhafazakâr motifleriyle dikkat çekiyor. Enis Batur'un yakında çıkacak olan "Mektuplar" adlı kitabından yeni bir bölüm ve Tarık Dursun K. ile yapılmış söyleşi de şubat sayısında... "Selma ve Gölgesi" nihayet piyasada Bugünlerde Oscar adaylıklarıyla öne çıkan George Clooney, bu kez hem oynuyor hem yönetiyor. Babası bir TV habercisi olan Clooney'nin medya-iktidar ilişkisini ele aldığı yeni filmi "İyi Geceler, İyi Şanslar" 17 Şubat'ta vizyona giriyor.Film, 1950'li yıllarda "komünist avı" başlatan senatör Joseph McCarthy döneminde CBS televizyonunda çalışan ve McCarthy'nin politikasına muhalefet eden "anchorman" Edward R. Murrow ve çalışanlarının "karşı duruş" öyküsü üzerine kurulu. Clooney ise Murrow'un haber - yorum programı "See It Now"ın (Artık Gör) yapımcısı Fred Friendly rolünde. Film ve Clooney hakkında detaylı bilgi Milliyet Sanat'ın sinema sayfalarında. George Clooney yönetmen koltuğunda