Son dakika reklamveren haberleri ile ilgili Milliyet'e eklenen tüm haberler bu sayfada yer almaktadır. Geçmişte yaşanan reklamveren gelişmeleri, bugün yaşanan en flaş gelişmeler ve çok daha fazlası sürekli güncel olan reklamveren haber sayfamızda...
14. MIXX Awards Türkiye Ödülleri sahiplerini buldu
Dijital mecralar ve uygulamalar üzerinden yaratıcılık ve iş sonuçları ile reklamların değerlendirildiği ve ödüllendirildiği MIXX Awards Türkiye, İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB) tarafından on dördüncü kez düzenlendi. Rahmi Koç Müzesi’nde gerçekleştirilen ödül törenine, reklamveren markalar, yayıncı mecralar ve reklam ajansları ile sektör kuruluşlarının temsilcilerinin yanı sıra IAB Kurucu Başkanı Ahmet Pura, IAB Europe Yönetim Kurulu Başkanı Thomas Duhr ve IAB Europe Onursal Başkanı Constantin Kamaras da katıldı.
Pazarlama sektörü çerezsiz dünya’ya hazırlanıyor
Reklamveren, yayıncı, ajans ve teknoloji şirketi temsilcileri, sektörde üçüncü parti çerez sonrası dönemle ilgli değerlendirmelerini ve çözüm önerilerini paylaşmak üzere 28 Mart Perşembe günü Salt Galata'da gerçekleşen IAB Connect: Çerezsiz Dünya etkinliğinde bir araya geldiler. Etkinlikte AB ve Türkiye'deki ilgili mevzuata uyum amacıyla, Safari ve Firefox tarayıcılarının ardından Google’ın da bu yıl üçüncü parti çerezleri Chrome’dan kaldırması ile ortaya çıkan yeni trendler ve çözüm önerileri ele alındı.
‘ABD’de reklam boykotu X’i iflasa sürükler mi?’
Eski adı Twitter olan sosyal medya platformu X’in patronu Elon Musk, Amerikalı dev şirketlerin boykotuyla karşı karşıya... BBC, Kuzey Amerika Teknoloji Muhabiri James Clayton imzalı bir yazıda bu durumun platformu iflasa sürükleyip sürüklemeyeceğini masaya yatırdı. Clayton şunları yazdı:
Oyun dünyası, “Gaming in Advertising” etkinliğinde buluştu
İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB) tarafından, 22 Kasım’da gerçekleştirilen Gaming in Advertising etkinliğinde, oyun dünyasının markalar ve pazarlama iletişimi açısından potansiyeli farklı perspektiflerden ele alındı.
14 milyar liralık medya yatırımı
Türkiye’de Tahmini Medya ve Reklam Yatırımları 2020 Yılı Raporu yayımlandı. Rapora göre, Türkiye’de toplam medya yatırımları 13 milyar 976 milyon TL olarak gerçekleşti. Mecra dışı reklam yatırımları ile beraber, toplam medya ve reklam yatırımları ise bir önceki yıla göre yüzde 24 oranında büyüyerek, 17 milyar 469 milyon TL oldu.
Reklamlar değişirse toplum değişir
Toplumsal cinsiyete dayalı kalıp yargılara son vererek reklam endüstrisinde değişim yaratmak için kurulan Unstereotype Alliance Platformu, Birleşmiş Milletler Kadın Birimi koordinasyonunda çalışmalarını sürdürüyor.
‘Reklam boykotu’ Face’i kötü çarptı
Irkçılık ve nefret söylemlerine yer verdikleri gerekçesiyle, dünyanın önde gelen reklamveren şirketleri tarafından “veto” yiyen Facebook, bu işten büyük zarar görüyor. Mark Zuckerberg’in daha ilk günden servetindeki kayıp 7.2 milyar doları bulmuş durumda.
Reklama altı ayda 5.4 milyar TL aktı
Türkiye’de 2019 yılının ilk altı ayında medya ve reklam yatırımlarının 5.4 milyar TL olduğu açıklandı. Reklamcılar Derneği, Reklamverenler Derneği, Açıkhava Reklamcıları Vakfı (ARVAK), İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB TR), Mobil Mecralar Araştırma Pazarlama ve Reklamcılık Derneği (MMA), Ulusal Radyo Yayıncıları Derneği’nin (URYAD) yıllardır kendi mecraları özelinde kendi metodolojileri ile hazırlayarak açıkladığı veriler ilk kez bir araya getirildi.
Dijital reklamda yerli rüzgarı
Dijital reklamda Amerikalı devlerle ilişkisini kesen Türk Telekom (TT), bu alanda yerli teknolojiler geliştiren Admatic ile ortaklığa gitti. Harcamalar yurtdışına gitmeyecek
YouTube'un yeni reklam kuralları, içerik üreticilerini Twitch'e yönlendirebilir
YouTube’ta içerik üreticilerilerinin bazı durumlardan dolayı para kazanamadığından başka platformalara yönleneceği bir süredir gündemde. YouTube’a rakip olabilecek platformun ise genellikle oyun yayıncılarının bulunduğu Twitch platformu olacağı söyleniyor.
Çekirdekten fincana kahve tutkusu
68 yıldır kahvede tazelik ve kalite denince akla ilk gelen markalardan olan Tchibo, yeni reklam filminde çekirdekten fincana kadar süren kahve tutkusunu anlatıyor.
İlk 100 Duster nihayet Türkiye'de!
Türkiye’de satışa çıktığı günden bu yana fiyat-performans konusunda aldığı övgülerle her geçen gün hayran kitlesini büyüten Dacia Duster, 2018 yılında yepyeni tasarımı ve teknolojik geliştirmeleriyle her zamankinden daha farklı ve daha iddialı geliyor.
YouTube'taki rahatsız edici pedofili açığı büyük tepki aldı
YouTube'un uygulama ve masaüstü tarayıcısı üzerindeki arama çubuğuna "How to have" yazıldığında otomatik tamamlama pedofili içerikli videoları listeleyince ortalık karıştı. YouTube pedofili içerikli başlıklar yüzünden kullanıcılardan tepki aldı. Büyük firmalar ise reklam anlaşmalarını askıya alma kararı verdi.
Kristal Elma’dan Allianz’a 8 ödül
Allianz Türkiye’nin sağlık sigortacılığındaki vizyonunu, duygusal hikâyelerle anlattığı reklam kampanyası ‘Allianz Seninle’, Kristal Elma Yarışması’nda, biri ‘Büyük Ödül’ olmak üzere 5 ödül kazandı. Dijital ve Sosyal Medya Kategorisi’nde de 2 ödülün sahibi olan Allianz Türkiye, ‘Yılın Yaratıcılığa Cesaret Veren Reklamveren Özel Ödülü’nü de alarak, yarışmadan toplam 8 ödülle döndü.
Instagram 2 milyondan fazla reklamverene ulaştı
Instagram, 25 Eylül’de aylık 2 milyondan fazla aktif reklamverene ulaştığını açıkladı. Bu sayı 2017 Mayıs ayında 1 milyondu. Kullanıcılar üretmeye, araştırmaya ve içeriklerle, özellikle mobil videoyla, alakadar olmaya her zamankinden daha çok süre harcadıkları için, bu hızlı büyüme gerçekleşiyor.
Snapchat'in indirme rakamları gün geçtikçe düşüyor
Analistlere göre Snapchat'in büyüme hızı son iki aydır ciddi bir şekilde yavaşladı. Özellikle Facebook ve Instagram'daki hikaye özelliği Snapchat'in işlerini bozmaya devam ediyor.
Reklamveren ile ilgili olan tüm haber başlıklarını şu an bulunduğunuz sayfa üzerinden takip edebilirsiniz. Haberlerin detaylarını okumak isterseniz haber başlıklarına tıklayabilir, daha eski gelişmeleri görmek isterseniz ise sayfanın altında yer alan sayfa numaralarına tıklayabilirsiniz.