Ford’a bir Türk tasarımcı daha

Yaklaşık 6 yılı aşkın süredir Ford Motor Company bünyesinde görev yapan Türk tasarımcı Ege Argüden de, “kıdemli tasarımcı” unvanına yükseldi. Argüden, böylece ABD’li şirketin önemli Türk tasarımcıları arasına katılmış oldu

Ford’a bir Türk tasarımcı daha

Yıllar önce Amerika’da tasarım konusunda öğrenim gören ve Porsche’nin efsanevi modeli 911 için tamamen fütüristik bir yorum getirerek adından söz ettiren Ege Argüden, yaklaşık 6 yıldır dış tasarım konusunda çalıştığı Ford Motor Company’de “Kıdemli Tasarımcı” (Senior Designer) unvanına yükseldi. Argüden,

böylelikle tıpkı Murat Güler gibi ABD’li otomotiv devinde önemli işlere imza atan kıdemli Türk tasarımcılar arasına katılmış oldu.
Bitirme projesi olarak Porsche’nin efsanevi modeli 911 için getirdiği fütüristik yorumla, adını bu modelin tarihini anlatan bir kitaba sokmayı da başaran Argüden, geçtiğimiz aylarda tanıtılan ve ABD pazarında popüler olan Ford Explorer’ın yeni Timberline versiyonunun tasarımında önemli rol oynamıştı.

Ford’a bir Türk tasarımcı daha

Bugatti görevi

12 yaşındayken Ekber Onuk’la tanışan ve onun merhum oğlunun onuruna geliştirilmeye başlanan “Sazan” projesinde staj yapması için teklif alan Argüden, hafta sonlarını da bir süre Ford Otosan’da geçirmiş. Alman otomobil dergisi “AutoZeitung”un tasarım yarışmasına katılarak, “ikincilik” ödülü de alan Argüden, 16 yaşındayken, Volkswagen Grubu’nun Tasarım Başkanı olan Türk tasarımcı Murat Günak’a çizimlerini göstermiş. Böylece VW Tasarım Merkezi’nde staj hakkı kazanan Argüden, ertesi yıl Bugatti projesinde yer almış. Ardından sırasıyla Münih’te BMW’de, Türkiye’de Ford Otosan ile Hexagon Studio, ABD’de de Chrysler’da staj yapmış. Ford’ta dış tasarım konusunda çalışan Argüden’in bundan sonraki projelerini de bekliyor olacağız.

Ford Motor Company’nin yıllardır önde gelen tasarımcıları arasında yer alan Murat Güler, son olarak Türkiye’de de satılan Puma’nın yaratılmasında çok önemli rol oynamıştı.

Volvo Cars’tan ‘vegan’ atağı

İsveçli otomobil üreticisi Volvo Cars, tamamen elektrikli otomobillerinde bundan böyle deri malzeme kullanmayacağını açıklayarak “vegan otomobiller” olarak nitelenen akıma ilişkin yeni bir adım atmış oldu.

Ford’a bir Türk tasarımcı daha

Bu kararın uygulamasına, tamamen elektrikli yeni C40 Recharge’dan başlayacağını belirten şirket, 2030 yılına kadar içerisinde deri malzeme bulunmayan tamamen elektrikli otomobiller piyasaya sunacak. Volvo Cars müşterilerine, deri iç mekân seçenekleri yerine biyolojik bazlı ve geri dönüştürülmüş kaynaklardan üretilen yüksek kaliteli sürdürülebilir malzemeler gibi alternatifler sunacak. Şirket, 2025’e kadar yeni modellerindeki malzemenin yüzde 25’inin geri dönüştürülmüş ve bio-tabanlı içerikten oluşmasını hedefliyor.

Elektriklilerden aile kurdu...

Ford’a bir Türk tasarımcı daha

Karsan, yeni yüzde 100 elektrikli otobüs ailesi “e-ATA”yı tanıttı. 10, 12 ve 18 metre uzunluğunda üç farklı model olarak pazardaki yerini alan e-ATA, adını Türkçe’de ailenin büyükleri anlamına gelen “Ata”dan almış. Doğuştan elektrikli e-ATA, batarya teknolojilerinden taşıma kapasitesine kadar birçok alanda oldukça esnek bir yapı sunarak ihtiyaçlara hızla yanıt verebiliyor. 150 kWh’tan 600 kWh’a kadar 7 farklı batarya paketiyle tercih edilebilen e-ATA, gerçek sürüş koşullarında 450 kilometreye kadar menzil sunuyor. Seri üretime başladıklarını belirten Karsan CEO’su Okan Baş, “2 milyon kilometrenin üzerindeki elektrikli araç tecrübemizi büyük boy otobüslere taşıyarak 10, 12 ve 18 metre boyutlarındaki e-ATA serimizi geliştirdik. Böylece, elektrikli ürün gamımızı tamamladık ve 6 metreden 18 metreye uzanan tüm boyutlarda yüzde 100 elektrikli araç sunabilen Avrupa’daki ilk ve tek marka olduk. 10 metrelik e-ATA için ilk siparişler Romanya’dan geldi. 10 adetlik ilk e-ATA filomuzu Aralık ayında Romanya’nın Slatina şehrine teslim etmiş olacağız. Geçtiğimiz ay 18 metre sınıfındaki e-ATA için de 56 adetlik bir anlaşma imzaladık” dedi.

Ford’a bir Türk tasarımcı daha

Koreli kamyona Türk koltuğu

Kibar Holding grup şirketlerinden Assan Hanil, kendi sınıfında dünyanın ilk hidrojen yakıt hücreli elektrikli kamyonu “Hyundai Xcient Fuel Cell”in koltuklarını üretmeye başladı. 1.5 yıllık Ar-Ge ve tasarım süreçleriyle geliştirilen koltukların seri üretimine başlanırken, sürücü ve yolcu koltuklarının hava süspansiyonlu olduğu belirtiliyor. Şirketin Kocaeli’deki tesislerinde üretilip Kore’ye ihraç edilen ürünler, oradan da kamyonlarla birlikte Avrupa’ya gidiyor. Sınıfının ilk örneği olan hidrojen yakıtlı kamyon Avrupa’da yollardaki yerini aldı.

Ford’a bir Türk tasarımcı daha

‘Aura’sı bir hayli yüksek!

Genelde enerjisi yüksek insanlara söylenen “aurası yüksek” lafı, bu kez tamamen elektrikli yani “enerjisi yüksek” bir otomobilde vücut buldu. Dört İngiliz şirketin iş birliğiyle geliştirilip tanıtılan “Aura”, elektrikli süper otomobiller arasında yerini almaya hazırlanıyor. Hafif doğal kompozit malzemelerle üretilmesi hedeflenen Aura, düşük rüzgâr direncine sahip gövde tasarımının yanı sıra sürücünün yola ve sürüşe odaklanmasını sağlayacak minimalist iç mekanıyla da dikkat çekici. İki kişilik, üstü tamamen açık konseptin geliştirilmesi ve yürüyen prototipinin imal edilmesi, tamamen “pandemi kısıtlaması sırasında” gerçekleşmiş. Yaklaşık 550 km menzile sahip olacağı belirtilen aracın seri üretime geçtiği zamanı beklemek gerek...

Ford’a bir Türk tasarımcı daha
Ford’a bir Türk tasarımcı daha

 

 

DİĞER YENİ YAZILAR