Suzuki de hibrit ile gazlayacak...

Türkiye’de Vitara ve SX4 S-Cross’un hibrit versiyonlarını satışa sunan Suzuki, bu teknolojiye Jimny hariç tüm modellerinde yer vermeyi hedefliyor. Suzuki’nin bu yılki hibrit satış hedefi 4 bin adet

Suzuki, geçtiğimiz yıl satışa sunduğu Swift Hibrit’in ardından Vitara ve SX4 S-Cross modellerinin hibrit versiyonlarını da aynı anda Türkiye’ye getirdi. Doğan Trend Otomotiv, Suzuki’nin hibrit modellerinden yılsonuna kadar 4 bin adetlik satışa ulaşmayı hedefliyor.

Swift’le geçtiğimiz yıl hibrit yarışına katılan Suzuki, bu atağını Vitara ve SX4 S-Cross modellerinin hibrit versiyonlarıyla sürdürdü. Vitara Hibrit 296 bin 900 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunulurken, SX4 S-Cross Hibrit ise 306 bin 900 TL’lik anahtar teslim satış fiyatına sahip. Her iki model de 6 ileri otomatik şanzımanla kombinlenmiş akıllı hafif hibrit teknolojisine sahip 129 PS gücündeki 1.4 lt turbo benzinli motorla sunuluyor.

Suzuki Marka Direktörü Şirin Mumcu Yurtseven, dizel araçların pazardaki payı düşerken elektrikli ve hibrit araçların yükselişinin sürdüğünü kaydederek, Türkiye’de de Avrupa’daki kadar olmasa bile elektrikli ve özellikle hibrit araçlarda önemli bir atılım olduğunu söyledi. Geçen yıl Türkiye’de 23 bin adedi aşkın hibrit ve elektrikli otomobil satıldığını hatırlatan Yurtseven, “Hibrit satışları 2019 yılına göre yüzde 85 arttı. Bahsettiğimiz gibi pazar henüz düşük seviyelerde olsa da elektrikli ve hibrit araç satışlarındaki artış trendi devam edecek” diye konuştu.

‘Oldukça hız kazandı’

Bu yılın ilk 3 ayında iç pazardaki talebin arttığını, bu talebin, havaların ısınması ve pandemi koşullarının iyileşmesiyle artmaya devam edeceğini tahmin ettiklerini belirten Yurtseven, “Yine bu dönemde hibrit araç satışları önemli bir ivme kazandı. Şubat sonu itibariyle 7 bin hibrit otomobil satışı gerçekleşti ve hibritlerin toplam pazardaki payı yüzde 3.8’den yüzde 8.7’ye çıktı... Yılsonunda hibrit araç satışlarının 25 bin adedi aşmasını öngörüyoruz” dedi.

Vitara ve SX4 S-Cross’un da satışa sunulmasıyla Türkiye’deki hibrit SUV pazarının önemli oyuncularından biri olduklarını dile getiren Şirin Mumcu Yurtseven, şöyle devam etti:

“Suzuki olarak hibrit ürün gamımızla aslında tam da Türk tüketicisinin taleplerine yanıt veriyoruz. Türkiye’deki hibrit dönüşümümüzün ilk adımını Swift Hibrit ile atmıştık. Swift Hibrit, yüzde 20’yi aşan yakıt tasarrufu, sunduğu standart güvenlik donanımları ve uygun fiyatıyla ilgi görmeye devam ediyor... Vitara Hibrit ve SX4 S-Cross Hibrit ile birlikte Suzuki hibrit ailesini tamamlıyoruz. Hibrit gamımızda sunduğumuz standart donanım özellikleri ve avantajlı fiyatlarla pazarda fiyat/fayda dengesi açısından iddialı olmak istiyoruz.”

Suzuki Marka Direktörü Şirin Mumcu Yurtseven, “Artık Türkiye pazarındaki Jimny hariç tüm modellerimiz hibrit olarak yer alacak. 2020 yılı sonundan bu yılın ilk çeyreğine kadar olan dönem bizim için geçiş süreciydi. Ailenin tamamlanmasıyla pazardaki varlığımızı artıracağımıza inanıyoruz. Yılsonuna kadar 4 bin adede yakın hibrit otomobil satışı gerçekleştirmeyi hedefliyoruz” ifadelerini kullandı.

48V hibrit teknolojisi

Suzuki, 2020 yılından bu yana tüm Swift modellerinde kullanılan 12V Hibrit sistemiyle pazara öncülük yapmıştı. Benzer bir prensibe sahip olan hem Vitara hem SX4 S-Cross modelleri için geliştirilen yeni 48V Hibrit güç-aktarma sistemi, hafif tasarımıyla dikkat çekerken tüm bileşenleriyle aracın toplam ağırlığına 15 kg’dan daha az ekliyor.

Suzuki’nin yeni ve daha yüksek güce sahip sistemi, 48V lityum iyon batarya, Entegre Marş Jeneratörü (ISG olarak biliniyor) ve aydınlatma, ses sistemi ve klima gibi daha düşük voltaj gerektiren donanımları beslemek üzere 48V-12V (DC / DC) dönüştürücüden oluşuyor. Hem jeneratör hem de marş motoru görevi yapan ISG, sisteme kayışla bağlı ve 235 Nm ek tork kullanıma sunarak hızlanma anında içten yanmalı motoru destekliyor. Lityum iyon batarya, yavaşlama ve fren anında geri kazanılan elektrik enerjisini depoluyor ve ISG tarafından yönetilen start/stop fonksiyonunda sistemi besliyor.

4x2 çekişli Vitara Hibrit ve SX4 S-Cross Hibrit, fabrika verilerine göre 100 km’de ortalama 5.7 lt ortalama yakıt tüketirken, Vitara Hibrit 4x4 ise 100 km’de ortalama 6.2 lt yakıta ihtiyaç duyuyor.

Suzuki de hibrit ile gazlayacak...

Toyota’nın hafif ticari yelpazesi genişledi

Toyota, Hilux ve Proace’in ardından Proace City ile hafif ticari araç yelpazesini genişletti. Proace City sayesinde Türkiye’de hayli popüler olan kompakt hafif ticari segmentine giriş yapan Toyota, bu aracı 5 yıl/150 bin km. garantiyle ve lansmana özel 199 bin 500 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sundu.

Lansmanda konuşan Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, Türkiye ve Avrupa’da kompakt ticari araç segmentinin her geçen gün önemini artırdığına dikkat çekerek “Proace City dış tasarımda şık ve premium, iç tasarımda da binek araç konforuna sahip. Müşterilerimiz iş hayatlarında da, aileleriyle birlikte özel hayatlarında da severek kullanacaklar” dedi.

Proace City ile bu yıl hafif ticari araç pazarında yüzde 4.5-5 pay alarak 5 bin -5 bin 500 adet aralığında bir satış hedefinde olduklarını da kaydeden Bozkurt, “Toyota olarak 2021 yılında toplam 60 bin adetlik bir satış hedefimiz bulunuyor. Proace City toplam satışlarımızın yüzde 8’ini karşılayacak. Eğer ek adetler de alabilirsek satış adetleri ve bu oran yukarıya çıkacaktır” ifadelerini kullandı.

Suzuki de hibrit ile gazlayacak...

5 yıl / 150 bin km garanti

Türkiye’de “Dream”, “Flame X-Pack” ve “Passion X-Pack” olmak üzere üç farklı donanım seviyesiyle satışa çıkan Proace City’de yansıtmalı renkli gösterge ekranı, bütün versiyonlarda standart olan akıllı telefon entegrasyonu, Flame X-Pack ve Passion X-Pack’te yine standart bulunan panoramik cam tavan gibi unsurlar dikkat çekiyor.

Proace City, 821 kg taşıma ve 1000 kg’lik römork çekme kapasitesiyle öne çıkıyor. 100 HP ve 130 HP’lik 1.5 lt dizel motor seçenekleri bulunan Proace City’nin 130 HP’lik versiyonu 8 ileri otomatik şanzıman ile eşleştiriliyor.

5 yıl/150 bin kilometre garantiyle satılan Proace City alanlara 2 yıl 7/24 yol yardımı hizmeti de sağlanacak.

Suzuki de hibrit ile gazlayacak...

Yeni bataryalarla tek şarjda Ankara!

Tamamen elektrikli yerli otomobilin üretimi için hazırlıklarını sürdüren Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu’nun (TOGG) stratejik iş ortağı Farasis, enerji yoğunluğu 330 Wh/kg’den fazla olan yeni nesil elektrikli araç batarya hücreleri geliştirdiğini açıkladı. TOGG, bunu sosyal medyasından duyururken, Farasis, bağımsız testler tarafından da onaylanan yeni hücrelerin performansının 3. nesil hücrelere oranla yüzde 25 daha yüksek olduğunu belirtti. Yeni 4. kuşak batarya hücreleri sayesinde tek şarjla 500 km yani İstanbul-Ankara yolculuğu yapmak mümkün olabilecek. Ayrıca bu yeni teknolojili bataryalarla yüzde 80’e kadar şarj 20 dakikanın altına inerken, batarya ömrü de 1 milyon km’nin üstüne çıkacak.

Suzuki de hibrit ile gazlayacak...

Porsche’den Türkiye’de şarj ağı yatırımı

Porsche, Türkiye’de tüm elektrikli otomobiller için şarj ağı kuran ilk otomobil markası oldu. Bugüne kadar ülke genelinde 7.8 milyon TL’lik yatırımla 100 adet şarj istasyonunun kurulumunu gerçekleştiren Porsche Türkiye, yılsonuna kadar yatırım miktarını 10 milyon TL’ye, şarj istasyonu sayısını ise 190 adede çıkarmayı hedefliyor. Porsche Pazarlama Müdürü Selim Eskinazi, “2020 yılında, müşterilerimiz ve tüm elektrikli araç kullanıcıları için 3 adet 350 KW’lik Türkiye’nin en hızlı şarj istasyonu da dahil olmak üzere 7.8 milyon TL tutarında yatırım sonucunda ülke çapında 100 adet şarj istasyonunun kurulumunu tamamladık. Porsche, Türkiye’de bir şarj ağına sahip olan ilk otomobil markası ve en büyük 4. şarj operatörü oldu” dedi. Eskinazi, Doğuş Oto Kartal’da, Türkiye ve Doğu Avrupa’ya servis sunacak olan batarya onarım merkezini kurduklarını kaydetti.

Suzuki de hibrit ile gazlayacak...

Kış lastiği uygulaması 1 Nisan’da bitiyor

Şehirlerarası yük ve yolcu taşıyan ticari araçlarda zorunlu olan, özel araçlarda ise can ve mal güvenliği ile sorunsuz seyahat için kullanılması gereken zorunlu kış lastiği uygulaması, 1 Nisan’da sona erecek. Petlas Pazarlama Müdürü Erkal Özürün, ulaşımın sağlıklı ve güvenli ulaşım için lastiklerin mevsimine uygun şekilde takılmasının önem taşıdığını söyledi. Özürün, “Hava sıcaklığı 7 derecenin altına düştüğü andan itibaren kış lastiğine geçilmesi öneriliyor. Hava sıcaklığının artmasına bağlı olarak da mevsimine uygun lastik takılması gerekir” dedi. Özürün, otomobillerde 4 lastiği değiştirme fiyatlarının ebatlarına göre değiştiğine dikkati çekerek, şunları kaydetti:

“Türkiye’de en çok kullanılan ebat olan 205/55 R16 ölçüdeki yaz lastikleri, 450 ila 650 lira fiyat aralığında satışa sunuldu. Lastik sökme takma ücretleri, binek araçlar için 60-120 lira, SUV ve hafif ticari araçlar için 75-125 lira aralığında değişiyor. Lastik oteli bedeli ise 4 lastik için ortalama 100 lira düzeyinde uygulanıyor. Birçok bayide, söküm takım ve lastik oteli hizmeti paket olarak veriliyor ve bu iki hizmetin fiyatları 150-250 lira olarak uygulanıyor.”

Suzuki de hibrit ile gazlayacak...

Yenilikçi ve çevreci yıkama

Susuzluk tehlikesi, her geçen gün daha da yaklaşırken, su kaynaklarının idareli kullanılmasına yönelik fikirlere de ortam hazırlıyor. Shell’in şu anda 4 istasyonundaki araç yıkama ünitelerinde yürüttüğü pilot uygulama sayesinde, yıkama esnasında kullanılan kirli suyun geri dönüştürülmesi ve rehabilite edilerek tekrar kullanılması sağlanıyor. Projenin hayata geçtiği günden bu yana 10 binin üzerinde araç, yıkama ünitesinin mevcutta sahip olduğu suyla yıkanarak 1 milyon litreden fazla su tasarrufu elde edildi.

Suzuki de hibrit ile gazlayacak...