‘Tüketiciler beklemede’

Tüketicilerin özellikle 2. el araç alımı konusunda beklemeye geçtiğini söyleyen Cardata Genel Müdürü Yalçın, kasım ayından itibaren talebin kademeli olarak artacağını öngördüklerini kaydetti

Otomotiv pazarında tedarik sorunlarından kaynaklı “sıfır” araç bulunurluğu sorunu devam ederken, 2. el araç pazarı da geçtiğimiz ayların aksine durgun günler yaşıyor. İkinci el araç sektörüyle ilgili değerlendirmelerde bulunan Cardata Genel Müdürü Hüsamettin Yalçın, tüketicilerin şu anda bir bekleme sürecinde olduğunu, sıfır araç tedarikindeki sıkıntıların uzama sinyalleri doğrultusunda kasım ayından itibaren 2. elde hareketlenme olabileceğine dikkat çekti.

2. el araç fiyatlarının şu anda rayına oturduğunu belirten Yalçın, “Temmuz ve ağustos aylarındaki kısmi hareketlilik eylül ayından itibaren belirli bir çizgiye geriledi. Ekonomik nedenlerden ötürü tüketiciler 2. eldeki satın alma ihtiyaçlarını biraz öteledi ve beklemeye geçti. Bu durum ise 2. elde fiyatların rayına oturmasını sağladı” dedi. Sıfır araçlardaki tedarik sıkıntılarının 2022’de de devam edeceğinin açıkça konuşulduğunu hatırlatan Yalçın, “Özellikle kasım ayından itibaren 2. el araç pazarındaki talebin kademeli olarak aralık ortasına doğru bir seyirde artacağını öngörüyoruz. Bu durum da 2. el araç fiyatlarını biraz artıracaktır” diye konuştu.

‘Sıfır’ da zamlanacak

Ekim ayından itibaren 2. el ticareti yapan firmaların yeni bir döneme hazırlandığının altını çizen Hüsamettin Yalçın, “Yaşanan gelişmeler 2022’nin 2. el araç pazarı açısından oldukça hareketli geçeceğini gösteriyor. Bunu fark eden bayi ve kurumsal ikinci el araç firmaları hatta büyük galeriler, yeni yıla hazırlık için şu anda araç toplamaya başladı. Belirli bir havuz oluşturup ihtiyaçlara hızlı yanıt vermek istiyorlar” diye konuştu.

“0” km araç pazarına da değinen Cardata Genel Müdürü Yalçın, küresel otomotiv sektörünün karşı karşıya kaldığı çip krizi sorununa lojistik, hammadde, sürücü bulunurluğu gibi birçok yeni sorunun eklendiğini ve tüm bu etkenlerin iç dinamiklerle birleştiğinde talebin azalıp fiyatların artmasına neden olabileceğini vurguladı. Yalçın, şöyle devam etti:

“Yeni otomobil fiyatları yukarı doğru gidiyor. Türkiye’de özellikle son 3 ay otomobil satışlarının en yoğun olduğu dönemdir. Ancak, bu yıl araç tedarik sıkıntısı olacağından yaklaşık 50-60 bine oturan aylık sıfır kilometre araç satışı daha da düşecektir. Bizim yapmış olduğumuz pazar ve bütçe analizlerinde tüm bu sebeplerden dolayı Ocak 2022’ye şu anki fiyatlardan sıfır kilometre araçlarda yüzde 12 daha fazla bedelle girileceği öngörülüyor.”

‘Tüketiciler beklemede’

Musk VW müdürlerine deneyimlerini anlattı

Alman otomotiv üreticisi Volkswagen’in CEO’su Herbert Diess, dostluk kurduğu Tesla’nın kurucusu Elon Musk’ı yöneticilerine şirketiyle ilgili deneyimlerini aktarması amacıyla bir sohbet etkinliğine davet etti.

Autonews sitesinin haberine Musk, VW Grubu CEO’su Diess’in daveti üzerine video konferans yoluyla toplantıya katıldı ve Avusturya’da bulunan 200 kadar VW yöneticisine Tesla’yı nasıl bu hale getirdiği anlattı. Diess’in, bu yolla yöneticilerinin, elektrikli araçlara geçişte hızlı kararlar almalarına ve bürokrasiyi en aza indirmeleri için bakış açılarını değiştirmeyi hedeflediği belirtiliyor.

Diess, daha önce de yapımı süren Tesla fabrikasını denetlemek üzere Almanya’da bulunan Musk’la gizlice bir garajda buluşmuş, ona son ürettikleri tamamen elektrikli araçları kullandırmıştı.

‘Tüketiciler beklemede’

Fotoğraf Twitter’dan alınmıştır.

Çin’den sonra en çok Türkiye’de büyüdü

Dünyanın önde gelen motor yağı üreticilerinden Castrol, Türkiye’de atağa kalktı. Pandemi sonrasında elde ettiği büyüme ile 2021’nin ilk yarısında Türkiye’de çok dereceli motor yağı pazar payını yüzde 31’e çıkaran Castrol, Çin’den sonra en fazla büyüyen ülke oldu.

Castrol’ün Türkiye, Ukrayna ve Orta Asya Direktörü Ayhan Köksal, “Castrol’ün dünyada en iyi performansı gösteren ülkelerinden birisiyiz. Sıvı mühendisliğinde çok iyiyiz. Castrol’ün Avrupa’daki 8 üretim tesisinden biri olan Gemlik’teki fabrikamızdan 24 ülkeye ihracat yapıyoruz. Gelecek 5 yılda Gemlik fabrikamızı 30 milyon dolarlık yatırımla büyüteceğiz” dedi.

Otomotivin potansiyeline paralel olarak, madeni yağ sektörünün de büyüdüğünü belirten Köksal, “Türkiye’de otomotiv sektörü dünyadaki tüm olumsuz gelişmelere rağmen büyümeye devam ediyor. Madeni yağ sektörü bu büyümeden etkileniyor. Sektör, Türkiye’de son iki-üç yılda yüzde 67, geçen yıl ise pandemiye rağmen yüzde 9 büyüme gösterdi. Bu yılın ilk 6 ayında pazarın yüzde 30’un üzerinde büyüdüğünü görüyoruz” dedi.

Castrol’ün Gemlik fabrikasında yılda yaklaşık 90 milyon litre madeni yağ ürettiklerini ifade eden Köksal, “Gemlik, Avrupa tesisleri arasında hem lokasyon hem kapasite artırımı uygunluğu hem de üretim maliyetlerimizin rekabetçi olması sebebiyle yatırımları artırmaya karar verdiğimiz bir tesis. Gelecek 5 yıl içinde fabrikaya toplam 30 milyon dolar yatırım yapmayı planlıyoruz. Böylece kapasiteyi artıracağız. Bunun 10 milyon dolarlık bölümünü 2021 ve 2022 yılı içerisinde tamamlıyoruz” diye konuştu.

‘Tüketiciler beklemede’

‘Hibrit’te liderliği sürüyor

Son yıllarda Avrupa başta olmak üzere dünyada ve Türkiye’de çevreci araçlara yönelim, Toyota’nın hibrit araç satışlarına da yansıdı. Toyota hibrit otomobil satışlarında tüm dünyada 18 milyon 321 bini geçerek bu teknolojide öncü ve lider kimliğini pekiştirdi.

Toyota, yılın ilk 9 ayında Türkiye’de 14 bin 269 adet hibrit otomobil satışı gerçekleştirdi. Yılın ilk 9 ayında toplam Toyota binek satışları içinde hibritlerin payı yüzde 41’e ulaşırken ülkemizde üretilen Corolla Hybrid, 12 bin 81 adetle en çok tercih edilen hibrit model oldu. Yine Türkiye’de üretilen C-HR Hybrid de 1.848 adetle Corolla Hybrid’i takip etti. Türkiye toplam pazar satışları içinde hibritlerin payı 2012 yılında sadece yüzde 0.04 iken, 2020 yılında yüzde 2.91’e, 2021 yılının Ocak-Eylül döneminde de yüzde 8.5’e ulaştı.

Türkiye’de yılın ilk 9 ayındaki toplam hibrit otomobil satışı 36 bin 824 adede ulaşırken, bu, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 186’lık artış olarak yansıdı. Bu artışta özellikle kurumsal şirketlerin filo tercihlerinde hibrite yönelmelerinin de etkisi oldu.

‘Tüketiciler beklemede’

Anadolu Isuzu’ya ‘Red Kontrol’

Ticari araçta 50 yılı aşkın süredir üretim gerçekleştiren Anadolu Isuzu, Vodafone Business’ın Red Kontrol çözümünü tercih etti. Anadolu Isuzu, Red Kontrol çözümü ile tüm üretim hattını uçtan uca anlık takibini sağlayarak ticari araç sektöründe bir ilki gerçekleştirdi. Bu sayede tüm üretim hattının uçtan uca anlık olarak takibi sağlanırken, üretim sonrasında da otoparka alınan araçlar, takip cihazlarının GPS özelliği sayesinde otoparkın hangi bölümünde olursa olsun kolaylıkla bulunabiliyor.

‘Tüketiciler beklemede’