Şebnem Burcuoğlu

Şebnem Burcuoğlu

sebnem.burcuoglu@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

Ünlüler, kendi makyaj markalarını piyasaya sürmek konusunda son dönemde birbirleriyle ciddi bir yarışa girdiler

Ünlüler dünyasında son dönemde yükselişe geçen trend nedir dersiniz? Kıyafet dizayn etmek mi? Takı tasarlamak mı? Hayır oraları geçtik arkadaşlar. Ünlüler kendi makyaj markalarını piyasaya sürmek konusunda birbirleriyle ciddi bir yarışa girdiler. Boşuna değil YouTube’da makyaj vloggerlarının katlanarak çoğalması veya ardı ardına “Kendi makyaj koleksiyonunuzu oluşturmanın kısa yolları” merkezli kitapların basılması.

Haberin Devamı

Jessica Alba’dan “The Honest Beauty”, Madonna’dan “MDNA Skin”, Drew Barrymore’dan “Flower”, Salma Hayek’den “Nuance”, Miranda Kerr’den “Kora Organics”, Iman’dan “Iman Cosmetics”, Rihanna’dan “Fenty Beauty”, Gigi Hadid, Olsen kardeşler, Kardashiangiller, bizden Kerimcan Durmaz derken kendi makyaj markasını çıkarmayan ünlü neredeyse kalmadı gibi bir şey. Peki neden?

Bir adet Kylie dudağı lütfen

Yirmi yaşında imparator

Biz kadınlar makyaj yapmayı seviyoruz. O cepte. Fakat bir makyaj ürünü seçerken hayranı olduğumuz bir ünlünün dolgun dudaklarına iç çekerek bakıp “Ben de böyle görünmek istiyorum!” diyoruz sanırım. Yoksa yirmi yaşındaki Kylie Jenner’ın “imparatorluk” olarak adlandırılan makyaj koleksiyonundaki bir rujun web sitesinde satışa çıktıktan otuz saniye sonra yok satması, ilk on sekiz ayda 420 milyon dolarlık ciro yapması başka bir şekilde açıklanamaz. Hem Instagram’daki yüz milyon takipçisiyle Kylie ruj satamayacak da ben mi satacağım?

Bir adet Kylie dudağı lütfen

Bir bildiği vardır

İlk olarak “Halo Etkisi” ile başlayalım, yani bir kişinin herhangi bir özelliğini keşfettikten sonra geri kalan diğer huylarının da aynı şekilde olduğuna inanma dürtüsüyle. Bu konuda verebileceğim en belirgin örnek de ünlüler. Bir ünlüyü çılgınca seviyorsak, esas mesleğinin yanı sıra elini attığı her işte başarılı olacağını düşünme eğilimimiz oluyor. Arkansas Üniversitesi, özellikle on sekiz-yirmi dört yaş arası gençlerin bu eğilimde olduğunu söylüyor. Yani Rihanna bir makyaj koleksiyonu yaptıysa mutlaka vardır bir bildiği ve o marka mutlaka mükemmeldir! Gerçi kırk cilt rengine uygun fondöten çıkarmak da hakikaten mükemmel hareket.

Haberin Devamı

Bir adet Kylie dudağı lütfen
İkinci olarak dünyada yükselen organik yaşam trendini sayabiliriz. Malum, son dönemde yediğimize, içtiğimize, sporumuza daha dikkat ediyoruz. Her sabah aç karnına avokado yemeye çalışırken kullandığımız makyaj ve güzellik malzemelerinin içeriğine dikkat etmezsek olmaz. Bu da makyaj koleksiyonlarına yepyeni bir açılım getirdi diyebiliriz. Jessica Alba ve Gwyneth Paltrow da bu alanı gayet güzel doldurdu.

Üçüncü olarak sosyal medya etkisi geliyor aklıma. Ünlüler parmaklarımızın ucunda, her an gözümüzün önünde, hem de bazen bize cevap bile veriyor! Daha ne olsun?

Hint rüzgarı

Küçüklüğümden beri Hint filmlerine ciddi bir ilgim var. Filmin ilk üç dakikasında sonu belli olan senaryosuyla, her küçük ayrıntıyı yirmişer dakikalık danslarla ve uzun bakışmalarla anlatan akışıyla Bollywood dünyasının yeri kalbimde ayrıdır. O rengarenk dünya nasıl sevilmez ki? Birkaç yıl önce Paris’te, “Baharati” isimli Hint müzikalini abartmıyorum, iki saat boyunca ağzım kulaklarımda seyretmiştim. Bir daha da denk gelmez diye içlenirken Zorlu Performans Sanatları’nda “Taj Express Müzikali” çıktı karşıma. Muhteşemdi. O kocaman salondan dansçılarla beraber oynaya oynaya çıktık. Teşekkürler Zorlu PSM!