Sina Koloğlu

Sina Koloğlu

s.kologlu@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

İzmir giderek ‘AVM’leşirken buralara yeni mekânları yerleştirmeye başladı. Bu işe ilk soyunan Gaziemir Optimum oldu; Hayal Kahvesi markasıyla müşteriye sürpriz yaptı. Yemekli ve büyük sahnesiyle iddialı... 200 bin kişinin giriş-çıkış yaptığı bir alışveriş merkezinden Hayal Kahvesi’ne büyük bir pay düşeceğinden ümitli, işletmeci Tolgahan Demirbağ. Ziyaretimiz, Redd’in konseri vesilesiyle oldu.

Sahne güzel

Mekânın sahnesi büyük, izleyici hali yerinde. Tıka basa 900 kişi alıyor. Konseri doldurduk ile mekânı doldurduk arasında fark vardır. Rahat izlemek, izlerken bir şeyler içmek, bunu yapacak servisin rahat olması önemlidir. ‘Hayal Kahvesi Optimum’da keyifli ve kalabalık ortam, 650 ile ifade edilebilir. Buna yakın bir kitle vardı Redd konserinde. Tabii bir de ses düzeni... Ben şahsen doyurucu buldum. Ama dış cephenin cam olması, akustik sorun yaratıyor. Uygun perdelerle bu sorunu çözeceklerini söylediler. Bir de AVM’nin içinde oldukları için, provalarda dışarıya çok ses gitmesi konusunda da rahatsızlığı gidermek uğraşındalar.

Haberin Devamı

Eski Redd-yeni Redd

Müzik yazılarını her daim okuduğum, Milliyet’ten Mehmet Tez, Redd’in yeni albümü ‘Mükemmel Boşluk’u şöyle yorumlamış: “Redd, pop/rock/elektronik/dans ortak kümesinde dolanmakta. Giderek daha net, daha oturmuş bir müzik, giderek netleşen, az lafla çok şey anlatabilen sözler. Sanatçıların bu ‘yalınlaşma’ hali, yaşamakla, bilgi ve tecrübeyle oluyor. Zihin netleştikçe, dil de onu izliyor.”

Yeni ‘Hayal’de müzik geceleri
Sahnede eskiler ile yenilerden bir karma yaptılar. ‘21’, ‘Hayat Kaçık Bir Uykudur’, ‘50/50’, ‘Plastik Çiçekler ve Böcekler’ albümlerinden geçmişe gittiler. ‘Aşktı Bu’ ya da ‘Prensesin Uykusu’ ya da ‘Nefes Bile Almadan’ ve hatta ‘Donkişot’ çaldığında seyircinin daha bir katıldığı izlenimine kapıldım. Doğan ve Güneş Duru kardeşler, ilaveten Berke Özgümüş’ten oluşan yeni ‘Redd’ eski şarkılarını da ‘Mükemmel Boşluk’ tavrı içinde yorumladılar diyebilirim. Yeni halimiz budur diyorlar ve buna saygı duymak lazım. Şunu açıklıkla söyleyebilirim... Bu değişiklik, mecburiyetten değil, tercihten olmuştur. Anlayan anlamıştır. Şahsen yeni hallerinde ‘Tam Bir Delilik’ ve ‘Senden Vazgeçeli Çok Oldu’ şarkılarını işaret etmişim o akşama dair. Pek hoşuma gitti. Doğan Duru’nun sesi ‘Nefes Bile Almadan’ için ‘Bir daha, bir daha’ dedirtiyordu. Üç konserlik bir mini turnenin son ayağıydı. ‘En güzel bu konser oldu’ dediler.