'Şarkı yazmak benim ağlama duvarım'

Sena Şener’le konuştuk bu hafta. Sesinin pek çok isme benzetilmesini sordum. “Bu kadar farklı ve alakasız vokale aynı anda benzeyen birinin var olması, mümkün değil. Durum buysa belki de, benzeyen kişinin, gerçekten kendine has bir yorumu vardır. Bilmem anlatabildim mi?” dedi

Sena Şener... Dinlediğinizde mutlaka çekiyor sizi. Uçlarda bir ses. Bu haftayı kendisine ayırdık. Tam da yeni teklisi "Çok Geç Kaldın"ın çıktığı zaman diliminde. Havanın öyle kolay aydınlanmadığı tadında bir parça...

İlk soruyu tam da yukarıdaki yorumdan hareketle sordum. "Sesim filtresiz ve olduğu gibi. Yani bir yorum oturtmaya çalışmadım hiçbir zaman. Sesim en çok sahnede şekillendi. O yüzden birileri sesimi seviyorsa da sesimden hoşlanmıyorsa da bu duyguları, doğal bir bütüne karşı duyuyorlar. Kendini bir aralığa, bir tarza sığdırmaya çalışan, vokal değilim" diye başlıyor söze.

Sesini Norah Jones'a benzeten olmuş, “Björk” diyen olmuş, “CocoRosie” diyen de. Merak ediyorum Şener ne diyor bu ses benzeme işine. "Onur verici isimler kabul ediyorum" diyor ve ekliyor: "Bu kadar farklı ve alakasız vokale aynı anda benzeyen birinin var olması, mümkün değil. Durum buysa belki de, benzeyen kişinin, gerçekten kendine has bir yorumu vardır. Bilmem anlatabildim mi?" Kendi müzik hikâyesinin tarifini net veriyor bu arada: "Şarkıları ile kendini ifade ederken müziği araç olarak kullanan bir anlatıcıyım."

Karanlık, zamansız ve markasız

Sena Şener için "Ne yaşadı ki, bu sözleri yazdı?" diye bir yorum dikkatimi çekmişti. Ona bu yorumu hatırlatınca "Şarkılarım kişisel duygularımı barındırıyor. Önemli olan, bu duyguların ne kadar çok insan tarafından benimseniyor ve zaten biliniyor olması" diye anlatıyor Şener. Sonra bir ipucu daha veriyor sözlerle ilgili ve "Kederli ifadeler için var olan dağarcık, mutluluğu ifade ederken kullanılanlardan çok daha büyüktür” diyor. “Şarkı yazmak benim ağlama duvarım" yorumu ise koyduğu son nokta.

Ne kadar çok konser versen fark etmez, o hissi hep duyarsın: Heyecan. Konser mekânına gidiş öncesi başlayan, oraya varınca iyice tavan yapan bir his. Bu kadar sene geçti, ben hâlâ öyle hissediyorum. Evdekiler "Koptun gittin yine" derler. "Aynı duyguları paylaşıyorum" diyor Sena Şener ve nedenini çok net tarif ediyor: "Yalnız ve kendi küçük çemberi içinde yaşamayı tercih eden biri olarak, o kadar fazla insanın beni görmeyi bekliyor olması, olağanüstü ve alışamadığım bir duygu."
Gelelim kıyafetlere... Sena Şener'in kıyafetleri üzerine epey bir yorum yapılmış. "Karanlık, zamansız ve markasız görünmekten hoşlanıyorum" diyor. Mağazalarda istediği kıyafeti bulamayınca çözümü şöyle bulmuş: "Annemle kafa kafaya verdik ve kıyafet olayını kendimiz çözmekte karar kıldık. Annem tarzımı çok iyi anlıyor. Bu zamana kadar birkaçı hariç, tüm klip ve konser kıyafetlerimi annem tasarladı; bazen kendi dikti, bazen toparladı ve bana uyarladı."

Yeni yol haritası

Yeniden müziğe dönüyoruz. "İnsan Gelir Geçer" ve ardından gelen teklileri kendi yapmış Sena Şener. "Her şeyi kendim yapmak beni yavaşlattı. Daha doğaçlama bir müzik üretmek istiyordum. Sahne aldığım arkadaşlarımla bir araya gelip, rahatça doğaçlama kayıtlar yapabileceğimiz bir stüdyo keşfettik. Orada bizim gibi detaylarda boğulan ve sürekli yeni analog aletler kovalayan, süper lezzetli kayıtlar ve mix-mastering yapan Mahmut Albulak diye bir arkadaş edindim" diye anlatıyor. "Çok Geç Kaldın" da işte bu yeni zamanın ürünü. "Daha melodik, rock düzenlemeler, ateşli gitarlar twin-kick davullar… Bu tarzda devam ederek kaydettiğim ve paylaşmayı beklediğim teklileri bir albüme tamamlamayı planlıyorum" diyerek müzikteki yeni rol haritasını açıklıyor Sena Şener.

14 Ocak/Hayal Kahvesi-Adana, 15 Ocak/Gaün Mavera KSM Atatürk Kültür Merkezi-Gaziantep, 16 Ocak/ Hayal Kahvesi-Diyarbakır

Şarkı yazmak benim ağlama duvarım

BU KONSERLER KAÇMAZ!

Sahneleri bir başkadır

Kardeş Türküler, türkülere bir başka hava veren, zenginleştiren, alıp götüren bir grup. Az ve öz konser veriyorlar. 12 Ocak/MEB Şura Salonu-Ankara

Bu akustik bir kenara yazılır

Bülent Ortaçgil ve Kaan Tangöze “%100 Akustik Konser” açılışını yapıyorlar KüçükÇiftlik Park’ta. Kaan, “Gölge Etme”yi çıkardı. Geçtiğimiz cuma günü de “Âşık Mahzuni Şerif Türküleri” albümü çıktı. Konserde bu albümden şarkılar sunacak. Bülent Ortaçgil şarkıları zaten gitarla başka lezzetli. 14 Ocak/KüçükÇiftlik Park- İstanbul

Kadın sesler haftası

Biri 68 diğeri, 80 kuşağından... Her ikisinin ortak özelliği bu yerlere öyle kolay gelmedikleri gerçeği.
İlkay Akkaya, 14 Ocak/IF Performance-Eskişehir
Melek Mosso, 14 Ocak/Ooze Venue-İzmir; 15 Ocak /Jolly Joker- Bursa

Metal bol çeşitli

Metal müziği hemen hemen aynı dönemlerde farklı tatlarda bu ülkede inatla yapan iki grup bir arada; Pentagram ve Knight Errant. 15 Ocak/KüçükÇiftlik Park-İstanbul