Kakaoyu nasıl bilirsiniz? Daha okur okumaz ağzınızda hoş bir tat hissettiniz değil mi? Haksız da sayılmazsınız. Peki ya kakaonun kilo verme ve genel sağlığı soruma konusunda etkili olduğunu biliyor musunuz? 
 
Eğer doğru dozda tüketilirse kakao, hem kilo konusunda hem de kalp sağlığından cilt güzelliğine,  kolesterolden bağışıklık sistemine kadar genel sağlık üzerinde çok etkili bir yardımcı.
 
Peki bu nasıl oluyor dersiniz? Yani genelde kilo vermeye çalışanların ya da kilo almaktan korkanların uzak durduğu kakao bu konuda nasıl bir etki yaratıyor?
Hemen anlatayım... kakao kilo verme konusunda birkaç şekilde yardımcı olur. 
 
Psikolojik açlığın ilacı
Eğer psikolojik açlık çekip acısını yiyeceklerden çıkarıyorsanız, kilo almanızın en önemli sebeplerinden biri buysa bence bir de kakaoyu deneyin.
Çünkü kakao, mutluluk hissi veren dopamin ve serotonin hormonlarının salgılanmasını sağlar.  Bu özelliği sayesinde de iştahınızı bastırır.  
 
Hatırlayın, hayatınız boyunca kaç kez sırf kendinizi ruhsal olarak kötü hissettiğiniz için yiyeceklere özellikle de bol şekerli olanlara yöneldiniz ve bunun sonucunda da kilo problemi yaşadınız? İşte kakao, size verdiği mutluluk hissiyle psikolojik açlığı ortadan kaldırır. İştahınızı dengeler. Yani bir anlamda doğal bir antidepresandır. Üstelik ciddi yan etkiler de yaratmaz.
Buna ek olarak kakaonun kalorisi oldukça düşüktür. Bu da sağlıklı kiloda kalmanıza yardımcı olur.
 
Ayrıca aniden gelen açlık krizlerine karşı da etkili bir araçtır kakao. Kan şekerinizin dengede kalmasını sağlar.
 
Metabolizmayı ateşleyin!
Kakaonun kilo konusundaki faydaları bununla bitmiyor elbette. Bir başka önemli etkisi ise metabolizmayı hızlandırıp enerji vermesi. 2005 yılında yapılan bir deneyin sonuçları da bunu doğruluyor. Beslenme programlarına belli bir miktarda kakao eklenen denekler, kakao kullanmayanlara oranla daha çok kilo verdi ve enerji düzeyleri de dikkat çekecek oranda sabit kaldı.
 
Maya uygarlığından günümüze
Günümüzden yaklaşık 4 bin yıl önce Mayalar tarafından bir tür ilaç olarak kullanılan kakaonun faydaları sadece kilo verme, kilo koruma konularında değil elbette. Tanrıların meyvesi olarak bilinen kakao, içeriğinde çok sayıda vitamin ve mineral barındırıyor aynı zamanda. 
 
Kakaoda A, B1, B2, D ve E vitaminleri bulunur. Bitkisel protein, potasyum, magnezyum, demir ve elbette değerli antioksidanlar içerir. Flavanoid ve polifenol de cabası. Bunları göz önüne aldığımızda kakaounun binlerce yıl önce şifa kaynağı olarak kullanılması da boşuna değil.
 
Kakaonun diğer sağlık faydalarını da şöyle özetlemek isterim:
1- Öncelikle antioksidandır ve etkili bir kanser savaşçısıdır. Bunu da içeriğindeki vitamin ve enzimlerin yanı sıra polifenollere borçlu. Bu sayede özellikle de meme ve prostat gibi kanser türlerine karşı koruma sağlar.
2- Bağışıklık sistemini güçlendirir.
3-İçerdiği antioksidanlar sayesinde yaşlanmaya karşı savaşır. Ciltte nemliliği sağlar.
4- Saç ve tırnak sağlığını korur.
5-Enerji verir, zinde hissetmeyi sağlar.
6- Kalp ve damar sağlığını korumaya yardımcı olur.
7-Tansiyonu dengeler.
8-Kötü kolesterolün düşürülmesini sağlar. 
9-Vücuttaki iltihaplanmayı önler.
 
Kakao tüketirken bunlara dikkat!
Öncelikle şunu söyleyeceğim; bu kadar faydası olan kakaoyu da dikkatli tüketmeniz gerekir. Bu muhteşem kokulu toz, bütün bu sağlık faydalarına rağmen bir tür mucize yaratıp sizi hastalıklarınızdan ve özellikle de fazla kilolarınızdan kurtarmaz. Ancak sağlıklı bir beslenme programı ve düzenli egzersizle şekillenen yaşam alışkanlıklarınıza kakaoyu da katıp nimetlerinden mümkün olduğunca üst düzeyde faydalanabilirsiniz.
 
İşte bunun için de kakao tüketirken dikkat etmeniz gereken bazı ayrıntılar var. Örneğin sabahları tükettiğiniz yulaf gevreğinin içine biraz kakao katabilirsiniz. Ya da belki hazırladığınız smoothie'yi kakao ile biraz daha lezzetlendirebilirsiniz.
 
Kakaoyu badem sütü ya da Hindistan cevizi sütüyle birlikte tüketebilirsiniz.

 
Peki ne kadar kakao? 
En önemli kısmı en sona sakladım.
Kakao ile ilgili söyleyeceğim en önemli ayrıntıyı iyice akılda kalması için en sona sakladım. Biraz önce anlattığım gibi kakaonun sağlık açısından sayısız faydası var. Ama bunlara rağmen tüketirken miktarını abartmamak gerektiğini hatırlatmak isterim. Günde bir yemek kaşığı kadar kakao tüketebilirsiniz. Kesinlikle içine şeker ya da tatlandırıcı eklememenizi de önenirim.