Doğru Uyuyun, Hızlı Kilo Verin

Kilo verme yolculuğuna yeni başladığınız sırada hep gün içinde yapılması gerekenlere odaklanırsınız. Hangi besinleri tüketeceğiniz, ara öğünlerde ne yerseniz sağlıklı kilo vereceğiniz ve egzersiz düzeni gibi. Ama unutmayın, kilo vermek sadece gündüz saatleriyle sınırlı bir süreç değil. En az onun kadar önemli bir başka zaman dilimi daha var: Gece saatleri.

Çünkü gece saatleri için geliştireceğiniz sağlıklı alışkanlıkların da kilo verme sürecine katkısı çok büyük. Gelin bir bakalım, geceleri atacağınız hangi adımlar, sizi kilo verme sürecinde daha ileriye taşır.

Önce iyi bir uyku: Aslına bakılırsa bu, çok hoş ve çok da basit bir adım. Geceleri düzenli yatın, yani yatağa gidiş için belli bir saatiniz olsun ve yeteri kadar uyuyun. Kaliteli bir uyku, kilo verme sürecinde çok büyük anlam ifade eder. Çünkü eğer, geceleri yeteri kadar uykunuzu alamazsanız, vücudunuz yorgun düşer ve etkin bir biçimde yağ yakamaz.

Ekranın karşısında ömür tüketmeyin: Kaliteli bir uyku için dikkat edilmesi gereken en önemli ayrıntı, "ekranlardan" uzak durmak. Hem de her türlüsünden. TV ekranından diz üstü bilgisayara, akıllı telefonlara kadar. Bu tür aletleri yatak odanızdan kesinlikle uzak tutun.

Hafif yoga egzersizleri: Vücudunuzun sağlıklı bir biçimde yağ yakmasına, kilo vermesine yardımcı olacak kaliteli uykuya geçiş için bir başka önemli adım da yoga... Geceleri yatağa gitmeden önce yapacağınız hafif yoga egzersizleri, hem bedeninizi hem ruhunuzu dinginleştirir ve sizi iyi bir uykuya hazırlar. Ek olarak geceleri yapacağınız hafif yoga egzersizleri metabolizmanızı hızlandırıp gece boyunca yağ yakmanıza da yardımcı olur.

Serin bir odada mışıl mışıl uyuyun: Gece uykunuzun kilo vermenize katkısı olmasını istiyorsanız, yatak odanızın ısısını çok fazla yükseltmeyin. Bunun yerine serin bir odada uyumak daha fazla yağ yakmanıza yardımcı olur.