Yaza doğru kilo vermek için gösterdiğiniz çabaları düşünecek olursanız kışında beslenmenize dikkat etmelisiniz. Özellikle birçok kadın ve erkek fazla kilolarını zor şartlar altında vermektedir. Tempolu dersler, ağırlık çalışmaları ve durmaksızın koşmak gibi birbirinden zor spor dallarıyla ilgilenerek verdiğiniz kilolarınızı kış aylarında geri almamanız için dikkat edebileceğiniz teknikleri açıklıyoruz.

Uyku saati

Kış aylarında uyku saatiniz yaza göre biraz daha düzenlidir. Bu nedenle uyku saatinize yakın saat dilimlerinde sağlıklı bile olsa yemek yememelisiniz. En son yediğiniz yemek ile uykuya geçtiğiniz an arasında 3 ile 4 saat olmalıdır ki vücut yemeği kolayca sindirebilsin. Kış aylarında kilo almanın en büyük nedenlerinden biri olan uykuya yakın yemek yeme alışkanlığınızı bırakmalısınız.

Gündüz beslenmesi

Gündüz yaptığınız kahvaltı ve kahvaltıdan sonra yapılan ara öğünler gün içerisinde size tokluk hissi kattığı için özellikle kahvaltınızı sağlıklı ve tok tutacak şekilde yapmanız önerilmektedir. Böylelikle kendinizi tok hissetmiş olacağınız için de uykuya yakın zaman dilimlerinde yemek yememiş olacaksınız.

Kuru meyve tüketimi

Kış mevsimlerinde sağlıklı olan kuru meyve tüketimini de unutmamanız gerekmektedir. Özellikle kışın yapılan yağlı yemekler, hamur işleri ve kızartmalar genelde birkaç ay içerisinde hızlı bir şekilde kilo almanızı sağlamaktadır.

Su tüketimi

Yeterli miktarda su tüketmelisiniz, bunun için sıcak içeceklerden yararlanabilirsiniz. Böylelikle grip, nezle ve soğuk algınlığı gibi hastalıkların önüne geçmiş olacaksınız ve kışın kuruyan cildinizi kendi kendinize tedavi etmiş olacaksınız.

Tok tutan besinler

Kış mevsimlerinde yetişen ve taze olan sebze, meyve ve tahıllı ürünleri tüketmeniz gerekmektedir. Özellikle tok tutması sebebiyle salata tüketmelisiniz. Hatta salatanın içine tavuk parçaları ekleyerek daha da doyurucu hale getirebilirsiniz. Önemli olan yiyeceğiniz ürünlerin taze ve temiz olmasıdır. Kış sebzeleri genellikle toprakta yetiştiği için özenle temizlenmesi gereken sebzeler grubuna girerler. Bu sebzelerin temizliğine dikkat ederek hem temiz hem de sağlıklı beslenebilirsiniz.