Kolay kilo vermek için metabolizmayı hızlandırmanın 7 yolu

Sizce kolay, hızlı ve kalıcı kilo vermenin sırrı nedir? Sağlıklı ve dengeli beslenmek, düzenli olarak egzersiz yapmak... Evet, kesinlikle öyle! Ama bir başka önemli nokta daha var ki o olmadan kilo vermek, haydi iyimser olalım imkankız değil ama zor. Kilo vermenin olmazsa olmazlarından biri de hızlı çalışan bir metabolizma.

Metabolizma, sözlük anlamıyla bedeninizdeki tüm kimyasal reaksiyonları tanımlayan bir deyimdir. Bütün bu kimyasal reaksiyonlar da bedeninizi hayatta tutar. İşin teorik kısmı böyle. Ama bir de metabolizma kelimesinin pratikte sahip olduğu bir anlam var ki, kilo vermek söz konusu olduğu zaman ilk anda akıllara o geliyor. Bu durumda metabolizma kelimesi bedeninizin ne kadar kalori yaktığını ifade ediyor.

Metabolizma hızını değiştirmek mümkün mü?

Hızlı çalışan bir metabolizmaya sahip olmak kilo verme konusunda da kilo koruma konusunda da son derece önemli. Bir başka deyişle hızlı çalışıp fazla miktarda yağ yakan bir metabolizma, birçok kişinin hayallerini süsleyen bir durum.

Ama sadece bu kadar değil. Yüksek metabolizma hızı aynı zamanda daha enerjik olmanızı ve kendinizi daha iyi hissetmenizi de sağlar.

Bazı insanların metabolizma hızı diğerlerinden daha yüksektir. Bu da daha hızlı şekilde kilo vermeyi, verilen kiloyu korumayı ve daha enerjik olmayı getirir.

Peki metabolizma hızını değiştirmek mümkün mü? Yani bu bir kader mi? Bir yere kadar kader. Bazı ayrıntılar genlerinizde yazılıdır ya da sağlık durumunuz etkiler. Ama bazı ayrıntılar da yaşam ve beslenme tarzı değişikliğiyle yeniden düzenlenebilir. Lafı fazla uzatmadan iyi haberi şöyle vereyim: Doğru beslenme ve hayat tarzında yapılacak bazı değişikliklerle metabolizmayı hızlandırmak mümkün.

Gelin metabolizmamızı hızlandırmak için neler yapılabileceğine biraz daha yakından bakalım.

İşte metabolizmayı hızlandırmanın, daha çabuk kilo verip daha kolay kilo korumanın ve kendinizi daha enerjik hissetmenin 7 yolu:

Hızlı bir metabolizmanın 7 anahtarı

1- Her öğünde yeteri kadar protein tüketin.

2- Gün içinde çok fazla oturup kalmayın. Masa başı bir iş yapıyorsanız iki satte bir kalkıp ofis içinde bile olsa kısa bir yürüyüş yapın.

3- Baharatlı yiyecekler tüketin.

4- Gece uykularınız düzenli olsun. Ne gereğinden az, ne de gereğinden fazla uyuyun.

5- Kaslarınızı güçlendirin. Bedeninizdeki kas oranı ne kadar artarsa metabolizmanız da o kadar hızlanır.

6- Eğer bir sağlık sorununuz yoksa düzenli olarak yeşil çay tüketin.

7- Daha fazla soğuk su için.

Bu yiyecekler metabolizmayı hızlandırıyor

Metabolizma hızının nasıl artırılacağını böyle kısaca anlattıktan sonra gelelim bu konuda yardımcı olan yiyeceklere.

Bazı besinler, metabolizmanın hızlanmasına katkıda bulunuyor. Dolayısıyla bunlar yeteri kadar tüketildiği zaman kilo vermek de sağlıklı kiloda kalmak da hatta bütün günü enerjik bir şekilde tamamlamak da mümkün oluyor.

İşte metabolizma hızlandıran belli başlı yiyecekler

Yumurta: Danışanlarıma, güne enerjik bir başlangıç yapmaları için kahvaltıda protein tüketmelerini öneririm. Bu konuda en sağlam kaynak da yumurta. Kahvaltıda tüketeceğiniz omlet ya da bir haşlanmış yumurta öncelikle uzun süre tokluk hissi sağlar. Ayrıca özellikle de yumurta akı metabolizmayı hızlandırma konusunda birebir.

Acı kırmızı biber: Bu zaten uzun süredir bilinen bir gerçek. Acı kırmızı biber metabolizmayı hızlandırır. Elbette size oturup sağlığınızı bozacak kadar acı biber tüketmenizi önermiyorum ama yemeklerinize katabileceğiniz bir miktar acı biber metabolizmanızın hızlanmasına yardım edecektir.

Mercimek: Şimdi ilginç bir bilgi vereceğim size. Yapılan araştırmalara göre demir eksikliği çekenler özellikle de böyle bir sorunu olan kadınlar, bel çevresini inceltme konusunda pek de başarılı olamıyor. Bunun nedeni ise demir eksikliğinin metabolizmayı yavaşlatması ve bunun sonucunda fazla yağların da özellikle bel çevresinde toplanması. Hem sağlığı hem de kiloyu etkileyen demir eksikliğinden kurtulmanın en etkili yollarından biri de mercimek tüketmek. Çünkü sadece bir su bardağı dolusu mercimek, günlük demir ihtiyacınızın yüzde 35'ini karşılar aynı zamanda metabolizmanızın hızlanmasını da sağlar.

Tarçın: Metabolizmayı hızlandırması tarçının tek özelliği değil. Aynı zamanda kan şekeri dengesini sağlar ve özellikle kilo verme sırasında olumsuz etki yapan açlık krizlerini engeller.

Greyfurt: Hem çok iyi bir C vitamini kaynağı hem de yağ yakımı ve metabolizma hızını artırma konusunda etkili.

Kırmızı et: Sağıklı koşullarda pişirilip tüketilen kırmızı et metabolizmanızı hızlandırır aynı zamanda zayıflama konusunda etkili olan protein kaynağıdır.

Su: Evet işte geldik konunun hassas bir noktasına. Danışanlarıma her zaman yeteri kadar su içmelerini öneriyorum. Size de aynı öneride bulunacağım. Çünkü hayatın kaynağı su. Bedenimizin kusursuz bir makine gibi düzenli çalışmasını sağlar, bizi hayatta tutar. Ayrıca su, bedeni toksinlerden de temizler, cildin daha sağlıklı ve ışıltılı görünmesini sağlar.

BERSU EKİNCİ
Bütünsel Beslenme Danışmanı