Geri Dön

Kilo verirken kasların erimemesi için ne yapmak gerekir?

Sağlıklı Yaşam Uzmanı Diyetisyen Canan Aksoy, kas geliştirmek ve egzersizde maksimum performansa ulaşmak için önemli ipuçları verdi.

Kilo verirken kasların erimemesi için ne yapmak gerekir?

Deniz sezonunu açmaya sayılı günler kala, spor salonları ve egzersiz yapmaya uygun açık alanlar her zamankinden çok daha fazla dolup taşıyor! Fit bir vücut için egzersizin yanı sıra, beslenme, uyku ve su tüketimine dikkat edilmesi gerektiğinin altını çizen Sağlıklı Yaşam Uzmanı Diyetisyen Canan Aksoy, kas geliştirmek ve egzersizde maksimum performansa ulaşmak için önemli ipuçları verdi.

Havaların ısınmasıyla birlikte kalın giysilerin arkasına saklanan fazla kilolar görünür olmaya başladı. Buna bir de deniz sezonunun yaklaşması eklenince, spor salonları, açık alanlar ve yürüyüş parkurları, yazı fit bir vücutla karşılamak isteyenlerle dolup taşıyor.

Her ne kadar, sağlıklı bir görünüm için egzersizin sadece yaz mevsimi öncesine değil, tüm yıla yayılması gerekse de, son anda vücuda diyet ve sporla aşırı yüklenip zarar vermemek adına atılması gereken bazı adımlar bulunuyor. Sağlıklı bir yaşam için düzenli egzersiz, dengeli beslenme, kaliteli uyku ve yeterli su tüketiminin önemine değinen Waternet Sağlıklı Yaşam Uzmanı Diyetisyen Canan Aksoy, bu dört maddeden birinin eksik kalması durumunda, özellikle kas geliştirici antrenman yapanların sağlık sorunlarıyla karşılaşabileceğinin altını çiziyor.

Vücuttaki kas kitlesinin artmaya başlamasıyla birlikte su ihtiyacının da artacağına dikkat çeken Diyetisyen Canan Aksoy, yakılan her bir kaloriye karşılık bir mililitre su tüketilmesi gerektiğini söylüyor. Aksoy, kas geliştirmek ve egzersizde maksimum performansa ulaşmak için gerekli ipuçlarını ise şöyle sıralıyor:

• Egzersizden 1 - 1,5 saat önce karbonhidrat ağırlıklı bir öğün tüketin, asla aç kalmayın.

• Egzersiz programınız sabah saatlerindeyse, kahvaltınızda ekmek bulundurmayı ihmal etmeyin.

• Kahvaltıdan önce veya akşam iş çıkışında spor yapacaksanız, karbonhidrat açısından zengin olan meyve, kuru meyve, süt ve yulaf ideal seçimlerdir.

• Egzersizden önce su içmeme yanlışına düşmeyin, tam aksine bol bol su için.

• Su içmeye egzersiz esnasında da devam edin. Her yarım saatte bir bardak su içmek hem performansınızı artırır hem de vücudunuzdan toksinlerin atılmasına yardımcı olur.

• Egzersizin ardından ilk bir saat içinde yağsız et, tavuk, balık gibi yağsız protein kaynaklarına, makarna, ekmek, çorba gibi bir karbonhidrata ve salata veya meyve gibi antioksidan zengini besinlere sofranızda yer açın.

• Egzersizden sonraki ilk bir saat içinde idrar çıkışınız varsa, egzersiz sırasında yeterli miktarda su tüketmişsiniz demektir. Aksi durumda ise, böbreklere aşırı yük binmesi, vücut sıcaklığının yükselmesi gibi olumsuz durumlarla karşı karşıya kalabilirsiniz.

• Egzersizden sonra su tüketimine devam edin. Böylece hem iştahınızı kontrol altına almanız kolaylaşır hem de egzersiz sırasında su kaybınız olduysa, bunu yerine koyabilirsiniz.

Aromaterapinin faydaları nelerdir?Aromaterapi ruh sağlığına iyi geliyor mu? Ofis ortamında hangi uçucu yağlar kullanılabilir? Alerji sorunu olanlar hangi uçucu yağları kullanabilir? Aromaterapist Aslı San Bilgin aromaterapinin faydaları hakkında bilgiler verdi.

Tayt Rahatlığı

Tayt Rahatlığı
Astroloji
KOÇ
BOĞA
İKİZLER
YENGEÇ
ASLAN
BAŞAK
TERAZİ
AKREP
YAY
OĞLAK
SAKA (KOVA)
BALIK
Bugün

Genel olarak şanslı olabileceğiniz bir gündesiniz. Yaratıcı konulara, eğlenceye daha çok zaman ayırabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün eve ait işler daha çok tamamlanması gereken konular ağır basıyor. Evle daha çok ilgilenmeniz gerekiyor.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün yakın çevrenizle, kardeşlerle ilişkiler daha çok dikkat edebilir. Görüşmelerinizi de tamamlamaya bakmalısınız.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Eğer alışveriş yapacaksınız aceleci davranmamalısınız. Kararlarınızı yeniden gözden geçirmek zorunda kalabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Hafta sonunda Ay burcunuzda ilerlerken kişisel alanda yapabileceğiniz çok şey var. Kendinizle ilgili konulara daha odaklı olabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugünlerde biraz daha düşünceli ve hassas olabilirsiniz. Kendi duygularınıza daha çok eğilmelisiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Hafta sonunda arkadaşlarınızla olmak ve destek görmek güzel olacak. Duygularınızı olumlu kılan fırsatlar var.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Sürekli hareket halinde olabilir ya da evle ilgili işlerle ilgilenebilirsiniz. Gününüzü daha iyi planlamaya bakın.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Yaratıcı uğraşlara zaman ayırmak için güzel bir gündesiniz. Uzaklar ve yolculuklarla ilgili uğraşlar da gündeme gelebilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugünlerde sizi duygusal açıdan huzursuz eden bazı konular olabilir. Başkaları ile daha çok şey paylaşabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugünlerde eşinizle ya da yakın arkadaşınızla ilgili gelişmelere daha çok kulak kabartabilirsiniz. Dikkatli bir dinleyici olmaya gayret edin.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Hafta sonu olmasına karşın önemli işler ve uğraşlar içinde olabilirsiniz. Çalışkan olabileceğiniz bir gündesiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Hafta Hafta Gebelik

Gebeliğinizin kaçıncı haftasındasınız?

Günün Yazıları

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber