Sürekli yorgunluk hissi neden olur?

Kendinizi sürekli yorgun mu hissediyorsunuz? Sabahları yorgun uyanıyor ve işlerinize yetişememekten şikayet ediyorsanız Fizik Tedavi, Rehabilitasyon ve Rejeneratif Tıp Uzmanı Uzm. Dr. Aşkın Nasırcılar’ın önerilerine kulak vermelisiniz.

Sürekli yorgunluk hissi neden olur?

Kaliteli Uyku Hepimiz İçin Gerekli

Doktorların yetişkin hastalarda en sık karşılaştığı şikayetin yorgunluk olduğunu belirten Uzm. Dr. Aşkın Nasırcılar, “Yorgunluk şikayetlerinde çoklukla yeterli ve kaliteli uyku almanın önemini vurgulamak, hastalara yeterli desteği sağlıyor.” dedi.

Kaliteli uykunun basit adımlarla kazanılabileceğini belirten Nasırcılar, “Kafein gibi uyarıcıların miktarını azaltmak; tablet, dizüstü bilgisayar ve telefon gibi elektronik cihazları uyku odasının dışında tutmak; uyunacak odanın karanlık ve serin olması, kaliteli bir uyku için ön koşullardır. Ayrıca güne dinç başlamak için 8 saatlik uyku düzeni rutinine mümkün olduğu kadar bağlı kalmalıyız.” diye konuştu.

Yorgunluğunuzun Sebebini Tespit Etmelisiniz

Fizik Tedavi, Rehabilitasyon ve Rejeneratif Tıp Uzmanı Uzm. Dr. Aşkın Nasırcılar, kaliteli uyku uyumanıza ve dinlenmek için gerekli zamanı ayırmanıza rağmen yorgun hissediyorsanız, öncelikle sebebinin tespit edilmesi gerektiğini belirtti. Dr. Nasırcılar, en sık karşılaşılan 6 yorgunluk sebebi ve basit önlemlerini şöyle özetledi:

1- Tiroid Hastalığı:

•Beslenmenizden glüteni çıkarın
•Toksin ve ağır metallerden kaçının. Örneğin, BPA (Bisfenol A) içerme olasılığı bulunan plastik kaplar yerine cam kaplar tercih edin.
•Doktorunuzdan iyot ve selenyum seviyenizi takip etmesini talep edin. Düşmesi halinde gıda ve/veya takviyeler alın.
•Devedikeni, zerdeçal, klorella ve kişniş gibi özler ve otlar içeren ağır bir metal detoksu yapın.
•Dişlerinizde metal dolgular varsa, bunların metal olmayan kompozit dolgular ile değiştirilmesi için doktora başvurun.
•Adaptojen bitkiler tüketin. Ginseng, kutsal fesleğen ve meyan kökü gibi adaptojen bitkiler vücut işlevleri üzerinde normalleştirici bir etkiye sahiptir ve vücudun strese adapte olmasına yardımcı olur.
•Karbonhidrat gibi “boş kalori” alımınızı azaltın, yerine yağsız protein ve sağlıklı yağ tüketiminizi artırın.

2- Hareketsiz Yaşam Tarzı:

Dr. Aşkın Nasırcılar, ofis ortamında harekete geçebilmek için önerilerini şöyle sıraladı:

•Oturduğunuz yerden kalkın. Ayakta durma ve kalkıp oturma sıklığınızı artırın.
•Ofis etrafında ya da katlar arasında 15 dakikalık yürüyüşler için zaman yaratın.
•Saat başı 5 dakikalık esneme molaları verin.

3- Kronik Depresyon:

Fizik Tedavi, Rehabilitasyon ve Rejeneratif Tıp Uzmanı Uzm. Dr. Aşkın Nasırcılar depresyona bağlı yorgunluğu hafifletecek önerilerde bulundu:

•Beslenme şeklinizi değiştirin. Yağsız protein, karbonhidrat oranı düşük sebzeler ve Omega-3 yağ asitleri gibi sağlıklı yağlar depresyon karşıtı bir beslenmede mutlaka bulunmalıdır.
•Seveceğiniz bir egzersiz seçmek ve düşük yoğunlukta olsa da periyodik olarak yapmak yorgunluğunuza iyi gelecektir.
•Yoga, meditasyon ya da tercih ettiğiniz farklı bir teknik ile düzenli olarak gevşemeye ve rahatlamaya gayret edin.
•Modunuzu yükseltmek için temel aromatik yağlardan faydalanın. Gül, bergamot, ylang ylang ve lavanta tercih edebileceğiniz yağlardan bazılarıdır.

4- Yetersiz/Kalitesiz Uyku:

Fizik Tedavi, Rehabilitasyon ve Rejeneratif Tıp Uzmanı Uzm. Dr. Aşkın Nasırcılar, kaliteyi bir uykuyu destekleyecek önerileri şöyle sıraladı:

•Kitap okuma, günlük tutma ya da müzik. Uyku öncesi sizi rahatlatacak bir teknik saptayın ve günlük rutininize ekleyin.
•Yatmadan önce ılık bir banyo yapın. Banyo suyunuza ekleyeceğiniz epsom tuzu kaslarınızı yatıştırır, zihninizi rahatlatır.
•Günlük vitamin rejiminize 300-400 mg magnezyum ekleyerek kas ağrılarınızı hafifletin.
•Yatmadan önce şekerli ve karbonhidratlı gıdalardan uzak durun ve kafein tüketiminizi sabah saatlerine alın.

5- Duygusal Stres:

Anksiyete bozukluklarından uyku kayıplarına yorgunlukla bağlantılı pek çok soruna sebep olabilen duygusal stresi yaşayanların ancak üçte birinin tedavi gördüğünü söyleyen Fizik Tedavi, Rehabilitasyon ve Rejeneratif Tıp Uzmanı Uzm. Dr. Aşkın Nasırcılar,

•Yeterli uyku
•Orta veya ileri seviye egzersiz
•Uyaranları sınırlamak veya tamamen ortadan kaldırmak
•Eter yağlar
•Magnezyum veya B vitamini takviyeleri
•Probiyotikler, ile duygusal stresi azaltmanın mümkün olabileceğini belirtti.

6- Kan Şekeri Dengesizliği:

Dr. Aşkın Nasırcılar, kan şekeri seviyesini yönetmek için aşağıdaki besinlerden uzak durmanın fayda sağlayacağını belirtti:

•Soda, meyve suyu, enerji içeceği ve şekerli kahve veya çay gibi meşrubatlar dahil tüm şekerli içecekler.
•Kurabiye, kek, tahıl ve şekerlemeler gibi işlenmiş ve / veya paketlenmiş şekerli / yüksek karbonhidratlı atıştırmalıklar.
•Kan şekeri seviyesini etkileyebilen bal ve akçaağaç şurubu gibi doğal tatlandırıcılar
•Çoğu organik olmayan süt ürünleri.

Aromaterapinin faydaları nelerdir?Aromaterapi ruh sağlığına iyi geliyor mu? Ofis ortamında hangi uçucu yağlar kullanılabilir? Alerji sorunu olanlar hangi uçucu yağları kullanabilir? Aromaterapist Aslı San Bilgin aromaterapinin faydaları hakkında bilgiler verdi.

Siyah Sevenler

Siyah Sevenler
Astroloji
KOÇ
BOĞA
İKİZLER
YENGEÇ
ASLAN
BAŞAK
TERAZİ
AKREP
YAY
OĞLAK
KOVA
BALIK
Bugün

Dolunay yaklaşıyor. Ay bugün burcunuzda ilerlerken, kişisel işlerinize daha çok ilgilenebilirsiniz. Yeni adımlar ve girişimler başarılı sonuçlar getirebilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün bazı kararsızlıklar ya da etkilenmeler içinde olabilirsiniz. İlişkilerinizde daha hassas olabileceğiniz koşullar var.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün oldukça çalışkan ve hareketli olabileceğiniz bir gündesiniz. Aynı zamanda arkadaşlarla, gruplarla bir arada olmak da güzel.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Dolunay temaları stres getiriyor. Hafta sonu olmasına karşın bugün sorumluluklarınız daha fazla olabilir. Aynı zamanda ailenize yönelik gelişmeler de mümkün.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün kendinizi daha iyi ifade edebileceğiniz fırsatlar içindesiniz. Genel olarak şans sizin yanınızda ve yolculuklar içinde de olabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Hafta sonu olmasına karşın bugün sizi meşgul eden işler, detaylar olabilir. Gününüzü daha iyi organize etmeye bakmalısınız.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Dolunay yaklaşırken, tepkilerinize dikkat edin. Bugün yaratıcı işler içinde olabilir ve kendinizi daha tatmin olmuş bulabilirsiniz. Sevdiklerinizle, çocuklarla ilgili uğraşlar da keyif getirebilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün kendi iç dünyanıza ve ihtiyaçlarına daha çok yönelebilirsiniz. Ayrıca evde ve evle ilgili uğraşlar da gündeminize gelebilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün kendinizi daha iddialı hissedebileceğiniz bir gündesiniz. Dışadönük uğraşlar içinde uygun koşullar var.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Dolunayın enerjisi hissedilmeye başlandı. Evle ilgilenmek ya da evde başkalarını ağırlamak için güzel bir gündesiniz. Yine de evde sakin kalmalısınız. Başkalarına cömertçe davranabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün kısa görüşmeler, konuşmalar açısından güzel imkanlar var. Yeni yerler ziyaret etmek de keyifli olabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Paranızı daha iyi değerlendirmenin yolunu bulmalısınız. Bugün daha fazla desteğe ihtiyacınız olabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Hafta Hafta Gebelik

Gebeliğinizin kaçıncı haftasındasınız?

Günün Yazıları

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber