Artık herkesin malumu: Devir ekonomi devri.  Bir yandan kendi sağlığımızı düşünürken bir yandan da 'cüzdanımızın sağlığını' korumak gerek.  Peki, tamam da bunu nasıl yapacağız? 
Sırf ekonomik olsun diye bize hiçbir faydası olmayan besinlere mi yöneleceğiz? Kesinlikle hayır!
İşin aslı şu ki, hem ekonomik hem de sağlıklı beslenmek mümkün.  Yeter ki bu konuda önemli olan adımları atalım.
 
Gelin bir bakalım hem ucuz hem de sağlıklı beslenmek için dikkat etmemiz gereken ayrıntılar neler.
 
Mutfak için strateji belirleyin
Hem ekonomik hem de sağlıklı beslenmek için ilk adım, akıllı bir alışverişten geçer. Bunun için yapılması gereken ise strateji belirlemek. Yani daha alışverişe çıkmadan önce nelere ihtiyacımız olduğunu, hangi besinleri hangileriyle tüketeceğimizi bir liste halinde toparlamak. 
Daha da önemlisi, alışveriş için evden çıkmadan önce buzdolabını ve mutfağı sıkıca bir gözden geçirip elimizdeki yiyeceklerin neler olduğunu da kontrol etmek.  Bu şekilde gereksiz masraftan da kaçınmak mümkün.
 
Yemekleri kendiniz pişirin
Dışarıdan hazır yemek alıp tüketmek kolaydır elbette.  Ama hiç ekonomik değil!  Bu yüzden yiyeceklerinizi evde kendiniz pişirmeye gayret edin. 
 
4 kişilik bir ailenin ev yemekleriyle doyması, sadece iki kişinin dışarıda yemesinden çok daha ucuza gelir bunu sakın unutmayın.
 
Ayrıca amacımız sadece doymak değil, sağlıklı beslenmek. Evde pişirdiğiniz yemekler için hangi malzemeyi ne kadar kullanacağınızın kontrolü de sizin elinizde olacaktır.  Böylece hem siz hem de aileniz katkı maddeleri ya da yapay lezzetlendiriciler eklenmiş yiyeceklerle değil, olabildiğince doğal yiyeceklerle beslenmiş olacak.
 
Hangi yemekleri pişireceğiniz konusunda haftalık bir plan yaparsanız işiniz kolaylaşır.
 
Market arabanızı taze sebze ve meyveyle doldurun
Alışveriş için markete gittiğinizde taze sebze ve meyvelerin sergilendiği bölümlerde daha fazla vakit harcayın. Paketlenmiş besinlere çok da iltifat etmeyin. 
 
Taze sebze ve meyveler hem işlenmiş ve ambalajlanmış olanlardan daha ucuz hem de katkı maddelerinden uzak olduğu için daha sağlıklıdır.
 
Bir başka önemli konu da taze sebze ve meyveleri mevsiminde satın alıp tüketmeniz. Kışın yaz sebzelerini ya da tam tersine yazın kış sebzelerini almak cüzdanınızı daha fazla sarsar.  
Üstelik her sebze ve meyvenin vitamin açısından en zengin olduğu dönem kendi mevsimidir.
 
Öğle yemeğinizi yanınızda taşıyın 
Diyelim ki işe gidiyorsunuz, öğle yemeği için de dışarı çıkmanız gerek. İşte bunu yapmayın. Bunun yerine o gün ofiste yiyeceğiniz öğle yemeğini evden çıkmadan kendiniz hazırlayın. Hem size en uygun olan yiyeceği hazırlamış hem de dışarıda sağlıksız bir fast food yemek için harcayacağınız parayı bir kenara koymuş olursunuz.
 
Pahalı yiyeceklerin yerine ekonomik olanları koyabilirsiniz
Sağlıklı beslenmek, özellikle de fazla kilolardan kurtulmak ya da formunuzu korumak için protein almanız gerekli. En önemli protein kaynağı da ettir. Ama diyelim ki maddi durumunuz düzenli olarak et almanıza izin vermiyor. Bunun da bir çaresi var.
 
Proteini başka sağlıklı kaynaklardan da edinebilirsiniz. Yani etin yerine başka ve daha ekonomik protein kaynaklarını koyabilirsiniz. Yumurta, nohut, fasulye, mercimek gibi baklagiller tüketebilirsiniz.