Onlar bir Türk ve Amerikalı iki kuzen. Okyanus aşırı yaşayan Fulya Müftüoğlu ve Janelle Berberoğlu, Chikirina adını verdikleri yepyeni bir plaj ve spor markasını hayata geçirdiler. Hedefleri, metropollerden, şehirli yaşamından ve bu yaşamla boğuşmayı bırakıp uyum sağlamayı seçmiş, kadınlardan ilham alarak kurdukları markalarını dünyaya tanıtmak… Kendilerinden hem markalarının öyküsünü hem de bikini ve mayo seçmenin kurallarını öğrendim.

- Bir marka yaratma fikri nasıl oluştu?

Chikirina, aktif yaşam stili markası olarak 2015 yılında doğdu. Hem dans geçmişi hem de aktif spor yaşantısı olan bir tasarımcı ve bir moda iletişim mezunu iki kuzen bir araya geldik ve kadınlara hem bedenleri ile mutlu olmaları hem de kendi potansiyellerinin maksimumuna çıkmaları için ilham vermeyi amaçlayarak markamızı kurduk. Biraz kendi ihtiyaçlarımızdan biraz da sektörün ihtiyaçlarından esinlendik. Esas derdimiz aktif yaşamda fayda odaklı, uzun süre kullanılabilir ve çok fonksiyonlu ürünler tasarlamak.

- Markanın ismini nereden esinlendiniz?

Chikrina, Lazca bir kelime. Uluslararası bir marka olmayı hedeflediğimiz için yazılışını Türkçe karakter kullanmadan yaptık. Anneannemiz küçükken bize böyle seslenirdi. Anlamı 'küçük çıtır kız' demek.

- Bu kadar fazla mayo ve spor giyim markası arasında nasıl öne çıkmayı planlıyorsunuz?

Chikirina'yı diğer markalardan ayıran en önemli özellikleri hikayesi, vizyonu ve ürün kalitesi. Kumaşlarımız kesinlikle uzun ömürlü ve dayanıklı. Modellerimiz ve kesimlerimiz hem konforlu hem de modaya ayak uyduruyor. Fiyatlarımız da belirli bir kalite standartının üzerinde ürünler sunabileceğimiz en makul fiyatlar. Vitrinde duracak değil insanların satın alabileceği ürünler yapmak peşindeyiz.

- Hedef kitlenizdeki kadını tarif eder misiniz?

Chikirina, hayatla temas halinde olan tüm kadınlar - ‘tüm süper kadınlar’dan ilham alıyor. Aynı anda birçok şeyi yapmaktan hoşlanan kadınlar için yaratılmış bir marka olarak , günlük yaşamda esneklik, dayanıklılık ve dengenin gerekliliğine inanıyor ve kadınlara yeni bir konfor alanı tanımlayarak yeni ürünler geliştiriyor.

- Ürünler nerelerde satılıyor?

İstanbul, İzmir, Bodrum, Adana, Bursa ve  Alanya'da butik, stüdyo veya ‘designer store’ gibi yerlerde toplam 25 satış noktasında ve Chikirina websitesi, Lidyana, Mizu, Nemoda ve Yogazero online satış noktalarında satılıyor.

- Vücut tipine göre mayo ve bikini seçmenin püf noktaları neler?

Biz öncelikli olarak konfora özen gösterilmesi gerektiğini düşünüyoruz. Çünkü özgüvenin sağlıklı bir konfor alanı yaratmaktan geçtiğini düşünüyoruz. Vücut tipine göre doğru mayoyu seçmenin birkaç püf noktası tabii ki var.
•    Dengeli bir görüntü için küçük göğüslü kadınlara uzun üçgenler veya büstiyerler tavsiye ediyoruz.
•    Geniş kalçalı kadınlara da bilinenin aksine küçük kesimli modeller tavsiye ediyoruz; çünkü parça büyüdükçe proporsiyon algısı da büyüyor.
•    Mayo ise her bedene uyum sağlar. Sadece iri göğüslü kadınların askı kalınlıklarına özen göstermeleri gerekiyor.

- Markanıza ait aksesuar da var mı?

Aksesuar kanadını geliştirme planımız var. Şimdilik sadece 1 adet Morikukko markası ile işbirliği yaparak geliştirdiğimiz kapişonlu sırt çantamız var. Yine çok fonksiyonlu ve hayatı kolaylaştıracak ürünlerle bu grubu da genişletmek istiyoruz.

- Spor ürünleri satın alırken hangi detaylara dikkat etmek gerekiyor?

Alınacak ürünün yapılan egzersize göre tasarlanmış olmasına özen gösterilmeli. O durumun ihtiyaçları gözetilerek yapılıp yapılmadığı çok önemli. Uzun ömürlü olmalı, yıkamaya dayanıklı olmalı. Teri iyi taşımalı veya terlemeyi önlemeli. Biz bir de çok fonksiyonlu olmaları gerektiğine inanıyoruz. Aynı anda birkaç kullanım olanağı sağlamalı. Bu sebeple su geçirmeyen, küçülüp katlanabilen ve kapişonu olan bir çanta tasarladık. Veya çift taraflı giyilebilen, hem body hem mayo olabilen bir ürün tasarladık. Veya hem bikini üstü hem spor sütyeni olabilen, yine iki tarafı da giyilebilen bir bikini üstü tasarladık.

- Yurtdışı planlarınızı anlatır mısınız?

Chikirina şu anda çok yeni bir proje. Henüz vizyonunu ve varmak istediği yeri yeni netleştirmiş ve yapacak çok şeyi olan bir marka. Bizim gelecekte olmak istediğimiz yer Türkiye'de üretilen, buralardan çıkan fakat tüm dünyaya açılmış olan global bir marka olabilmek. Konuyu sadece kıyafet veya aksesuar özelinden çıkartıp sağlıklı ve aktif yaşamın desteklendiği ve özendirildiği bir platforma dönüşmek. Bu konu ile ilgili ilk adımlarımızı da Amerika ve İngiltere'de atmaya hazırlanıyoruz.