Ekonomi İşte Türkiye'nin en itibarlı şirketleri

İşte Türkiye'nin en itibarlı şirketleri

30.04.2013 - 16:12 | Son Güncellenme:

Türkkiye İtibar Endeksi 2012 sonuçlarına göre, Türkiye'nin en itibarlı üç markası Koç Holding, Sabancı Holding ve Ülker oldu.

İşte Türkiyenin en itibarlı şirketleri

Türkiye İtibar Endeksi 2012 sonuçlarına göre, Koç Holding yüzde 20, Sabancı Holding yüzde 18.1 ve Ülker yüzde 6.7 ile Türkiye’nin en itibarlı üç markası oldu. Bu şirketleri yüzde 5.9 ile Arçelik, yüzde 4.5 ile Turkcell, yüzde 2.7 ile Coca Cola, yüzde 2.4 ile Ağaoğlu, yüzde 1.7 ile Doğan Holding ve THY, yüzde 1.6 ile Eti ve Vestel ve yüzde 1.5 ile Doğuş Holding izledi.

İtibar Atölyesi adına, İstanbul Ticaret Üniversitesi’nin akademik denetiminde uluslararası araştırma şirketi XSIGHTS tarafından “Alkolsüz İçecek”, “Bilişim”, “Otomotiv”, “Tekstil”, “Bankacılık”, “Gıda”, “İlaç”, “Turizm”, “Beyaz Eşya”, “Elektronik Eşya”, “Sigorta” ve “Ulaşım” sektörleri özelinde gerçekleştirilen, “Türkiye İtibar Endeksi 2012 Sonuçları” İstanbul Ticaret Üniversitesi Sütlüce Kampüsü’nde düzenlenen basın toplantısı ile açıklandı.

Haberin Devamı

“ALKOLSÜZ İÇECEK, GIDA, BEYAZ EŞYANIN PUANI ARTTI”

Toplantının açılışını yapan İstanbul Ticaret Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Nazım Ekren, geçen yıldan bu yana genel itibar endeksinin 78.3’den 77.1‘ e düştüğünü gözlemlediklerini belirterek, “Bu düşüş, ’Türkiye’nin En İtibarlı Şirketi’ genelinde anlamlı bir düşüş olmamakla birlikte, sektörler bazında endeks puanı farklılıklar sergiliyor" dedi. Ekren, konuşmasına şöyle devam etti: “Bu yılki çalışma, alkolsüz içecek, gıda, beyaz eşya gibi sektörlerde endeks puanının artarken, tekstil ve hazır giyim sektörünün itibar puanının aynı kaldığını, elektronik eşya sektörünün puanının ise düştüğü ortaya çıkıyor. Bu yıl endekse ilk defa dâhil edilen İlaç, Ulaşım, Bilişim ve Turizm sektörlerini yakından izleme olanağı veren endeks çalışmamız, bu sektörlerde de itibar konusunda lider olan şirketleri ortaya koyuyor. Algı faktörlerini ele aldığımızda ‘dürüst ve şeffaflığın‘,geçen yıl olduğu gibi, kamuoyu nezdinde,en önemli kriter olarak ortaya çıkması da, itibara giden yolda, şeffaf davranmanın değerinin altını bir kere daha çiziyor.”

Haberin Devamı

“ŞİRKETLER BU RAPORDAN DAHA ÇOK FAYDALANACAK”

Endeksin metodolojisi ve kurumların Türkiye İtibar Endeksi’nden nasıl yararlanacağı hakkında bilgi veren XSIGHTS Araştırma Yönetim Kurulu Başkanı Çiğdem Penn ise şirketlerin, Türkiye İtibar Endeksi raporundan bu yıl da çok faydalanacağını söyledi. Penn, “Öncelikle ‘Şirketiniz itibar radarına girmiş mi?’, ‘Sektörünüzdeki sıranız kaç?’, ‘Sizi en itibarlı şirket olarak algılayan kişiler Türkiye’nin neresinde?’, ‘Rakiplerinize göre neredesiniz?’, ‘Sektörünüzde hangi algı faktörleri fark yaratacak?’ gibi hep merak ettiğimiz soruları, sponsorsuz, tarafsız, akademik olarak kontrol edilmiş bir araştırmaya dayanarak bulacaksınız. Türkiye İtibar Endeksi raporunu tüm iletişim ve pazarlama profesyonelleri çok ilginç ve faydalı bulacak” diye konuştu.

TÜRKİYE İTİBAR ENDEKSİ 2012 SONUÇLARI

Sıralama Kurum Adı Yüzdesi (%)

1. Koç Holding 20.00

2. Sabancı Holding 18.10

3. Ülker 6.70

Haberin Devamı

4. Arçelik 5.90

5. Turkcell 4.50

6. Coca Cola 2.70

7. Ağaoğlu 2.40

8. Doğan Holding ve THY 1.70

9. Eti & Vestel 1.60

10. Doğuş Holding 1.50

TÜRKİYE İTİBAR ENDEKSİ 2012 SEKTÖR BİRİNCİLERİ

Sektörü (Alfabetik Sırayla)Kurum Adı

-Alkolsüz İçecek Coca Cola

-Bankacılık Ziraat Bankası ve Garanti Bankası

-Beyaz Eşya Arçelik

-Bilişim Casper

-ElektronikEşya Arçelik

-Gıda Ülker

-İlaç Eczacıbaşı

-Otomotiv BMW

-Sigorta Axa Sigorta

-Tekstil LCW

-Turizm Hilton

-Ulaşım Metro Turizm

(ANKA)