08.04.2021 - 04:04 | Son Güncellenme:
Mal bildirim formu doldururken hangi malların bildirilmesi gerektiği, nelerin kapsama dışında kaldığı ve dikkat edilecek hususların bütünü kafa karıştırıcı hale gelebilir.
Mal Bildirim Formu Nasıl Doldurulur?
Mal bildirim formu doldurulurken, Mal Bildirim Yönetmeliği ve Kanunu kapsamındaki maddelerin dikkate alınması gerekir. Devlet memuru unvanıyla ataması gerçekleşecek kişilerin görevlerine başlamadan önce bu formu doldurmaları zorunludur. Fakat mal bildirim formunu daha önce doldurmamış kimseler bu konuda sıkıntı yaşayabilirler. Mal bildirim formları 8 farklı bölümden oluşur.
Her bölüm farklı bir mala ilişkindir. İlgili kısımda üzerine herhangi bir mal varlığı bulunmayan kimseler bu kısımları boş bırakırlar.
Mal bildirimleri ilgili kanun ve maddelerde etraflıca açıklanmıştır. Mal bildirim formunda yer alan ilk kısım kişisel kimlik bilgilerinin bulunduğu kısımdır. 2. kısım taşınmaz bilgilerinin bulunduğu bölümdür. Burada şahıs üzerine olan taşınmaz mallar hakkındaki bilgileri beyan etmek zorundadır. Mal bildirim beyannamesindeki diğer kısımlar; kooperatif bilgileri, taşınır mal bilgileri, banka ve menkul değer bilgileri, altın ve mücevherat bilgileri, alacak-verecek bilgileri, haklar ve beyanı gereken diğer servet bilgileri ve edinen malların kaynağına ilişkin bilgiler şeklindedir. İlgili bölümde varlığı olan kişilerin o bölümleri doldurması zorunludur.
Mal Bildirim Beyannamesi Hakkında
Mal bildirim formu doldurulurken verilen bilgilerin doğru olması gerekir. Eğer mal bildirim formunu doldurup verdikten sonra bilgilerde herhangi bir değişiklik yaşanırsa ek bir formun doldurularak ilgili yere iletilmesi gerekir. Mal bildirim formu, mal varlığında herhangi bir değişiklik yaşanmasa bile sonu 0 ve 5 ile biten yılların Şubat ayına kadar yenilenmesi gereken belgelerdir. Yenilenme sırasında daha önce verilen ek belgeler ve beyannameler tek bir belge üzerinde toplanır. Bu sayede kişiye ait varlıklar tek bir belgede toplanmış olur.