EkonomiTürkiye IELTS’te 23'üncü sırada

Türkiye IELTS’te 23'üncü sırada

20.01.2016 - 15:03 | Son Güncellenme:

140 ülkede 9 binin üzerinde kurum ve kuruluşun tanıdığı IELTS sınavına geçtiğimiz yıl küresel olarak 2.5 milyon başvuru yapıldı. IELTS sınavında geçen yıl en başarılı ülke 7.3 puan ortalaması ile Almanya olurken, Türkiye 5.9 puan ile Çin ve Japonya’yı geride bırakarak, 39 ülke arasında 23’üncü sırada yer aldı. 2013 yılında ise Türkiye 31. sırada yer alıyordu.

Türkiye IELTS’te 23üncü sırada

Lisans ve yüksek lisans başvuruları, İngilizce hazırlık sınıfı muafiyeti, kariyer veya göçmenlik amacıyla kullanılan Uluslararası İngilizce Dil Yeterlilik Sınavı IELTS’e geçen yıl 2.5 milyon kişi başvuru yaptı. 140 ülkede 9.000’in üzerinde kurum ve kuruluş tarafından tanınan IELTS’e yapılan başvurular arasından en başarılı ülke ise Almanya oldu. Ana dili İngilizce olmayan 39 ülkenin başarı ortalamasına bakıldığında 7.3 puan ortalaması ile Almanya ilk sırayı alırken, onu 6.8 puan ile Malezya ve Filipinler, 6.7 puan ile Fransa, Yunanistan ve İspanya izliyor.

Haberin Devamı

Türkiye ise 5.9 puan ile, Çin ve Japonya’yı geride bırakarak 39 ülke arasında ancak 23’üncü sıraya yerleşebildi. IELTS’te diğer Avrupa ülkelerinin oldukça gerisinde olan Türkiye 5.9 puan ile Hindistan, Nepal ve Tayland ile aynı sırayı paylaşıyor. Türkiye Avrupa ülkelerinin gerisinde İngilizcenin, Türkiye’nin küresel pazarlardaki rekabet gücüne, gelecek yatırımlarına ve ekonomik gelişimine etki eden başlıca unsur olduğunu söyleyen British Council İngilizce Sınavlar Direktörü David Hopkinson, “Ana dili İngilizce olmayan ülkelerin başarı ortalamasına bakıldığında Türkiye’nin Avrupa ülkelerinin gerisinde kaldığını görüyoruz. British Council olarak, Türkiye çapında 15 ildeki 38 üniversitede bir araştırma gerçekleştirdik. ‘Türkiye’de Yükseköğretim Kurumlarındaki İngilizce Eğitimi’ isimli çalışma, ulusal ve uluslararası açılardan Türkiye’deki mevcut İngilizce öğretim sisteminin geliştirilmeye ihtiyacı olduğunu ortaya koyuyor. İngilizce aynı zamanda, yükseköğretim kalitesini de etkileyen başlıca unsur. Düşük seviyede İngilizce bilgisi akademik kaynaklara ve uluslararası araştırma yayınlarına erişimi, hem eğitim personelinin hem de öğrencilerin hareketliliğini kısıtlıyor. Araştırma aynı zamanda düşük motivasyonun, yetersiz konuşma ve dinleme pratiğinin, İngilizce öğrenmeye geç başlamanın ve uygun olmayan öğretim yönteminin İngilizcede ilerlemeyi etkileyen başlıca unsurlar olduğunu gösteriyor” dedi.

IELTS’e en fazla talep Çin’den geliyor

Haberin Devamı

İngilizcenin küresel bir dil olmasıyla IELTS’e olan ilginin gün geçtikçe arttığını ifade eden David Hopkinson, “IELTS’e en büyük talep Çin’den geliyor. İkinci sırayı ise Hindistan alıyor. Bunu Amerika Birleşik Devletleri, Birleşik Krallık, Kanada ve Avustralya takip ediyor. Sadece ABD’de 3 bin kurum IELTS’i tanıyor. Birleşik Arap Emirlikleri ve Türkiye gibi ana dili İngilizce olmayan ülkelerde eğitim fırsatlarının küreselleşmesi, bu ülkeleri IELTS için de önemli birer pazar konumuna getiriyor” dedi.

KEŞFETYENİ
Kafa karıştıran sözler! Paylaşımını dakikalar içinde sildi
Kafa karıştıran sözler! Paylaşımını dakikalar içinde sildi

Cadde | 17.05.2025 - 09:08

Almeda, Instagram'dan paylaştığı kafa karıştıran hikayesini dakikalar içinde sildi.

Yazarlar