Son Güncellenme:
İpek Şampuan, kriz dönemlerinde tam anlamıyla talep patlaması yaşamıştı. Alt gelir grubuna satılan şampuanların gördüğü ilgi giderek artıyordu. Ama, İpek Şampuan'ın üreticisi Canan Kozmetik'in sahibi Necati Akyazıcı, herkesi şaşırtan bir adım atarak, şirketi, Loreal'e sattı. Hedefi, yükselen trend olan konut sektörüydü. Üstelik hedef kitlesi kitlesiyle de şaşırtmıştı. Çünkü Akyazıcı, konut sektörüne lükste sınır tanımayan bir projeyle başlamıştı.
İnşaatla birlikte özüne döndü
Necati Akyazıcı aslında inşaat bir mühendisi. Trabzon Of'ta 1956 yılında doğan Akyazıcı 1977 yılında Yıldız Teknik Üniversitesi İnşaat mühendisliği Bölümü'nden mezun olur. Hatta önce bitirdiği bölümle ilgili işler yapmaya çalışır. Babası nalburiye ve inşaat işleriyle uğraşan Necati Akyazıcı çok istemesine rağmen Türkiye'nin bulunduğu koşullar nedeniyle bir türlü mesleğini yapamaz.
Yeni arayışlar içindeyken 1980 yılında bir arkadaşıyla birlikte kozmetik sektörüne girer. Kızının adını verdiği markayı, şampuan ve diğer kozmetik ürünlerinde çokuluslu şirketler ile yarışır hale getirir. 2000 yılında İSO araştırmalarında İkinci 500'e giren şirket, her yıl listede sıra atlayarak yükselir. 2006 yılı sonunda satış anlaşmasını imzalar ve 2007'de satar.
Çok hızlı ilerleyen bu öykü sonrasında artık rotayı, mesleğini okuduğu dala inşaata çevirir. Okulu bitirişinin tam da 30'uncu yılında sektöre dönüş yapmıştır. İlk işi Şerifali'de 12 bin 600 metrekarelik arsayı satın almak olur. Kararını vermiştir: 'Üst gelir grubuna hitap eden lüks bir projeyle adım atacaktır sektöre. Ve Canan Residence'ın yapımı başlar.
34 bin metrekare satılabilir alanı, sosyal tesisleri ve kapalı otaparklarıyla birlikte 64 bin metrekare toplamalanı olan projenin inşaatı 2010'un ilk çeyreğinde bitiyor. 260 konuttan oluşan bu projeyle Akyazıcı, lükse bakışı değiştirdikleri inancında.
CANAN RECİDENCE'DA DOĞAL MANTAR DA VAR
Necati Akyazıcı, "Lükse yeni anlayış getirdim" dediği projenin detaylarını şöyle anlatıyor:
- Mimari konsepti çok farklı. Projede Adnan Kazmaoğlu gibi seçkin projeleri çizen bir mimarın imzası var. Tüm mühendislik ve mimarlık hizmetlerini marka isimlerden aldık. Birçok mühendisin bilmediği ileri teknolojilerle çözümledik projeyi.
- 5 milimetrelik doğal mantar var. Isı ve ses yalıtımı kadar darbeli seslere karşı da etkili. Binanın elektrostatik etkisini azaltıyor. Oturanlar kendisini ahşap evde yaşıyormuş gibi hissedecek.
- Yerden ısıtma sistemli. Isıtma merkezi yoğunlaşmalı kazanlarla sağlanıyor. Isı tasarrufu yüzde 30'dan fazla. Konforlu ısınma sistemine sahip.
- Konutların sayaç okuma sistemleri otomatik. Isınma, soğutma, soğuk ve sıcak su saatlerinin hepsi internet üzerinden okunabiliyor.
- Dış cephelerin tüm yüzeyi porselen seramik. Bu yüzden bakıma ihtiyacı yok.
- Spor ve sosyal donatıları 5 yıldızlı otellerle yarışacak ve hatta bir çoğunu geçecek düzeyde.
-
- Sosyal tesisler satılmayacak. Siteden ev alanlara devredilecek. Konutun alanına göre değişmekle birlikte aylık 400 ile 600 TL arasında değişen aylık aidatlarla ev sahipleri ve misafirler faydalanabilecek.
- Konutların metrekareleri
'KOZMETİKTE EZBER BOZDUM, KONUTTA DA EZBERLERİ BOZUYORUM'
- Kozmetikte ezber bozmuştuk. Biz pazara girinceye kadar çok uluslu şirketler şampuanları 200 gramlık ambalajlarda satıyorlardı. Biz gramı artırdıkça onlar da artırdı. 750 gramlık ambalajlarda satmaya başladılar.
- Türkiye'de şampuan fiyatları Avrupa ülkelerine oranla yüzde 50 daha pahalıydı. Bizimle birlikte fiyatlar düştü. Şimdi yüzde 10-15 daha ucuz.
- Konutta da ezber bozduk. Şerifali'de yaptığımız projenin standartları Büyükdere Caddesi üzerindeki residencelerin bazılarından daha yüksek. Ezber bozmaya devam edecağiz. Merkezi lokasyonlarda bu kadar geniş alanlı olmasa da nitelikli projeler yapmayı düşünüyoruz.
Tebernüş Kireçci