Yasemin Aksoy - Rezervasyon Müdür Yardımcısı
Yasemin hanım siz tanıyarak başlayalım…
Tabii, Boğaziçi Üniversitesi Turizm İşletmeciliği mezunuyum. Daha mezun olmadan kariyerime Hilton ParkSA’da başladım. Orada resepsiyon bölümündeydim. Nispeten küçük bir otel olunca her şeyi öğrenebiliyorsunuz. Her şeyi tecrübe edebiliyorsunuz. Sonrasında da Bomonti’de koca bir otel olacağı haberi geldik. O zamanlar Bomonti nerede bile bilmiyordum. Buraya geçiş benim için de çok iyi olacaktı. Sistemi çok iyi biliyordum. O özgüven ve heyecanla geldim buraya. Açılış öncesinden beri de buradayım. Başladıktan on ay sonra rezervasyon şefi olarak terfi aldım. Yakın sürede de müdür yardımcısı olarak terfi aldım. Tabii bunda yöneticilerimin beni önemli projelere de dahil etmelerinin payı büyük. Örneğin bizde Elevate 1 eğitimleri oluyor. Üç günlük eğitimler sonunda geri bildirimler alıyorsunuz. Tepkileri ölçüyorsunuz.
Peki bu geri bildirim süreci nasıl gelişiyor?
Türkiye İnsan Kaynakları eğitim müdüründen birçok yönlendirme aldık. Siz bir proje sunuyorsunuz ve departmanınızı nasıl geliştireceğinize dair SWOT analizleriyle sunum yapıyoruz ve anında da geri bildirim alıyoruz. Bu noktada çok sayıda üst düzey yönetici de orada bulunuyor.
Profesyonel sürecin dışında, misafirlerden gelen geri bildirimlerde aksi bir durumda nasıl hareket ediyorsunuz?
Böyle durumlarla arada karşılaşıyoruz. Liderleri olarak çalışanları bu süreçte yönetmem gerekiyor. Bir şekilde bir yanlış varsa yapıcı, empati yaparak çözmeye çalışıyoruz.
Ben yavaş yavaş Kadın Liderlik Programı’na gelmek istiyorum. Siz de bu projeye katılanlardan birisiniz. Nasıl gelişti bu süreç, anlatır mısınız?
Tabii. Kadın Liderlik Programı bizim otelin içinde ilk defa olan bir şey. Seçilen beş kişi arasındayım. En başından çok heyecanlıydım. Benim için bir yenilik olacaktı. Cirosu düşen bir şirketin gelirini arttırmakla alakalı bir sunum hazırlamam gerekiyordu. Yirmi dakikalık bir sürede bunu yaptım. Bu sınavın en güzel yanı, yazdıklarımı inceleyenlerin hemen yorumlamasıydı. Problem çözme, sonuç odaklılık, liderlik, sunum teknikleri bir de analitik düşünme. Bu konularla ilgili bize geri bildirimleri anında verdiler. Ağzımdan çıkan ve o an için önemsemediğim bir kelimenin benim için aslında ne denli önemli olabileceğini gördüm. Bu konularda bize puanlar verildi. Sonuç olarak seçilenlerden biri de ben oldum.
Problem çözmek için analitik düşünmek de gerekiyor. Bu süreçleri siz nasıl yönetiyorsunuz?
Rezervasyon departmanı olarak tabii ki sorunlarımız oluyor. Misafirlerimiz ödedikleri paraya değer bir hizmet almak istiyor. Bu notada ortaya bir sorun çıktığında biz daha çok kazan-kazan prensibiyle hareket etmeyi tercih ediyoruz. Bu nokta bizim için çok önemli. Çalışma arkadaşlarımı da bu şekilde yönlendirmeye çalışıyorum. Ortada bir memnuniyetsizlik varsa onu nasıl çözebileceğimizle alakalı çalışıyoruz. İyi dinleyip anlamak çok önemli aslında. Dinle, empati kur, çözüm üret ve özür dile adımlarını uyguluyoruz.