22.12.2017 - 17:52 | Son Güncellenme:
Musical.ly, 2014 yılında piyasaya çıktı ve 200 milyondan fazla kullanıcısı var. Bu sayı giderek de artıyor.
Uygulama içerisinde istediğiniz şarkılara playback yaparak müzik videoları oluşturabilme imkanı sunan Musical.ly, geçtiğimiz ay Beijing Bytedance Technology'ye 1 milyar dolara satılmıştı.
Daha sonra burada hazırladıkları videoları YouTube gibi sosyal ağlarda paylaşabiliyorlar.
Uygulamanın bu başarısının altında, gençler tarafından tercih edilmesinin önemi büyük. Snapchat de gençlerin ilgisini çekti ve bu şekilde adeta patlama yaptı.
Ancak bunu doğrudan değil, eğitim fonları, burslar ve sanal atölyeler üzerinden yapacak.
Böylece müzikle ilgilenen gençlere ücretsiz eğitim olanağı sunacak, bu konuda kendini geliştirmek isteyenlere ders alabilme fırsatı sağlayacak.
Musical.ly bu yatırımı satın almadan elde ettiği gelirle karşılayacak.
Uygulama, Creator Fund adlı bir fon sistemi kurarak bunu gerçekleştireceğini açıkladı.
Şirketin CEO'su Alex Zhu, Yaratıcı Fonu olarak da dilimize çevrilebilecek olan bu fonun, uygulamanın kullanıcılarını influencer'lar (etki sahipleri, ) olarak konumlamak açısından bir fırsat yarattığını söyledi.
Daha önce Flipagram'ı satın alan Beijing Bytedance Technology, şimdi de kullanıcıların playback yaparak müzik klibi oluşturabilmelerine imkan tanıyan Musical.ly adlı uygulamaya göz dikti. Şirket Musical.ly, 1 milyar dolara satın aldı.
Musical.ly topluluğunu geliştirmek içerik oluşturucularının Artırılmış Gerçeklik (AR) nesneleri veya orijinal müzik gibi varlıkları başkaları ile değiştirip satabilecekleri bir program da başlatıyor. Ö
Bu program ile içerik geliştiricilerin atölye çalışmalarına katılabilecekleri gibi markalarla da işbirliği yapabilecekler.
Fon ile birlikte, şirket seçkin medya ve içerik ortaklarıyla mobil video hikaye anlatımı için yeni formatlar ve teknolojiler geliştirecek.
Bu işbirliklerini ise “Co-innovation Partner Program” adı altında yapacak.
Beijing Bytedance Technology adlı firma Musical.ly'yi tamamen satın aldı.
Kaynaklara göre 800 milyon dolar ile 1 milyar dolar arası bir teklifte gidip gelen anlaşmalarla, Toutiao, Musical.ly'yi de bünyesine kattı.
Rakam resmi olarak henüz açıklanmadı. Bytendance, geçtiğimiz şubat ayında Flipagram adlı video uygulamasını satın alan Jinri Toutiao medya şirketinin de sahibi.
Musical.ly bir takım sebeplerle ilginç:
Facebook veya Google gibi bir internet devinin sahip olmadığı en başarılı video uygulaması olabilir.
Çok genç bir kullanıcı tabanı olduğundan sosyal ve ileti uygulaması olarak daha etkin bir şekilde hizmet ediyor.
Geçtiğimiz sene daha popüler olduğu yıllarda 500 milyon dolar değer biçilen uygulamaya özellikle de popülerliği azalmaya başladığı şu yıl içerisinde neden bu kadar yüksek teklif verildiği bilinmiyor.
Şirket, 60 milyon kullanıcısı olduğunu söylüyor.
Ancak, çoğunun ilk iki yılında edinildiğini ve uygulamayı ilk kez benimsemiş olan gençlerin ötesine geçemediği söyleniyor.
Google Trendler sorgusunda uygulamanın 2016 yazında zirvede olduğu görülüyor.
Bu, gerçek kullanıcı sayılarıyla eşleşmeyebilir, ancak tahmini olarak doğru gibi görünüyor.
Bytedance'ın kurucusu ve CEO’su Yiming Zhang, "Musical.ly ile Bytedance’ın Çin’deki ve Asya’daki geniş kullanıcı altyapısını birleştirerek içerik üreticilerimizin ve markalarımızın yeni piyasalara açılması için önemli bir küresel platform oluşturacağız." dedi.
İşte sinemada maskelerinin ve kostümlerinin altında gördüğümüz aktörlerin, gerçek yüzleri ve filmlerdeki karakterleri...
iPhone X ve Galaxy S8+ modellerine böyle işkence ettiler...