Geri Dön

D vitamini hakkında bilmeniz gereken her şey

D vitamini; kemiklerin dayanıklılığı, bağışıklık sisteminin güçlendirilmesi adına vücut içerisinde son derece kilit bir rol oynar. D vitamini yağda eriyen vitamin çeşitlerindendir. Bu nedenle vücudumuzda yağ oranının normal düzeylerde olması önemlidir.

D vitamini hakkında bilmeniz gereken her şey

D vitamini, fosfor ve kalsiyumun vücuttaki emilimini hızlandıran yardımcı bir vitamindir.

D Vitamini Eksikliği

D vitamini özellikle kemik gelişimi açısından çok önemli olduğu için eksikliği durumunda kemik ve eklem rahatsızlıkları görülür. İltihaplı eklem romatizmaları başta olmak üzere eklem rahatsızlıkları, kronikleşen kemik ağrıları ortaya çıkar. D vitamini eksikliğinde raşitizm hastalığı görülür. Kaslarda güçsüzlük başlar. Başta sedef hastalığı olmak üzere D vitamini eksikliğinde cilt problemleri. Diş çürümeleri ve diş kırılmaları gözlenir.

D Vitamini Hangi Besinlerde bulunur?

D vitamini alabileceğimiz en iyi kaynak güneştir. Havaların ısındığı bu günlerde bol bol güneşlenerek D vitamini ihtiyacımızı karşılayabiliriz. Yaş ilerledikçe güneşten D vitamini alım emilimi azalır, bu nedenler yaşlılar D vitamini konusunda D vitamini hapları kullanmaları tavsiye edilir. D vitamini yönünden zengin diğer besin ise süt ve süt ürünleridir. Balık yağı, balık çeşitleri ve deniz ürünleri de D vitamini açısından zengin besinlerdir. Soya fasulyesi ve soya sosu da D vitamini açısından tercih edebilirsiniz.

D Vitamini Faydaları Nelerdir?

-Cilt hastalıklarının oluşmasını önler.

-Raşitizm hastalığının oluşmasını engeller.

-Yorgunluk ve sürekli uyku halinin oluşmasını engeller.

-Sinir sistemini destekler ve kişiyi maruz kalacağı hastalıklardan korur.

-Bağışıklık sisteminin gelişmesine yardımcı olur.

-İltihaplı kemik hastalıklarının önüne geçer.

-Solunum güçlüğünün olasını önler.

-Böbrek fonksiyonlarını düzenler.

- Özellikle kadınlarda daha sık görülen osteoporoz hastalığının görülme riskini azaltır.

VücuttaD vitamini fazlalığının zararları

D vitamininin yararları olduğu kadar fazla alınmasının da vücut açısından zararları oldukça büyüktür. D vitaminini normalden fazla alınması kemik hassasiyetine yol açarak kemiklerin kırılmalarını kolaylaştırır. Bebeklik döneminde fazla d vitamini tüketimi bebeklerde gelişim ve zeka geriliğine yol açar. Yetişkinlerde ise normalden fazla kullanımı mide bulantısı, baş dönmesi ve kusmaya ve çeşitli zehirlenmelere sebep olabilir.

Ada seferlerine fırtına engeliÇanakkale’de, olumsuz hava koşulları nedeniyle Gökçeada ve Bozcaada’ya yapılan bazı feribot seferleri iptal edildi.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber