15.03.2015 - 15:42 | Son Güncellenme:
Günümüzde, teknolojinin gelişmesi ile birlikte tüm işlemlerimizi internet üzerinden kolaylıkla yapabilmekteyiz. İnternet üzerinden bizlere sunulmuş olan uygulamalar sayesinde online olarak güvenli bir şekilde işlem yapabilmekteyiz. Teknolojideki bu gelişmeler ile birlikte, Devletimiz vatandaşlarımızın daha kolay işlem yapabilmeleri için uygulamalar sunmaktadır. Bu uygulamalar sayesinde, devletimiz vatandaşlarına birçok kolaylık ve imkanlar sağlayarak modern bir ülkeyle birlikte rahat bir yaşam garantisi vermeyi amaçlamaktadır.
E-DEVLET
Devletimiz bizlere sunmuş olduğu bu online uygulamalar sayesinde, kurumlarda yaşanmakta olan karışıklıklarında önüne geçilmesi amaçlanmaktadır. Bizlere sunulan bu uygulamalar kapsamında en önemlilerinden biri ise, E-Devlet uygulamasıdır diyebiliriz.
Bu yazımızda ise sizlere E-Devlet sistemini nasıl kullanabileceğinizi, hangi işlemler için kullanabileceğiniz hakkında açıklayıcı bilgiler vereceğiz. Yazımızın devamında verecek olduğumuz bilgiler sayesinde sizlerde E-Devlet sistemi üzerinden işlemlerinizi kolaylık ile yapabileceksinizdir.
E-Devlet sistemi üzerinden yapacak olduğunuz işlemlerinizi ise türkiye.gov adlı resmi internet sitesi üzerinden yapmanız gerekmektedir.
Ülkemizde son yıllarda kullanılmakta olan bu uygulama sayesinde, bireylerin memnuniyetini arttırmak ve daha kolay, pratik bir şekilde işlem yapabilme imkanı sağlanması amaçlanmıştır. Ayrıca E-Devlet uygulaması sadece vatandaşlarımız açısından kolaylık sağlamamaktadır. Aynı zamanda çalışanlar ve işverenler arasında oluşmakta olan yükümlülük dağılımı açısından kolaylık sağlanmaktadır. Böylece işlem yapabilmenin dijital bir ortama taşınması ile birlikte işlemlerde hata oranını azaltarak, güven oranını arttırmaktadır.
E-Devlet tanımını kısaca yapacak olursak eğer, çağdaşlaşmış olan toplumlarda, devlet ve vatandaşlar arasındaki ilişkinin elektronik ortamda işlem görmesidir. Bireylerin, devlet için yerine getirmesi gereken koşullar ve yükümlülükler ile birlikte, devletinde bireylere karşı olan görev ve yükümlülüklerinin elektronik ortamda karşılıklı olarak işlem görmesi ve bu gerçekleşen işlemin de daha hızlı ve güvenilir bir şekilde olmasıdır.
E-Devlet sistemi ile birlikte verim artışının sağlanmış olduğu bir başka alan ise, kamu kuruluşları, ticari ve özel kuruluşlar ve bireyler arasındaki ilişkinin daha sağlam olmasını sağlamasıdır diyebiliriz. Kurumlar arasındaki bu online ilişkinin artması ile birlikte bireylerin de kurumlara giderek, işlemlerini yapmak için uzun kuyruklarda vakit kaybetmesine gerek kalmamıştır.
Peki sizlere bu imkanları sunmakta olan bu E-Devlet uygulamasını nasıl kullanabileceksiniz? E-Devlet sistemi üzerinden yapacak olduğunuz birkaç basit işlem ile gerekli olan tüm bilgilerinize kolaylıkla ulaşabilirsiniz.
E-Devlet sistemi üzerinden yapacak olduğunuz işlemler için birçok seçeneğiniz bulunmaktadır. E-Devlet uygulaması üzerinden bu seçenekleri kullanabilmeniz için, E-devlet şifresi, mobil imza yada e-imza gibi araçlara ihtiyacınız olacaktır. Uygulama üzerinden yapacak olduğunuz bu işlemler için bunlara ihtiyacınız olacaktır.
Bunlara ek olarak E-Devlet sistemi üzerinde ilk olarak kimlik doğrulama işleminizi yapmanız gerekmektedir. Bu kimlik doğrulama işleminin yapılmasındaki amaç, iddia etmekte oldukları kişi olduğunun kanıtlanması amacıyladır. Kimlik doğrulama işleminiz için seçenekleriniz ise, Kullanıcı adı ve parola bilgileriniz, e-posta ve parolanızdır. Bir diğeri ise e-Devlet kimlik doğrulaması için Kimlik numarası ve şifreniz, e-imza, mobil imza, T.C. Kimlik bilgilerinizi kullanılmasıyla yapılacak olan işlemlerdir diyebiliriz.
Uygulamayı kullanabilmeniz için E-Devlet şifresine ihtiyaç duyarsanız yazımızın devamındaki bilgiler ile kolaylıkla edinebilirsiniz. İlk olarak herhangi bir PTT şubesine giderek kimlik bilgileriniz ile birlikte E-Devlet şifresi başvuru yapmanız gerekmektedir. E-Devlet şifreniz için işlem maliyeti kapsamında 2 TL işlem maliyeti ödemeniz gerekmektedir. Başvurunuzdan ve ücret ödemenizden sonra rahatlıkla E-Devlet şifrenizi edinebilirsiniz. İlk şifre alışınız dışında her şifre alışınız için 4 TL işlem ücreti ödemeniz gerekmektedir. 15 yaşını doldurmuş olan her birey E-devlet şifresi edinme hakkına sahiptir.
E-devlet şifrenizi aldıktan sonra TC kimlik numaranız ve E-Devlet şifreniz ile sisteme girişinizi yapabilir ve gerekli bilgilerinize kolaylıkla ulaşabilirsiniz.
E-Devlet şifresi dışında bir başka yöntem ise, E-imza ile giriş yapmaktır.E-imza,elektronik bir belgenin imzasından kime ait olduğunu belirlenmesine yardımcı olan bir araçtır. 5070 kanununa göre sahip olduğunuz e-imza, ıslak imzanızla eşdeğer göstermektedir. E-imzanızı belirlenmiş olan bazı kuruluşlardan edinebilirsiniz. Ayrıca e-imzanızı E-Devlet sistemi üzerinden kullanmak için gerekli olan bilgisayar programlarının da bilgisayarınıza yüklü olması gerekmektedir.