18.12.2018 - 08:15 | Son Güncellenme:
PAŞA ALYURT Ankara
Ankara’da 13 Aralık’ta dokuz kişinin hayatını kaybettiği tren kazasında kusuru bulunduğu gerekçesiyle gözaltına alınan hareket memuru Sinan Y., makasçı Osman Y. ile kontrolör E.E.E., dün Ankara Adliyesi’nde savcılığa ifade verdi. İfadelerinin ardından Savcı, şüphelileri ‘taksirle ölüme neden olmak’ suçlamasıyla tutuklama talebiyle nöbetçi sulh ceza hakimliğine sevk etti. 3 şüpheli, nöbetçi mahkeme tarafından ‘Taksirle öldürme ve yaralamaya neden olma’ suçlarından tutuklanarak cezaevine gönderildi.
‘Kontrolü görmedim’
Şüphelilerden hareket memuru Sinan Y., olayda bir kusuru bulunmadığını ifade ederek, kazanın iletişim eksikliğinden kaynaklandığını belirtti. Tren makinistlerinin birinci yoldan hareket ettikten sonra dokuz makas değişikliği ile H1 hattına girmesi gerektiğini ancak trenin makas değişikliği yapılmadan H2’ye girdiğini görmeleri gerektiğini söyleyen Sinan Y., bu konuda kendisiyle iletişime geçmediklerini ve bildirimde bulunmadıklarını ifade etti.
Olayın en büyük sorumlusunun üst yönetim olduğunu ileri süren Sinan Y., “Çalışma takvimimi ve mesaimi YHT Ankara Gar Müdür Yardımcısı K.O. belirler. Zaman zaman kontrol memuru odasına gelip bizi kontrol ederdi. Tren Teşkil Memurunu (makasçı) kontrol ettiğini görmedim. Tren teşkil memurunun mesaisini de K.O. belirler ve ayarlar. Ayrıca tren teşkil işçileri vardır. Onların mesaisini de K.O. belirler ve ayarlar” dedi. Sinan Y., “Trenlerin kabul ve sevk işlemlerini tamamen tren teşkil memurunun (makasçının) başarısına, çalışmasına, özverisine bağlayan üst yönetimin gerekli önemli almayarak sorumlu olduğunu düşünüyorum” dedi. Sinan Y. ifadesinin devamında şunları söyledi: “Benim Gar’dan çıkan trenin hangi hatta girdiğni ve ilerlediğini görmem mümkün değildir. Ayrıca ben tren teşkil memuruyla hat yönlendirmesi yapıp, teyidini aldığım için tren makinistiyle zaman zaman hangi hatta olduğu konusunda görüşme yaparım. Bu olayda hangi hatta olup olmadığını sorduğumu hatırlamıyorum.”
‘Amirime söyledim’
Makasçı Osman Y. ise ifadesinde şunları kaydetti: “Elektrikli makas işleyişini görmedim, eğitimini de almadım. Bilmediğimi üstlerime söyledim. 9 Aralık Pazar günü yürürlüğe giren değişiklikle bu makasın önemi arttığı için cumartesi günü servis müdür yardımcısı olarak bildiğim Ergün beye bu makasın kontrolünü bilmediğimi söyleyince, ‘Sen S makasın işlevini yapmazsın, öbür makaslara bakarsın’ dedi. Gece 11. yolda park halinde olan saat 06.30 Konya trenini hareket memurunun H1’den sevk etmem talimatı üzerine panodan elektrik kontrolünü S makası yeşil renkli butona basarak H1’e geçirdiğimi hatırlıyorum. Ancak yoğunluk nedeniyle hareket kontrol memuru Sinan Y.’ye bunu yaptığımı teyit ettiğimi hatırlamıyorum.”