16.06.2025 - 07:00 | Son Güncellenme:
Toptancılar, dekoratif amaçlı kitapları otel zincirlerine ve filmcilere satıyor. Zenginlerin ise sofistike görünmek için metreyle antika ve ödüllü kitaplar satın aldıkları belirtildi. İyi görünen bir kitaplığın lüks yaşamın ve iyi eğitimin sembolü haline geldiğini söyleyen uzmanlar, “Bu modayı, sosyal medya yönlendiriyor. Instagram ve TikTok’ta #bookshelf (kitaplık) etiketiyle 11.8 milyon gönderi paylaşıldı” dedi. Curated kitaplarının kurucusu Lauren Giles, Dail Mail gazetesine, “Artık çoğumuzun okumaya vakti yok, bu yüzden dolu bir kitaplık, insanlara güvenilirlik kazandırıyor ve onları entelektüel gösteriyor” diye konuştu.
Dekorasyonun bir parçası
İngiltere’deki Anima & Amare adlı tasarım firmasının kurucusu olan iç mimarlık öğretim görevlisi Hannah Soulsby, bir odanın estetiğini artırmak için düzenli olarak kitap satın alıyor. Soulsby, “Belirli bir renk şemasına uyan çok sayıda kitap satın alabilmek dekorasyonu çok kolaylaştırıyor. Kitapların okunmayacağını sadece siz ve ev sahibi biliyorsunuz, ancak insanlar odaya girdiklerinde hoş bir sürprizle karşılaşıyorlar, çünkü kitaplar bir alanı estetik açıdan çok güzel gösteriyor” dedi.