06.12.2002 - 00:00 | Son Güncellenme:
0
Türkiye, kriz döneminde yapılan "lüks saat" tüketimiyle dünyanın en pahalı saatlerini üreten İsviçreyi bile şaşırttı. Öyle ki, gelen aşırı talep üzerine Türkiyeyi arayan İsviçredeki saat firması, "Bu kadar saati ne yapacaksınız? Yoksa başka ülkelere mi satıyorsunuz?" diye sorma ihtiyacı hissetti. Zenith, Hugo Boss, Philippe Charriol, Jean Perret markalı, dünyanın en pahalı saatlerini ithal eden Konyalı Saatin ortaklarından Nurhan Nalçacı da Şubat 2001deki krizin ardından Türkiyede lüks saatlere olan talebin yüzde 150lere varan oranlarda arttığını doğruladı. ZENITHLERE İLGİ KATLANDI İsviçrede üretilen el yapımı, değerli taşlarla bezenmiş, statü ve zenginlik sembolü saatlere Türkiyede yoğun ilgi olduğunu belirten Nalçacının verdiği bilgiye göre, en favori marka Zenith. Zenithlerin fiyatı 5 milyar lira ile 100 milyar lira arasında değişiyor. Zenithin pırlantalı modellerinin fiyatı ise 130 milyar liraya kadar çıkıyor. Kriz sonrasında Zenithin Türk fanatiklerinin sayısının ikiye katlanarak 600 civarına yükseldiğini açıklayan Nalçacı, en çok rağbet gören diğer iki markanın da Hugo Boss ve Charriol olduğunu söyledi. Bunların fiyatları da 700 milyon - 30 milyar arasında. Satışlarında ise yüzde 150 oranında bir artış var. 11 AY BEKLEYEN MÜŞTERİLER VAR Nalçacı, sadece Konyalı Saat müşterisi olan 2 bini aşkın lüks saat tutkununun, yılda 3 - 4 kez saat değiştirdiğini belirterek, "İsviçrenin verdiği kotaları zorlar olduk. 30 milyar civarındaki saatler için 8 - 11 ay bekleyen müşterilerimiz var" dedi. Nalçacıya göre, diğer pahalı saat ithalatçıları da krizde epey satış yapmış. Bu yıl sadece Akmerkezde 3, Ankarada ise 4 - 5 adet pahalı saat mağazasının açılması, bunun göstergesi olarak yorumluyor. Seydaoğlu, Zenith koleksiyonu yapıyor Konyalı Saat yetkililerinin verdiği bilgilere göre, Zenithin Türkiyedeki en ünlü meraklılarından biri Diyarbakır eski milletvekili Sebgatullah Seydaoğlu (solda). Firma yetkilileri, Seydaoğlunun, fiyatları 5-100 milyar arasında değişen yeni modelleri topladığını kaydetti. Şirkete göre bir diğer Zenith tutkunu da Kamer Genç (sağda). Özel saat turu düzenliyoruz Ankaranın ünlü alışveriş merkezi Karumdaki mağazalarının, milletvekili ve bürokratların uğrak yeri olduğunu anlatan Nurhan Nalçacı, İstanbulda ise işadamlarına ve gizli zenginlere satış yaptıklarını söyledi. Nalçacı şöyle devam etti: "Bazı kişiler de isimlerinin ortaya çıkmasından çekindikleri için saatlerini İsviçreden satın almak istiyorlar. Satın alacakları saatler 120 - 180 milyar lira civarında olduğu için özel ilgi istiyorlar. Bu kişileri İsviçreye götürüyor ve istedikleri saatleri almalarına yardımcı oluyoruz." Nalçacı, haziran ayında böyle bir müşteriyi İsviçreye götürdüklerini ve kendisine Zenithin (üstte, büyük resim) 723 pırlanta taşla bezeli, 80 bin euro değerindeki bir modelini satın aldıklarını anlatıyor. İsviçre şüphelendi: Hani kriz vardı? Kriz sonrasında lüks saatlere artan bu ilgi, Konyalı Saati zor durumda bıraktı. İsviçreli firma yetkilileri, Konyalı Saati arayarak "Bu kadar saati ne yapacaksınız. Yoksa saatleri başka ülkelere mi satıyorsunuz? Paravan mısınız?" diye sordular. Konyalı Saat yetkilileri, "Hayır satışlarımız çok iyi" deyince de şaşırıp "Hani, Türkiye ekonomik krizdeydi?" diye sordular.