Bjarke Ingels: “Mimarlık amaç değil, amaca ulaşmak için bir köprü...”
Bjarke Ingels: “Mimarlık amaç değil, amaca ulaşmak için bir köprü...” Yalnız günümüz dünyasının değil, gelecek nesillerin de mimariden neler bekleyeceğini iyi analiz edebiliyor olması, her daim değişimi hissederek çalışmalarına uygulamayı başarabilmesi ve mimarlığa duyduğu derin aşk sayesinde sahip olduğu başarıyla tüm zamanların en etkili mimarlarından biri olarak gösterilen Bjarke Ingels ile Milano Tasarım Haftası’nda konuştuk...
27.06.2022 Vitrin
Botter Apartmanı tasarım merkezine dönüşüyor
Botter Apartmanı tasarım merkezine dönüşüyor İstanbul’un ilk Art Nouveau binası olarak 20. yüzyılın başında dönemin ünlü İtalyan mimarı Raimondo D’Aronco tarafından tasarlanan Botter Apartmanı İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin restorasyonuyla tasarım merkezine dönüştürülecek.
28.03.2022 Vitrin
Melike Altınışık: “Mimarlık pratiğimi, doğa ve teknoloji arasında insana dokunan bir gerçeklik yaratmak olarak tarifliyorum.”
Melike Altınışık: “Mimarlık pratiğimi, doğa ve teknoloji arasında insana dokunan bir gerçeklik yaratmak olarak tarifliyorum.” İstanbul’un 369 metre yüksekliğindeki fütürist TV ve Radyo Kulesi’nin ve robotik teknolojilerle inşa edilen Seul Robot ve Yapay Zeka Müzesi’nin tasarımcısı Mimar Melike Altınışık ile AA serüvenini, Zaha Hadid’in mentörlüğünde başlayan kariyer yolculuğunu ve insan, doğa ve teknoloji üçgeninde dokuduğu bugünkü mimarlık pratiğinin çocukluğunda atılan ilk ilmeklerini konuştuk.
27.12.2021 Vitrin
Celal Abdi Güzer: “Bu kurulmuş gerçeklik çağında eleştirel mesafeyi doğru kullanmalıyız...”
Celal Abdi Güzer: “Bu kurulmuş gerçeklik çağında eleştirel mesafeyi doğru kullanmalıyız...” Mimarlık eleştirisi denilince Türkiye’de akla gelen ilk isimlerden biri olan Prof. Dr. Celal Abdi Güzer, halen ODTÜ Mimarlık Bölümü’nde mimarlık eleştirisi üzerine dersler veriyor ve dördüncü sınıf tasarım stüdyosu yöneticiliği yapıyor. Abdi Güzer “Neden daha az mimarlık eleştirisi yazıyorsun?” sorularına karşın aslında yazmaya devam ettiğini; ancak sosyal medyanın etkisiyle mimari eleştiriye bakışın, algı ve önceliklerin değiştiğini; tekil yapılar üzerine ve doğrudan yargı içeren indirgemeci bir eleştiri beklentisinin öne çıktığını belirtiyor ve ekliyor: “Kurulmuş gerçeklik çağında çoğalarak artan bilgi kirliliği göz önüne alındığında önümüze çıkan eleştiri ve değerlendirmelere mesafe ile bakmak daha da önem kazanıyor.”
29.11.2021 Vitrin