Bjarke Ingels: “Mimarlık amaç değil, amaca ulaşmak için bir köprü...”
Yalnız günümüz dünyasının değil, gelecek nesillerin de mimariden neler bekleyeceğini iyi analiz edebiliyor olması, her daim değişimi hissederek çalışmalarına uygulamayı başarabilmesi ve mimarlığa duyduğu derin aşk sayesinde sahip olduğu başarıyla tüm zamanların en etkili mimarlarından biri olarak gösterilen Bjarke Ingels ile Milano Tasarım Haftası’nda konuştuk...
Botter Apartmanı tasarım merkezine dönüşüyor
İstanbul’un ilk Art Nouveau binası olarak 20. yüzyılın başında dönemin ünlü İtalyan mimarı Raimondo D’Aronco tarafından tasarlanan Botter Apartmanı İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin restorasyonuyla tasarım merkezine dönüştürülecek.
Celal Abdi Güzer: “Bu kurulmuş gerçeklik çağında eleştirel mesafeyi doğru kullanmalıyız...”
Mimarlık eleştirisi denilince Türkiye’de akla gelen ilk isimlerden biri olan Prof. Dr. Celal Abdi Güzer, halen ODTÜ Mimarlık Bölümü’nde mimarlık eleştirisi üzerine dersler veriyor ve dördüncü sınıf tasarım stüdyosu yöneticiliği yapıyor. Abdi Güzer “Neden daha az mimarlık eleştirisi yazıyorsun?” sorularına karşın aslında yazmaya devam ettiğini; ancak sosyal medyanın etkisiyle mimari eleştiriye bakışın, algı ve önceliklerin değiştiğini; tekil yapılar üzerine ve doğrudan yargı içeren indirgemeci bir eleştiri beklentisinin öne çıktığını belirtiyor ve ekliyor: “Kurulmuş gerçeklik çağında çoğalarak artan bilgi kirliliği göz önüne alındığında önümüze çıkan eleştiri ve değerlendirmelere mesafe ile bakmak daha da önem kazanıyor.”