Geri Dön
SiyasetHedef tekstilde Türkiye’ye ait marka oluşturmak

Hedef tekstilde Türkiye’ye ait marka oluşturmak

Anadolu'nun geleneksel dokumalarının aslına uygun olarak yeniden üretilerek modern tasarımlarla dünyaya tanıtılması amacıyla Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın eşi Emine Erdoğan'ın himayesinde yürütülen 'Türkiye Dokuma Atlası Projesi' kapsamında "Geçmişten geleceğe" temasıyla ilk sahne gösterimi yapıldı.

Hedef tekstilde Türkiye’ye ait marka oluşturmak

Cumhurbaşkanlığı Külliyesi'nde büyükelçiler ve eşlerinin katılımıyla gerçekleştirilen yemekli programda konuşan Emine Erdoğan, projenin Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı Olgunlaşma Enstitüleri, Tekstil İhracatçı Birliği ve tasarımcıların gayretinden doğduğunu ifade etti. Erdoğan, "Yok olmaya yüz tutmuş geleneksel dokumalarımızdan nadir örnekler bir araya getirildi. Ne yazık ki artık ustası kalmamış kumaşlarımız sandıklardan çıkarıldı. Bu proje ile bu zengin kültürümüzü yeniden ihya etmeyi amaçlıyoruz. Yerelde teşvikler vererek, dokumalarımızın yeniden canlanmasını arzu ediyoruz. Türkiye küresel salgın şartlarına rağmen, 2020 yılında bir basamak atlayarak dünyanın en büyük beşinci tekstil ihracatçısı durumuna geldi. Hedefimiz, bu ihracat başarımızı yerel dokumalarımızla daha da zenginleştirmek, tekstilde bir Türkiye markası oluşturmak" diye konuştu.

Hedef tekstilde Türkiye’ye ait marka oluşturmak

99 ülkeden katılım

Kıyafetler ve ev tekstil örnekleri, 99 ülkeden büyükelçiler ve eşleri ile maslahatgüzarlar ve büyükelçilik temsilcilerinin beğenisine sunuldu. Sahnede, Arzu Kaprol, Dilek Hanif, Aslı Filinta, Ece Ege, Gül Ağış, Nedret Taciroğlu, Simay Bülbül, Tuvana Büyükçınar gibi ünlü tasarımcılar ile Sabancı Olgunlaşma Enstitüsü'nden tasarımcıların Türkiye coğrafyasındaki yüzyıllık dokumalardan tasarladığı kıyafetler yer aldı. Antep Kutnu, Ankara Sofu, Şal Şapik, Ehram, Beledi gibi dokumalardan hazırlanan örnekler de sahnede sergilendi.