Kurban Bayramı'nda dişlerinizi korumanın yolları

18 Temmuz 2021

Kurban Bayramının olmazsa olmazı kırmızı et tüketmek. Fakat dişlerimize gerekli bakımı uygulamazsak diş aralarına giren et parçacıkları bayramda ağzınızın tadının kaçmasına sebep olabilir. Bu sebeple hem dişlerimizi koruyacak hem de ailecek yediğimiz bayram sofralarının tadını çıkarmak için yanınızda bulundurabileceğiniz birkaç öneri:

Su: Eğer yemekten sonra hemen dişlerinizi fırçalayamıyorsanız 30 saniye süre ile su ile çalkalayabilirsiniz. Bu ağızdaki asidik ortamın nötr hale gelmesine sebep olur ve dişlerinizi fırçalayana kadar çürük oluşumunu geciktirmiş olur.

Şekersiz sakız: Et yedikten sonra ağızda oluşan asidik ortamı nötrlemek için 10 dakika boyunca şekersiz sakız çiğnemek; dişlerin arasındaki gıdaların daha kolay temizlenmesini sağlar.

Diş ipi: Dişlerinizin arasına et, tatlı vb. yiyecek artığı sıkıştıysa; vakit kaybetmeden, hemen çıkartmanız hem diş, hem diş eti sağlığınız için önemlidir. Bunun için de kürdan kullanmak yerine yanınızda diş ipi bulundurabilirsiniz.

Diş fırçası ve macun: Seyahat tipi diş fırçası ve macununuzu yanınızda bulundurmanız, yemekten sonra 2 dakikada dişlerinizi tertemiz yapmanızı sağlar. Böylelikle ağzınızı ferahlatabilir ve çürümeye karşı koruyabilirsiniz.

Bayramı tatil olarak değerlendirmek isteyenler mutlaka bavullarına seyahat tipi ağız bakım setlerini de eklerse günlük ağız bakımına devam edebilir ve ağız-diş sağlığını koruyabilirsiniz

Yazının devamı...

Dişlerinize zarar verebilecek 4 alışkanlık

15 Temmuz 2021

Dişlere potansiyel olarak zarar verebilecek bir takım alışkanlıklar vardır ve bazıları düşündüğümüzden çok daha yaygındır.

İşte yaygın olan 4 zararlı alışkanlık:

1-Artan asitli yiyecek ve içecek tüketimi: Sitrik asitli meyveler ve meyve suları, gazlı su dahil gazlı içecekler, sirke ve aşırı alkol tüketimine dikkat etmek gerekir. Bu zararlı yiyecek ve içecekler, diş minesi olarak bilinen dişin üst tabakasının incelmesi ve tahrip olması ile karakterize edilen asit erozyonu olarak bilinen bir duruma yol açar.

2-Dişleri gıcırdatmak ve sıkmak: Bu giderek artan ve sık görülen bir alışkanlıktır. Hastaları dişlerini gıcırdatmaya veya sıkmaya iten birçok karmaşık faktör vardır. Kaygı ve stres zamanlarında daha sık görürüz. Rol oynayan diğer faktörler, genetik, kemikteki artritik değişiklikler ve çene eklemindeki kıkırdaktaki değişiklikler, yanlış yapılmış dolgu ve protezler, diş eti hastalıkları travma vb olarak sıralanabilir. Ne yazık ki, bu alışkanlığa sahip birçok hasta bunun farkında değildir. Önlem alınmazsa dişlerde incelme ve aşınma gibi çeşitli problemlere ve semptomlara yol açabilir.

3-Dişleri fazla fırçalamak: Sert bir diş fırçası ve/veya aşındırıcı bir diş macununun kullanımında dişlerde aşınma oluşabilir. Aşınma, aşırı fırçalamanın meydana geldiği ve kontrol edilmediğinde dişin boynunda aşınma boşlukları olarak bilinen nihai boşlukların oluşmasına yol açan diş eti çizgisinin gerilemesi ile karakterize edilir. Bunlar şiddetli ağrı ve hassasiyet semptomlarına yol açabilir ve aşınmanın semptomlarını ve etkilerini azaltmak için genellikle bu dişleri bir dolgu materyaliyle restore etmek gerekir. Eğer aşınma birkaç yıldır devam ediyorsa, diş eti çekilmesini düzeltmek için diş eti ameliyatı gerekebilir.

4-Sigara içmek: Sigaranın genel sağlık üzerinde olumsuz etkileri bilinmektedir. Bununla birlikte, daha az bilinen şey, sigara içmenin diş eti hastalığının ilerlemesiyle doğrudan bağlantılı olduğudur. Tedavi edilmeyen diş eti hastalığı, ileri periodontitis olarak bilinen, belirgin kemik kaybı ve dişlerin gevşemesi ile karakterize bir hastalık formuna ilerler. Elbette diş eti hastalığına neden olan başka faktörler de vardır.

Diş hekimleri sadece mevcut hastalığı tedavi etmek değil aynı zamanda gelecekteki sorunları da önlemek için tavsiyeler alabileceğiniz ve ağzınızı sağlıklı ve hastalıktan nasıl koruyacağınız konusunda paha biçilemez bilgi kaynaklarıdır.

Sağlıklı bir gülüşün sağlıklı bir vücudu yansıttığını unutmayın!

Yazının devamı...

Daha parlak gülümsemeler: Beyazın 32 tonu

21 Haziran 2021

Daha beyaz ve daha parlak bir gülümsemeye sahip olmak, diş estetiğinin en çok talep edilen 'ihtiyaçlarından' biri haline geliyor. Dişlerimiz söz konusu olduğunda onların beyazlıkları her zaman sağlık ve estetiğin vazgeçilmez unsuru olarak kabul edilmiştir.
Beyaz dişler gençlik, sağlık ve canlılık ile ilişkilidir. Ayrıca her yaşta mükemmel çekiciliğin anahtarıdır.
Dişlerinizin sağlıklı ve inci gibi olmasını istiyorsanız her 6 ayda bir düzenli olarak diş hekiminizi ziyaret etmeli bu kontroller esnasında tespit edilen tedavi ihtiyaçlarınızı ertelemeden gerçekleştirmelisiniz.

Günlük hayatınızda günde iki defa diş fırçası ve diş ipi kullanarak günlük ağız bakımızı ihmal etmemek hem mevcut ağız sağlığınızı hem de beyazlatma, implant veya zirkonyum kaplamalar sonrası kazandığınız yeni gülüşünüzü uzun süre kullanmanıza sağlayacaktır.

Diş sararmasının nedenleri nelerdir?
Dişlerin sararmasının iki nedeni vardır. Dişler yapısal olarak sarı olabilir veya yeme içmeye bağlı olarak dişlerde renklenme meydana gelebilir. Örneğin; asidik içecekler dişlerin sararmasını sebep olur. Ayrıca diş gelişimi esnasında alınan antibiyotikler de renklenmeye sebep olabilir. Bunların dışında sigara, çay ve kahve tüketimine bağlı olarak da dişte renklenmeler görülebilir. Bu yüzden ağız ve diş bakımına dikkat edilmeli ve özen gösterilmelidir.

Yazının devamı...

Yiyecek ve içeceklerin diş sağlığımız üzerine etkileri

9 Haziran 2021

Bazı yiyecek ve içecekler diş çürümesine neden olurken, bazıları da plak oluşumuna karşı savaşmaya yardımcı olur.Bazı yiyecek ve içecekler diş çürümesine neden olurken, bazıları da plak oluşumuna karşı savaşmaya yardımcı olur.Plak, dişlerinizin yüzeylerini kaplayan ince, görünmez bir yapışkan bakteri tabakasıdır. Yediğiniz yiyeceklerdeki nişastalar veya şekerler plakla temas ettiğinde, diş minesine saldıran asitler ortaya çıkmaya başlar. Bu durum diş minesini yumuşamasına ve bozulmasına neden olarak sonunda çürüklere neden olabilir.

İşte birkaç tavsiye;
- Peynir ve yoğurt gibi süt ve süt ürünlerinin şekeri düşüktür ve dişlerinizi güçlendirmeye yardımcı olan kalsiyum açısından zengindir. Araştırmacılar, peynirin dişlerin etrafında onu diş minesine saldıran asitlere karşı daha fazla koruyan bir film oluşturduğunu keşfettiler.  peynir içindeki kazeinde çürük oluşumunu engeller.
- Havuç, lahana ve kereviz çubukları gibi lif bakımından zengin meyve ve sebzeler, çürüklere ve diş eti hastalıklarına karşı en iyi doğal savunmanız olan tükürük akışını uyarır.
- Tükürük akışını artırmak, böylece plak asidini azaltmak, dişlerinizi güçlendirmek ve diş çürümesi riskinizi azaltmak için şekersiz sakız çiğnemeniz tavsiye edilir.
- Fındık, dişler için iyi olan zengin bir protein ve mineral kaynağıdır. Tatlılardan ve şekerli atıştırmalıklardan uzak durun ve bunun yerine şekersiz badem ve cevizleri tercih edin. Fakat kabuklu besinleri dişleriniz ile kırmayın.

Yazının devamı...