Cenevre ‘sadece otomobil’ diyecek

Otomotiv markaları, Cenevre Fuarı’nda, dikkat çekici kadın hosteslerle çalışmayacak. Amaç, Hollywood’taki cinsel tacize karşı ortaya çıkan “MeToo” hareketine destek.

Dünyanın en eski otomotiv organizasyonlarından biri olan Cenevre Otomobil Fuarı, yarın basın günüyle birlikte kapılarını açıyor. 8-18 Mart tarihleri arasında halka açık olacak ve 88. kez düzenlenecek fuar, bu yıl sadece muhteşem yeniliklerle değil, otomobil üreticilerinin aldığı değişik bir kararla da gündemde olacak. Nitekim Hollywood’taki cinsel tacize karşı ortaya çıkan “MeToo” hareketine destek olmayı kararlaştıran küresel otomobil üreticileri, Cenevre Fuarı’ndaki stantlarında seksi tanıtım hostesleri bulundurmama kararı aldı.

Cenevre ‘sadece otomobil’ diyecek

Firmalar, yeni modellerini dekoltesi bol kadınlar yerine, spor kıyafetler giyen erkek ve kadın mankenlerle tanıtmayı kararlaştırdı. Özellikle Koreli Ssangyong, Toyota ve Nissan, bunu açıklayanlar arasında. Nissan, geçen yıldan bu yana artık mankenlerle anlaşma yapmayı bıraktığını, bunun yerine kadın satış elemanları çalıştırmayı tercih ettiğini belirtirken, PSA Peugeot Citroen grubu da aynı türden bir tercihte bulunmuş. Fiat Chrysler Automobiles (FCA) ise, “MeToo” kampanyası nedeniyle pek çok mankenle sözleşmelerini iptal ettiğini açıkladı.

Gün geçtikçe büyüyen “MeToo” hareketinin etkisiyle, birçok spor organizasyonunda da artık dikkat çekici mankenler çalıştırılmamasına karar verilmişti. Nitekim geçen ay bu çerçevede, Formula 1’de pilotların başlama sinyalini beklediği alanda toplanan “grid kızları” da işlerini kaybetmişti. Dişiliğin ön planda olduğu ünlü Pirelli takvimi de, bu kez daha mütevazı pozlara yer vermeyi kararlaştırırken, şirketin Cenevre’deki standında mankenlerin, vücutlarını ortaya çıkaran kıyafetler yerine siyah pantolon giyeceği belirtiliyor.

Cenevre ‘sadece otomobil’ diyecekUçan, ‘kaçan’ var

Öte yandan bu yılki fuarda, yine adından söz ettirecek pek çok yenilik bulunuyor. Her ne kadar Opel, Infiniti, DS ve Chevrolet/Cadillac gibi markalar fuara gelmeyeceğini daha önceden açıklarken, 180 firma, toplamda 900 modeli otomobilseverle buluşturacak. Fuarda bu yıl 110 modelin dünya tanıtımı gerçekleştirilirken, 700 bin kişiden fazla ziyaretçinin gelmesi bekleniyor.

88. kez düzenlenen Cenevre Otomobil Fuarı’nda bu yıl “Pal-V”nin “uçan” otomobilinin yanı sıra, aslen bir mücevherci olan İtalyan Corbellati’nin 1800 beygirlik aracı “Missile” ve Italdesign firmasının geliştirdiği 2.4 milyon dolarlık üstü açık “ZeroUno Roadster” modeli gibi “uçuk” modeller de yerini alacak. Pek çok üretici, “elektrikli” yeniliklerini getireceğini duyururken, Volvo’nun “Polestar” ve Seat’ın “Cupra” markaları “aileden bağımsız” olacağını burada duyuracak.

Cenevre ‘sadece otomobil’ diyecek‘Kısa ay’da bile rekor geldi...

Otomotiv sanayi, Şubat ayında da yeni bir rekora imza atarak, 2.8 milyar dolarla aylık bazda “tüm zamanların rekoru”nu kırdı. Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) verilerine göre Şubat ayında yaklaşık yüzde 26 artışla 2.8 milyar dolar ihracata imza atan sektör, böylece aylık bazda tüm zamanların ihracat rekorunu kırmayı da başardı. Türkiye ihracatından aldığı pay yaklaşık yüzde 22 olan sektör, böylece toplam ihracatın beşte birinden daha fazlasını tek başına gerçekleştirdi.

OİB Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Sabuncu, aylık bazda bir önceki rekorun, geçen yıl mart ayında gerçekleştiğini hatırlatırken, “Son olarak Ocak 2016 döneminde düşüş gösteren otomotiv ihracatımız, o günden bu yana son 25 aydır artmaya devam ediyor” dedi. Şubat ihracatında otomotiv yan sanayi ve ticari araçlarda yüzde 50’ye varan artışların temel belirleyici olduğuna dikkat çeken Sabuncu, bu dönemde AB ülkelerine yönelik ihracat yüzde 26 arttığını, Ortadoğu ve Afrika ülkelerine yönelik de yüksek oranlı artışlar yaşandığını belirtti.

Geçen ay “binek otomobil” ihracatı yüzde 15 artışla 1 milyar 69 milyon dolar, otomotiv yan sanayii ihracatı da 937 milyon dolar oldu. “Eşya taşımaya mahsus” ticari araç ihracatı yüzde 50.5 artışla 578 milyon dolar olarak gerçekleşti.

Cenevre ‘sadece otomobil’ diyecekPerformanslı Insignia yakında geliyor

Opel’in 1984’te başlattığı “GSi” performans modelleri, “Insignia GSi” ile geri döndü. Hafifletilen, ağırlık merkezi alçaltılan, 2.0 lt dizel ve turbo beslemeli benzinli motorlarla donatılan Insignia GSi, Nisan ayından itibaren Türkiye’de 373 bin TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunulacak.

“Yeşil cehennem” olarak da bilinen Almanya’nın ünlü yarış pisti Nürburgring’de geliştirilen Insignia GSi, standart versiyona göre 10 mm daha alçak ve bir önceki nesil Insignia OPC’den 160 kg daha hafif. Daha kısa helezon yaylar ve özel sportif amortisör sayesinde sportif bir sürüş sunan Insignia GSi, aynı zamanda standart olarak “4x4” çekiş sistemine sahip. Bu sistem sayesinde virajlarda savrulmadan yol alabilen araç, 4 pistonlu 345 mm Brembo frenler sayesinde duruyor. Insignia GSi’da, yine standart olarak sunulan “FlexRide” sistemiyse, sürücünün “Standard”, “Tour” veya “Sport” modlarından birini seçmesine olanak tanıyor. Bu seçimlere göre aracın gaz pedalı tepkisi, vites geçişleri ve süspansiyon sertliğini anında değişiyor.

İki motor seçeneği

Yeni Insignia GSi’da bulunan spor koltuklar, Opel tarafından sadece bu model için geliştirilmiş. “Saldırmaya hazır bir kral kobra”yı andıran tasarıma sahip ön koltuklar, yan, sırt ve baş desteği konusunda beklentileri en üst düzeyde karşılarken, elektrikli olarak ayarlanabiliyor. Bu koltuklar aynı zamanda ısıtma, havalandırma ve masaj özelliklerine de sahip.

Yeni GSi’da 2.0 lt “BiTurbo” dizel (210 beygir) ve 2.0 lt turbo benzinli (260 beygir) motor seçenekleri yer alıyor. Her ikisi de 8 ileri otomatik vites kutusuyla eşleştirilirken, araç, 0-100 km/s hızlanmasını dizel motorla 7.9 saniyede, benzinli motorla da 7.2 saniyede tamamlıyor.

Kuzey Amerika Doblo’yu sevdi

Bursa’da üretilen ve Fiat Doblo’nun “Ram” markalı versiyonunu olan ProMaster City, Kuzey Amerika pazarında hayli iyi bir yer edindi. Bursa’da geliştirip ürettiği Doblo’yu, ilk kez 2015 yılının başında Kuzey Amerika pazarına ihraç etmeye başlayan Tofaş, yaklaşık üç yıllık süreçte bu kıtaya 56 bin 199 adet “Ram ProMaster City” gönderdi. Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu, Ram ProMaster City’nin şehir içindeki manevra kabiliyeti, yakıt ekonomisi, yükleme kapasitesi ve kolaylığıyla Kuzey Amerika’daki ilgi gördüğünü belirtti. Eroldu, “Tofaş olarak sadece geçen yıl ABD ve Kanada’ya 15 bin adede yakın Ram ProMaster City ihraç ettik. Doblo üretimi, Türkiye’nin küresel ticari araç üretim üssü haline gelmesinde de önemli bir rol üstleniyor. Doblo, sergilediği üstün özellikleriyle ihracat pazarlarının da dikkatini çekmeye ve tıpkı ülkemizde olduğu gibi Kuzey Amerika ülkelerinde de tercih sebebi olmaya devam ediyor” dedi.

Tofaş tarafından geliştirilip üretilen yeni nesil Fiat Doblo, ilk kez 2015’te “Ram” markası altında ve “ProMaster City” adıyla Amerika’da satışa sunulmuştu.

Ve Karoq Türkiye’de satışta

Skoda’yı kompakt SUV sınıfında üst sıraları taşıyacak yeni modeli Karoq, showroomlardaki yerini aldı. Markanın yeni pazarlara ve daha geniş müşteri kitlesine ulaşmasında önemli bir rol oynayacak Karoq modeli, 114 bin 900 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor.

Sağlam gövdesiyle yolda olduğu kadar arazide de iddialı bir performans ve güvenlik sunan Karoq’un, Türkiye pazarına öncelikle 1.0 lt (115 PS) ve silindir kapama teknolojisine sahip 1.5 lt (150 PS) benzinlinin yanı sıra 1.6 lt (115 PS) dizel motor seçenekleri sunuldu. Tüm motorlarda 7 ileri DSG otomatik vites kutusu seçeneği bulunurken, yılın son çeyreğinde, 4X4 çekiş sistemli ve DSG otomatik şanzımanlı 1.5 TSI benzinli motorlu versiyonu getirilecek.

Markanın yeni SUV tasarım diline uygun, dinamik bir görünüm sunan Karoq, benzersiz iç mekan genişliği, şehir içinde rahat kullanım sağlayan boyutları, yeni sürüş destek sistemleri, tamamen LED teknolojisine sahip farları ve bir Skoda modelinde ilk kez kullanılan dijital gösterge paneli gibi üstünlükleri bünyesinde barındırıyor.