Yaşam ‘İmkânsız Periler’i Türkiye tanıyacak

‘İmkânsız Periler’i Türkiye tanıyacak

22.12.2008 - 00:28 | Son Güncellenme:

‘Baba Beni Okula Gönder’ kampanyasında bin kız çocuğuna burs sağlayan Metro Group’un Türkiye çalışanları, kızların imkânsızlıklarını yerinde görüp ‘İmkânsız (!) Periler’ adıyla kitap yaptı. Kitabın geliri de kızlara harcanacak

‘İmkânsız Periler’i Türkiye tanıyacak

Milliyet’in “Baba Beni Okula Gönder” (BBOG) kampanyası çerçevesinde bin kız çocuğuna burs sağlayan Metro Group’un Türkiye ofisi çalışanları, eğitim olanağına kavuşan kızların yaşadığı imkânsızlıkları yerinde görmek için il il dolaştı ve ardından izlenimlerini öykü haline getirerek bir kitapta topladı. 8 Metro Group çalışanının yazdığı “İmkânsız (!) Periler...” adlı kitabın geliri de yine kız çocuklarının eğitiminde kullanılacak.
Metro Group, Real Hipermarketleri Metro Toptancı Market ve Metro Group Asset Management, “Baba Beni Okula Gönder” kampanyası çerçevesinde bin kız çocuğun eğitim masraflarını üstlendi. Metro Group Türkiye Temsilcilik Ofisi çalışanları da 10 ili dolaşıp eğitim imkânına kavuşturulan kızlarla görüşerek dinledikleri öyküleri “İmkânsız (!) Periler...” adlı kitapta topladı.

30 milyon YTL’lik katkı
Almanya’nın İstanbul Başkonsolosluğu’nda düzenlenen kitabın tanıtım toplantısında konuşan Milliyet gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Sedat Ergin, Türkiye’de okuyamayan kız çocuğu sayısının 1 milyonu aştığına dikkat çekerek şunları söyledi:
“Okuyamayan kız çocuklarının durumu bence Türkiye’nin en korkunç tablosu. Onlar okula gidemedikleri için kendilerini geliştirme imkânlarından yoksun kalıyorlar. Sonuçta Türkiye, kadınların aklından, yeteneklerinden, yaratıcılığından ve zekâsından yeterince yararlanılamayan bir ülke durumuna düşüyor. Bu, her şeyden önce büyük bir insan israfı. Aynı zamanda medeniyete karşı bir ayıp.”
3.5 yıldır devam eden BBOG kampanyasına 30 milyon YTL’lik katkı sağlandığını belirten Ergin, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Bugüne kadar 29 yurt inşa edildi. Açılan okul, derslik sayısı 9 ve 7 binin üzerinde kız çocuğumuza da burs sağlandı. Bu yurtlar açılmasaydı, burs imkânları sağlanmasaydı, bugün bu yurtlarda kalan, burslardan yararlanan binlerce öğrencimiz muhtemelen tarlada çalışıyor olacaklardı ya da evlendirileceklerdi. Şimdi onların başarıları bizi çok heyecanlandırıyor.”
Metro Group’un, kampanyanın bu noktaya gelmesinde büyük rolünün olduğunu da sözlerine ekleyen Ergin, “İmkânsız Periler kitabı aslında bu katkıları sembolize ediyor” dedi.
Milliyet yazarı Meral Tamer de BBOG kampanyasının başladığından beri başka bir örneğinin bulunmadığını belirterek, “Şu anda 7 bin 100 kızımızı okutuyoruz. Bunun binini Metro Group şirketi okutuyor. Bu hakikaten sadece para koymakla olacak bir şey değil. Parasını koyuyor, yüreğini koyuyor, sonra emeğini ve zamanını koyuyor” diye konuştu.

‘Elimiz taşın altında’
ÇYDD Genel Başkanı Prof Dr. Türkân Saylan da devletin eğitim ve sağlık hizmetlerini en iyi şekilde vermesi gerektiğine dikkat çekti.
Saylan, “Ama ne yazık ki güzel ülkemizin bu geniş coğrafyasında yaşanan sorunlar nedeniyle bu sosyal devlet ilkesinin tam anlamıyla gerçekleşmesi mümkün olmuyor. Evet, bunları eleştirip uzaktan bakıp homurdanabiliriz. Ama bizler ve sizler homurdanmaktan vazgeçip ‘Ben ne yapabilirim’ diyerek elini taşın altına koyan insanlarız. Milliyet’le yaptığımız Baba Beni Okula Gönder seferberliği bence çok önemli” dedi.

‘İmkânsız Periler’i Türkiye tanıyacak



‘Kenara çekilemedik’
Toplantıda kitapla ilgili bilgi veren Metro Group Türkiye Temsilcisi Nurdan Tümbek Tekeoğlu, Milliyet yazarı Meral Tamer’in bir yazısından çok etkilenerek projeyi başlattıklarını anlattı ve “Bin kız çocuğu erken yaşta evlendirilmeyecek. İçinde yaşadıkları topluma duyarlı olacak. Çareler üretecek” diye konuştu.
Çocukların eğitimi için para yardımı yaptıktan sonra kenara çekilmeyi içlerine sindiremediklerini de sözlerine ekleyen Tekeoğlu, “İmkânsızlıklar içinde çabalayanların hayat hikâyelerini dinlemek için, Türkiye’nin 10 iline bizzat gidip çocukların yaşadıkları ve eğitimlerini sürdürdükleri yerlere ulaştık. En azından bir gün onlar gibi hissettik” dedi. Tekeoğlu kitaptan elde edilecek gelirin yine kızları eğitiminde kullanılacağını bildirdi.
Real Hipermarketleri Türkiye Genel Müdürü Kubilay Özerkman ise sosyal sorumluluklarda önceliğin bilinçli ve sağlıklı nesiller yaratmak olduğunu belirterek, “Bu sorunun çözümüne katkıda bulunacak en etkin ve göze çarpan projelerden birisi Milliyet ve ÇYDD’nin başlattığı BBOG kampanyasıdır” diye konuştu.


Hemşire ve öğretmen olmak istiyorlar
Toplantıya Konya ve Osmaniye’den katılan bursiyerler Gülden Çalışkanoğlu ve Ayşe Göroğlu da gecenin sunuculuğunu üstlenen gazeteci Fatih Türkmenoğlu’nun
sorularını yanıtladı. Yaşadıkları maddi sıkıntıları konuklarla paylaşan bursiyerlerden Göroğlu, hemşire olmak istediğini belirtirken, Çalışkanoğlu idealinde öğretmenlik yattığını söyledi.

Yazarlar