SKORER
PEMBENAR
CADDE
YAZARLAR
You are already subscribed to notifications.

Nice 50 yıllara İKSV!

Hayatımızı güzelleştiren en önemli kurumların başında geliyor İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV).

Kâr amacı gütmeyen İKSV, 2022’de dile kolay tam 50. yılını kutluyor.

Önceki akşam Four Seasons Bosphorus’ta gerçekleşen 50. yıl kutlamasında Halit Ergenç, Cem Yılmaz ve Kenan Doğulu gibi popüler isimler de sahnedeydi.

Christie’s müzayede evinin yönettiği destek yarışında şimdiye kadar Venedik’teki Türkiye Pavyonu’nda işleri yer alan sanatçılardan Sarkis, Ayşe Erkmen, İnci Eviner, Ali Kazma ve Cevdet Erek’in bağışladıkları eserler satıldı.

Elde edilen gelir Venedik’teki bir sonraki Türkiye Pavyonu’na destek sağlayacak.

Aslında her şey Dr. Nejat F. Eczacıbaşı’nın İstanbul için kurduğu bir festival hayalinin somutlaşmasıyla 1972’de başladı.

Tek bir İstanbul Festivali’nden 50 yılda güncel ve klasik müzik, sinema, sahne sanatları, güncel sanat ve tasarım alanlarında düzenlediği binlerce etkinlikte on iki milyonu aşkın izleyiciyi ağırlayan bir kuruma dönüştü.

Türkiye’de festival ve bienal olgusunun yerleşmesine, benimsenmesine katkıda bulundu.

Dünyanın önemli sanatçı ve topluluklarını İstanbul’da ağırladı, yurtdışında Türkiye’nin sanatsal üretimini yansıtan etkinlikler düzenledi.

Kültür-sanat aracılığıyla Türkiye’nin uluslararası bağlarının güçlenmesinde önemli rol oynadı.

Ödüller ve yapım desteklerinin yanı sıra verdiği eser siparişleriyle sanatı ve sanatçıları destekledi.

Araştırmalar yürüterek, raporlar hazırlayarak ve iş birliği projeleriyle, kültür politikalarının geliştirilmesi, kültür yönetiminin çeşitlenmesi ve güçlenmesi için çalıştı.

Kabul etmek lazım, sürdürülebilirlik en iyi olduğumuz konuların başında gelmiyor, işte tam da bu yüzden Türkiye’de kâr amacı gütmeyen bağımsız bir kurumu 50 yıldır yaşatabilmek büyük bir başarı.

Bu 50 yılda İKSV sonsuz başarıya imza attı.

Bkz. 1000’i aşkın kişi, kurum ve kuruluşla iş birliği, 80’den fazlası ilk defa İKSV tarafından kullanılan 320 farklı mekânda etkinlik, 6700’ü aşkın yapıtın ilk gösterimi, İstanbul Tiyatro Festivali ortak yapımcılığında 31’i yerli ve 11’i uluslararası olmak üzere toplam 41 proje, İstanbul Müzik Festivali eser siparişleri kapsamında 20 yeni klasik müzik eseri, İstanbul Bienali kapsamında 686 yeni güncel sanat eserinin prodüksiyonu, İstanbul Tasarım Bienali kapsamında 262 yeni tasarım/mimarlık projesinin prodüksiyonu, Venedik Bienali Uluslararası Sanat ve Mimarlık Sergileri Türkiye Pavyonu için yedi güncel sanat eseri ve dört mimarlık projesinin prodüksiyonu, Paris Cité des Arts Türkiye Atölyesi’ne konuk olan 47 genç sanatçı, yurt dışında Türkiye’nin kültür-sanat üretiminin sergilendiği 300’ü aşkın etkinlik, Kültür politikaları alanında dokuz rapor, 10 politika metni, kültür yönetimi alanındaki beş eğitim programına ülke genelinden 170 katılımcı, İKSV Alt Kat’ın düzenlediği, 600’e yakın etkinlikte 7500’ü aşkın çocuk ve gence doğrudan erişim, farklı konulara odaklanan 58 kitap.

İKSV 50. yılında, başarılı genç sanatçıları ödüllendirmeye, desteklemeye, onlara alan açmaya devam edecek.

Hedef, gençleri çalışmalarına daha fazla dâhil etmek.

Çünkü İKSV gençlerin hayatlarına kültür ve sanatla umut ve ilham katmayı çok önemsiyor, yeni üretimleri desteklemenin bu yönde büyük önem taşıdığına inanıyor. Bunun için de 50. yılında yeni girişimler başlatıyor.

Odak noktası, hem sanatçı hem de izleyici gelişimini destekleyerek yarının kültür ve sanatının yeşermesi için gerekli ortamı yaratmak.

İşte tam da en çok ihtiyacımız olan şey, yarının kültür ve sanatının yeşermesi için gerekli ortamı yaratmak.

Hatırlatalım, İKSV, 50. yılını haziran ve temmuz aylarında Beylikdüzü’nden Yıldız Parkı’na, Küçükçekmece’den Müze Gazhane’ye İstanbul’un farklı park ve açık hava mekânlarında düzenleyeceği ücretsiz klasik müzik ve caz konserleriyle İstanbullularla kutlayacak.

İKSV ile birlikte nice 50 yıllara!

Yazının devamı...

Frieze New York nasıl geçti?

Frieze New York’un ön izleme günü hıncahınç kalabalıktı.

Ön izleme gününde ilk saatlerde büyük satışlar yapıldı, ama tabii daha önceki yıllara kıyasla bu satışlar düşük kaldı.

Koleksiyonerler Art Basel’de son iki yılda yaşadıklarımızın yarattığı farkı görememelerine rağmen Frieze’de bunu görebildiklerini anlatıyordu geçen yıl.

Bu yıl da aynı durum geçerliydi.

Londra’da 1991’de bir kültür-sanat dergisi olarak başladı Frieze, daha sonra ise her yıl farklı zamanlarda Londra, New York ve Los Angeles’ta düzenlenen çok önemli bir fuar haline geldi.

Sanat koleksiyonerleri için eserleri Frieze’den almak da bir artı değer oldu.

Koleksiyonerlerin bir sanat eserini neden özellikle Frieze’den almayı tercih ettiklerini, Frieze’in bir ölçü ya da sanatla tanışma aracı olup olmadığını daha önce kurucusu Matthew Slotover ile konuşmuştum.

Matthew Slotover, bunu aslında Frieze’in değil, takipçilerinin belirlediğini anlatmıştı.

Geçen yıl tam 14 ay sonra ilk global fiziksel sanat fuarı Frieze New York gerçekleşmişti.

Daha önceki çevrimiçi edisyonu gibi geçen yıl da Frieze Viewing Room, 160 galerinin katılımıyla yapıldı.

Üstelik artırılmış gerçeklik teknolojisiyle sanat eserlerini koleksiyonerlerin kendi evlerinin ölçülerinde görmesi de mümkün oluyor ama yine de fiziksel fuarların yerini tutamıyor tabii.

Geçen yıl fuar Hudson Yards’daki The Shed adlı kongre merkezine taşındı ve 2019’da 200 galerinin katıldığı fuara geçen yıl 64 galeri, bu yıl ise 65 galeri katıldı.

Yine de Buenos Aires, Sao Paulo ve Londra’dan galeriler de vardı katılımcılar arasında.

Bu yıl her alanda olduğu gibi çok kültürlülük fuara damga vurdu.

Fuar her zamankinden daha da uluslararası olmaya özen gösterdi.

En dikkat çekici stantlardan biri hiç şüphesiz Gagosian’dı.

Dünyanın farklı şehirlerinde tam 19 galerisi olan Gagosian yine de Frieze New York fuarında yer almıştı.

Almanya doğumlu İsviçre merkezli Albert Oehlen’in eserlerini sergiliyordu.

Eserlerin yanına çay-kahve karışımı ‘Cofftea’ yapan bir makine konulmuştu.

Bu bir eser değil, ama eserlerle bağlantılı, sanatın ne kadar ticari olduğunu eleştiriyor diye özetliyorlar durumu.

Şimdi ise Frieze’in ilk Asya açılımı heyecanla bekleniyor.

Kore sanatını uluslararası arenaya taşımak için de önemli bir adım olan Frieze Seul için Gallery Hyundai’nin başındaki Patrick Lee ile anlaşıldı.

Hatırlatalım, Frieze Seul
2 – 5 Eylül’de gerçekleşecek.

Yazının devamı...

Dünyanın ilk popüler moda bloggerı neden vazgeçti?

2010’da modayla ilgilenenlerin yakından tanıdığı, dünyanın en etkili bloggerları, yani o dönemki influencerları Garance Dore ve Scott Schuman İstanbul’a geldi. O zaman favorilerimdendi Garance Dore. Tam 16 yıl önce illüstrasyonlarla başlıyor bloguna, sonra yorumlar ekliyor, en son da erkek arkadaşının da desteğiyle fotoğraf çekiyor. Fotoğraflar ve yorumlar illüstrasyonlardan daha çok ses getiriyor ve Garance Dore moda dünyasında önemli bir isim haline geliyor. 

O zamanki erkek arkadaşı da kendisi gibi ünlü bir bloggerdı. Hatırlayacaksınız, Scott Schuman’ın “Sartorialist” adlı bir blogu var. Sartorialist’te daha çok farklı şehirlerden sokak modası fotoğrafları yer alıyor. Hatta önemli moda tasarımcıları Sartorialist’teki fotoğraflardan ilham aldıklarını itiraf ediyor. 

Garance Dore ve Scott Schuman, “İstanbul” konulu bir moda ve seyahat içeriği hazırladı. Garance Dore, blogunda panoramik İstanbul fotoğraflarına yer verdi, “İstanbul’a olan sevgimi anlatmak için kelime bulamıyorum” diye başladı yazısına. O zaman blogger deyip geçmeyin, bu kadar etkili bloglarda böyle reklamın üstüne daha ne isteriz demiştik.  

Yeni girişim 

Daha sonra Garance Dore kararını verdi ve blogger/influencer olmaktan vazgeçtiğini açıkladı. Bir hafta süren sessizlik terapisinden sonra kararını verdi. Moda dünyasından yorulmuş ve bunalmıştı, bir tür tükenmişlik sendromu yaşıyordu. Haftalık yazılarının dışında sosyal medyada aktif olmamayı tercih etti. 

Dünya çapında olmayı başarmış ve moda haftalarında efsane editörlerle ön sırayı paylaşmış ilk moda bloggerlarından birinin birdenbire tüm kariyerinden vazgeçmesi şaşırtıcıydı. Şimdi ise Garance Dore kendi markası cilt bakım ürünleriyle karşımıza çıkıyor. Hatta geçen hafta itibarıyla blogunu tamamen kapattı ve aynı sayfada cilt bakım ürünlerinin satıldığı yeni internet sitesini paylaştı. 

Elbette influencerların kendi markalarını yaratmalarına alışığız. Çoğu bu konuda başarılı da oluyor. Ama Garance Dore gibi belli bir süre kenara çekilip durmayı tercih eden ve bloggerlıktan influencerlığa geçilen o dönemi kendi isteğiyle ıskalayan birinin bu yeni girişiminde başarılı olup olmayacağını hep birlikte göreceğiz. 

Bakalım 12 yılda moda ve sosyal medyada neler değişmiş! 

Yazının devamı...

Bu konseri kaçırmamalı

Çağdaş Eğitim Vakfı (ÇEV) Sanat 23 Mayıs Pazartesi akşamı AKM’de büyük bir konsere hazırlanıyor.
Uluslararası başarılara sahip ve dünya sahnelerinde ülkemizi temsil eden genç müzisyenler bu konserde sahneye çıkacak.
ÇEV Sanat Başkanı Berrin Yoleri’nin organize ettiği ve ünlü orkestra şefi İbrahim Yazıcı’nın yöneteceği konserde kemanda Deniz Erten İspir, Ezgi Su Apaydın, Deniz Şensoy, Doğa Altınok, Duru Önhon ve Defne Güngör perküsyonda Elman Mecid, piyanoda Damla Ece Karataş ve Fikret Uçar, violoda ise İklim Özenli Olten Filarmoni Orkestrası eşliğinde performanslarını sergileyecek.
Jamal Aliyev’in solist olarak yer alacağı konserde Aliyev, Türk enstrümanları ve çello ile doğu ve batı kültürlerini buluşturduğu yeni albümü ‘Illusion’ı ilk kez canlı seslendirecek.

Onur konuğu Haldun Dormen

Gecenin onur konuğu Haldun Dormen açılış konuşmasını yapacak.Projenin daimi gönüllüsü Halit Ergenç de gecede yer alarak genç müzisyenlere destek olacak. 23 Mayıs’ta AKM’de gerçekleşecek ÇEV Sanat konserinin biletlerine ÇEV Sanat’tan (Whatsapp hattı: 0536 077 05 05) veya www.biletinial.com’dan alabilirsiniz.
Konserin biletlerinden elde edilecek gelir genç müzisyenlerin eğitimlerine katkı sağlayacak. Konserde izlediğiniz isimlerin yanı sıra ÇEV’in desteklediği tam 42 Genç Yetenek var.
ÇEV Sanat Genç Yetenekler projesi Berrin Yoleri öncülüğünde, Fazıl Say, İbrahim Yazıcı, Bülent Evcil ve Mehmet Yasemin’in desteğiyle 12 yılda büyük yol kat etti. 2009’da Aya İrini’de Ebru Ceylan’ın objektifinden ‘Kutup Yıldızı’ sergisi ve mini konserle temeli atılan bu harika projenin amacı Türkiye’den dünya çapında sanatçılar çıkarmak, Türk kültürünü ve sanatını dünyaya tanıtmak.
Aslında ÇEV Sanat Genç Yetenekler projesinde gençler birbirleriyle rekabet içinde değil, tam tersine büyük dayanışmayla büyüyorlar, birbirlerini alkışlıyor, birbirlerine destek oluyor ve birlikte aynı sahneyi paylaşıyorlar.
Hepsi enstrüman, eğitim ve seyahat için destek bekliyor.
ÇEV Sanat Genç Yetenekler konserine bilet alarak hem AKM’de harika canlı müzik dinleyebilirsiniz hem de Genç Yetenekler’in eğitimlerine katkıda bulunabilirsiniz.

Yazının devamı...

Mardin bienale hazır

Mardin Bienali yarın Alman Karargâhı’nda gerçekleşecek resmi açılışla birlikte başlıyor.

Alman Karargâhı’ndan tüm sanatçı, galeri ve konukların katılacağı açılış yemeği için Maridin Otel’in avlusuna geçiliyor.

“İnsan toprağın sakladıklarını keşfettiğinde, etrafındaki uçsuz bucaksız imkânları fark etti, bizi bugüne getiren, toprağın bilgeliğini adım adım anlamak oldu. Toprağın, ortaklaştıran ama yakından bakıldığında farklarımızı da ortaya koyan gücü, yarattığımız hikâyelere ilham verdi. Toprağın sunduklarıyla kurduğumuz sofralarda toplanarak birbirimize hikâyelerimizi anlattık, paylaştık, paylaştıkça ilerledik. İşte Mardin bu kültürlerin, hikâyelerimizin birleştiği toprağın, altın bir tepside sunulduğu bir masal gibi. Bu masalı beraber keşfetmek, Mardin’in, toprağın ve binlerce yıllık kültürlerin bir arada sunduğu tüm zenginliğe ortak olarak sanatla yoğurmak için Mardin Bienali’nin açılış yemeğinde buluşuyoruz” diye özetliyorlar.

Mardin Sinema Derneği ev sahipliğinde gerçekleşen, lokal kadın şefler ve lokal üreticiler tarafından bölgesel ürünlerle hazırlanan yemek Mardin Bienali’nin direktörlerinden Döne Otyam tarafından organize ediliyor.

Açılış gecesinin ilhamı Mardinli sanatçı Hüseyin Aksoy’un “Mezopotamya” serisinden bir fotoğraftan alındı.

Yemekten sonra ise şehrin değişik mekânlarında farklı etkinlikler gerçekleşecek.

Mardin yarınki büyük açılışa şimdiden hazır, Mardin Bienali’nin direktörleri Döne Otyam ve Hakan Irmak’ın şehre katkısı çok değerli.

Mardin Bienali’ne Döne Otyam’ın davetiyle ilk kez tam yedi yıl önce gitmiştim.

Mardin beni şaşırtmıştı, Bienali’yle, bienalle eş zamanlı kitap fuarı ve Ankara Devlet Opera ve Balesi ile birlikte düzenlenen Opera ve Bale Günleri’yle.

Biz İstanbul’da kendi küçük dünyamızda kendimizi büyük şehirde yaşıyor görürken bile opera ve baleye hasret kalmış durumdaydık o zaman.

Ve tabii Mardin’de bienal yapılması çok önemli.

Uluslararası Bienal Derneği’ne üye olmaya hak kazanan Mardin Bienali bu yıl 5. kez düzenleniyor ve aynı zamanda 12. yaşını kutluyor.

Hatırlatalım, direktörlüğünü Döne Otyam ve Hakan Irmak’ın yaptığı, Mardin Sinema Derneği’nin ev sahipliğinde düzenlenen bienalin bu yıl küratörlüğünü Yeni Delhi’de yaşayan bağımsız küratör, teorisyen ve yazar Adwait Singh üstleniyor.

“Çimenin Vaadi” konseptiyle düzenlenen 5. Mardin Bienali 20 Mayıs–20 Haziran tarihlerinde gerçekleşiyor.

Mardin Bienali’ne Danimarka’dan Kazakistan’a, Bulgaristan’dan Güney Afrika’ya, Haiti’den İsviçre’ye ve ABD’ye kadar uzanan geniş bir coğrafyadan, tam 24 ülkeden sanatçılar katılıyor.

Yazının devamı...

Tom Dixon’ın Türk markayla iş birliği

Yıllar önce Milano Tasarım Haftası’nda tanışmıştım ünlü İngiliz tasarımcı Tom Dixon’la.

Leonardo da Vinci Bilim ve Teknoloji Müzesi’ndeki sergisini birlikte gezmiştik.

Bir spor giyim markasıyla yaptığı iş birliğini anlatmıştı: “Ben moda tasarımcısı değilim” diyerek.

Yaptığı koleksiyonun çok amaçlı olduğunu söylemişti. Duvara açık haliyle asılabilecek bir nevi dolaba dönüşebilen bir sırt çantasıyla başladığını anlatmıştı. “Milano’ya ilk geldiğimde parkta bir bankta yatmıştım. Onu düşünerek hem gündüz işe gidilecek hem de tersini çevirip bankta yatabileceğiniz kıyafetler, paltodan uyku tulumuna dönüşen tasarımlar yaptım” demişti.

Geçen yıl ise Eczacıbaşı Grubu’na ait VitrA için ‘Liquid’ başlıklı bir banyo koleksiyonuyla karşımıza çıktı Tom Dixon.

‘Liquid’, Dixon’ın ilk banyo koleksiyonu olma özelliğini de taşıyor.

VitrA yerli ve yabancı tasarımcılarla sık sık iş birlikleri yaparak dikkat çekiyor.

Londra’da Clerkenwell’de büyük bir showroom da açtı.

“Liquid” koleksiyonunu yerli ve yabancı tasarımcılarla sık sık iş birlikleri yaparak dikkat çeken VitrA’nın Londra’da Clerkenwell’deki showroom’unda görme şansım olmuştu. Koleksiyon Wallpaper dergisinin tasarım ödülünü aldı.

Daha önce Arik Levy, Claudio Bellini, Terri Pecora, Sebastian Conran, Christophe Pillet, Matteo Thun ve Ross Lovegrove gibi tasarımcılarla iş birliği yapan VitrA’nın global bir marka olarak uluslararası tasarımcılarla çalışması elbette kaçınılmaz.

Pandemi nedeniyle Tom Dixon koleksiyonunun lansmanı İstanbul’da henüz yapılamamıştı.

Sonunda bugün Tom Dixon tasarımı Liquid Koleksiyonu’nun lansmanı İstanbul’da Esma Sultan Yalısı’nda yapılacak.

Wallpaper dergisinden tasarım ödülü kazanan bu iş birliği belli ki markaya daha da değer katacak.

Tom Dixon kimdir?

1959 Tunus doğumlu Tom Dixon alaylı bir tasarımcı. Motosiklet tutkusu ve geçirdiği kazalar hayatında belirleyici rol oynamış.

Bir motosiklet kazası nedeniyle Chelsea School of Art’taki sanat eğitimini yarım bırakmak zorunda kalmış.

Daha sonra 1980’lerde kurduğu Funkapolitan müzik grubunda müzisyen olarak sürdürdüğü kariyerini yine bir kaza yüzünden sonlandırmış.

Tasarıma olan yeteneğini ise yine bir kaza sonucu motosikletini tamir etmek için kaynak yapmayı öğrenmesiyle keşfetmiş.

80’li yıllarda Londra sokaklarında çokça rastlanan metal hurdaları ve inşaat atıklarını toplayıp atölyesinde birleştirerek kendini önce bir zanaatkâr, daha sonra bir tasarımcı olarak yetiştirmiş.

“Atıkların, metal parçalarının her biri benim için potansiyel birer sandalye sırtlığı veya masa ayağıydı. Başlangıçta ticari kaygılardan tamamen uzak, sadece kendi zevkim için üretiyordum” diye anlatıyor bu süreci Tom Dixon.

İlk yıllarda yaptığı işlevden uzak heykellerin üretim mantığıyla ortaya çıkardığı tamamen fonksiyonel S sandalyenin Cappellini markası tarafından üretilmesiyle üne kavuşuyor.

Tom Dixon, halen zanaat ile tasarımı birleştirmesiyle önde gelen ödüllü tasarımcılar arasında dikkat çekiyor.

 

 

Yazının devamı...

Gastroekonomi Zirvesi'nden notlar

Gastronomi en önemli yumuşak güçlerden biri.
Aynı zamanda ülkelerin en büyük pazarlama araçlarının da başında geliyor.
Turizm, Restoran Yatırımcıları ve Gastronomi İşletmeleri Derneği’nin (TURYİD) düzenlediği 3. Global Gastroekonomi Zirvesi çarşamba günü gerçekleşti.
Zirvede, gastronominin bir kaldıraç görevi görerek Türkiye’de bu sektörün hak ettiği yere gelmesini ve gastronominin potansiyelinin açığa çıkarılması hedeflendi.

İşte konu başlıkları…

- Açılış konuşmasını TURYİD Yönetim Kurulu Başkanı Kaya Demirer ve Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy yaptı. Kaya Demirer konuşmasında yeme-içme sektörünün pandemi sebebiyle yaşadığı sürece ve değişen dinamiklere değinerek sektörün, TURYİD’in sağladığı enformasyon kabiliyetiyle ve Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın destekleriyle pandemi sürecinden güçlenerek çıktığını anlattı. Demirer, ayrıca zirvede katılımcı olan bine yakın öğrenci olmasından dolayı mutluluk duyduğunu söyledi ve “Turizm ülkemizin geleceğidir, turizmde gelecek ise gastronomi ile şekillenmelidir” dedi.

- Ardından sözü alan T.C. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy da pandemiye değinerek başladığı konuşmasında dünyanın en seçkin mutfak kültürüne sahip ilk üç ülkesinden biri olduğunu belirtti. Bakan Ersoy, “Bunu ülkemiz için bir faydaya dönüştürmek bizim sorumluluğumuz” dedi. “Gastronominin ülkemize katacağı değerin ve getirilerin farkındayız,” ifadesiyle gastronominin önemine vurgu yapan Bakan Ersoy, “Şimdi biz soruyoruz, neden Türkiye ‘fine dining’ amacıyla seyahat edenlerin tercihi olmasın? Doğru projelerle dünyadaki Gastrocity listesine İstanbul, Bodrum, İzmir ve Çeşme gibi turizm destinasyonlarımızın girmesi hiç de zor değildir” dedi.

- Zirvede oturum başlıkları: Derin Bakış, Sürdürülebilirlik Hemen Şimdi!, Yeni Çağın Kıyısında Dönüşüm! ve Gastronominin Ekosistemi oldu.

- Derin Bakış oturumunda FutureBright Group kurucusu Akan Abdulla, Sonuçlar Çağında Dip Dalgalar konuşmasıyla alttan gelen dip dalgalara dikkat çekerek Türkiye’deki farklı tüketici profilleriyle ilgili bilgi verdi ve girişimci ekosistemiyle tarımın buluşması gerektiğini söyledi. Dünyanın bir üretim problemi olmadığını fakat tedarik zinciri problemi olduğunu söyleyen Abdulla, “Büyük şehirler, mega şehirlere dönüşüyor. Bu mega şehirleri fethetmek için yeni stratejiler geliştirmek gerekiyor” dedi. Dünyada dolaşımda olan paranın akacağı yönü ‘sanal kamusal alan’ olarak ifade eden Abdulla, gerçek değer bulunamadığında paranın sanal dünyada kullanılmak zorunda olacağına dikkat çekti ve “Sanal kamusal alanlar daha çok veri demek. Hayatımızın yüzde 40’ı veriye dönüşüyor. Bu nedenle gastronomi sektörü de data ile ilişki kurmalı, CRM’i yeniden tanımlamalı” dedi.

- Livin Farms AgriFood CEO’su Katharina Unger ise iklim krizine ve kaynakların azalmasına dikkat çekerek tüketim alışkanlıklarımızı değiştirmemiz gerektiğinin altını çizdi. Unger, yenilebilir böceklerin gelecekte önem kazanacağını ifade etti.

- TURYİD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Sürdürülebilirlik Komitesi Başkanı Gamze Cizreli, Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri’nden yola çıkarak gastronomide sürdürülebilirliğin nasıl ilerletilebileceği ile ilgili konuştu. Gıda israfının boyutlarına değinen Cizreli, “Dünyada çöpe giden gıdanın yüzde 40’ı otel ve restoran mutfaklarından kaynaklanıyor” diyerek sektör olarak konuya daha ciddi bir şekilde eğilme sorumluluğuna değindi.

- Dijital dönüşümün gastronomi ile bağına değinilen oturumda Geleceğe Dönüş başlığıyla konuşmasını yapan yemek yazarı Bill Knott, geleneklerimize dayanan tekniklere dönülerek geleceğin sürdürülebilir dünyasına katkı sunabileceğimizin örneklerini verdi. Geleneksel fermantasyon yöntemleri kullanılarak lezzetten ödün vermeden israfın önüne geçilebileceğini, şeflerin geçmişe sırtını dönmeden çevre dostu bir yaklaşım geliştirilebileceğini belirtti.

- Metaverse dünyasıyla ilgili ana kavramlarla ilgili bilgi veren Esen Girit Tümer ise bu dünyada restoranlar için sınır olmadığını dile getirdi. Tümer, metaverse dünyasında hayal edilebilen her şeyin mümkün olduğunu belirtti.

- Müge Akgün moderatörlüğünde gerçekleştirilen Türkiye’nin 100 yılı aşan markalarının masaya yatırıldığı Hafıza Mekanlar panelinde Beyaz Fırın, Karaköy Güllüoğlu, Develi ve Pandeli restoranlarının hikayesine ve 100 yılı aşan bu mekanların kent hafızasındaki yerine değinildi.

Yazının devamı...

Genç Yetenekler’den AKM’de dev konser

En son geçen yaz Çağdaş Eğitim Vakfı (ÇEV), Genç Yetenekler Bodrum Yaz Konseri vardı. Konserde klasik müzik alanında dünyada yıldızı parlayan uluslararası başarılara sahip genç sanatçılarımız Jamal Aliyev ve Bade Destan performans sergilemişti.

Mütevelli Heyeti üyesi olmaktan gurur duyduğum Çağdaş Eğitim Vakfı’nın ‘ÇEV Sanat Genç Yetenekler’ projesi Berrin Yoleri öncülüğünde, Fazıl Say, İbrahim Yazıcı, Bülent Evcil ve Mehmet Yasemin’in desteğiyle 12 yılda büyük yol kat etti.

2009’da Aya İrini’de Ebru Ceylan’ın objektifinden “Kutup Yıldızı” sergisi ve mini konserle temeli atılan bu harika projenin amacı Türkiye’den dünya çapında sanatçılar çıkarmak, Türk kültürünü ve sanatını dünyaya tanıtmak.

Aslında ‘ÇEV Sanat Genç Yetenekler’ projesinde gençler birbirleriyle rekabet içinde değil, tam tersine büyük dayanışmayla büyüyorlar, birbirlerini alkışlıyor, birbirlerine destek oluyor ve birlikte aynı sahneyi paylaşıyorlar.

ÇEV Sanat şimdi ise 23 Mayıs’ta AKM’de dev bir konsere hazırlanıyor.

Uluslararası başarılara sahip ve dünya sahnelerinde ülkemizi temsil eden genç müzisyenler bu konserde sahneye çıkacak.

Kimler mi?

ÇEV Sanat Başkanı Berrin Yoleri’nin organize ettiği ve ünlü orkestra şefi İbrahim Yazıcı’nın yöneteceği konserde kemanda Deniz Erten İspir, Ezgi Su Apaydın, Deniz Şensoy, Doğa Altınok, Duru Önhon ve Defne Güngör perküsyonda Elman Mecid, piyanoda Damla Ece Karataş ve Fikret Uçar, violoda ise İklim Özenli Olten Filarmoni Orkestrası eşliğinde performanslarını sergileyecek.

Jamal Aliyev’in solist olarak yer alacağı konserde Aliyev, Türk enstrümanları ve çello ile doğu ve batı kültürlerini buluşturduğu yeni albümü “Illusion”ı ilk kez canlı seslendirecek.

Gecenin onur konuğu Haldun Dormen açılış konuşmasını yapacak.

Projenin daimi gönüllüsü Halit Ergenç de gecede yer alarak genç müzisyenlere destek olacak.

23 Mayıs Pazartesi akşamı AKM’de gerçekleşecek ÇEV Sanat konserinin biletlerine ÇEV Sanat’tan (Whatsapp hattı: 0536 077 05 05) veya www.biletinial.com’dan ulaşabilirsiniz.

Konserin biletlerinden elde edilecek gelir genç müzisyenlerin eğitimlerine katkı sağlayacak.

Konserde izlediğiniz isimlerin yanı sıra ÇEV’in desteklediği tam 42 Genç Yetenek var.

Hepsi enstrüman, eğitim ve seyahat için destek bekliyor.

Umarım bu harika konserden sonra hayatlarına yeni sponsorlar, yeni destekçiler de katılır.

Yazının devamı...