EkonomiDeichmann globalde % 7.4 Türkiye’de % 33.5 büyüdü

Deichmann globalde % 7.4 Türkiye’de % 33.5 büyüdü

22.03.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:

Deichmann Türkiye Genel Müdürü Atilla Özkul, geçen yıl globalde yüzde 7.4 büyüme göstererek 4.5 milyar euro’luk bir grup cirosuna ulaştıklarını söyleyerek, “Türkiye’de ise yüzde 33.5 büyümeyle 185 milyon TL ciro kaydettik” dedi

Deichmann globalde % 7.4 Türkiye’de % 33.5 büyüdü

Ayakkabı perakende zinciri Deichmann Türkiye Genel Müdürü Atilla Özkul, geçen yıl globalde yüzde 7.4 büyüme göstererek 4.5 milyar euro’luk bir grup cirosuna ulaştıklarını söyleyerek, “Türkiye’de ise yüzde 33.5 büyümeyle 185 milyon TL ciro kaydettik” dedi.
Türkiye pazarının Deichmann’ın gözbebeği olduğunu belirten Özkul, “Bu yıl Almanya’dan sonra en büyük yatırım Türkiye’ye yapılacak” diye konuştu.
Deichmann’ın, Türkiye pazarındaki yatırımlarına devam ederek, global pazardaki 100. yılı kapsamında Türkiye’deki 100. mağazasını açacağını anlatan Özkul, şu bilgileri verdi: “Deichmann, tamamen kendi öz sermayesiyle büyüyen bir perakende devi. Türkiye’ye yaptığımız hızlı yatırımlar ise bu pazara güvenimizin en büyük göstergesi. 2013 yılında 20 yeni mağaza açarak 20 Milyon TL’lik yatırım yapmayı öngörüyoruz. Almanya’dan sonra en fazla mağazayı Türkiye’de açacağız.”

Güçlü pazar dinamiği
Özkul, şöyle devam etti: “Deichmann Türkiye operasyonunu değerlendirdiğimizde, Avrupa’nın yanı sıra ABD de dahil olmak üzere ‘like for like’ yani aynı metrekaredeki ciro artışında 4 yıldır açık ara lider konumdayız. Bu Türkiye’nin güçlü pazar dinamiğinin bir göstergesi. 2011 yılında Türkiye genelinde 4 milyonun üzerinde ayakkabı ve aksesuar satışı yaptık, geçen yıl bu rakam yaklaşık 5.5 milyona çıktı” dedi.

Haberin Devamı

‘Gençler Halle Berry’i çok sevdi’
Deichmann mağazalarında Oscar’lı yıldız Halle Berry Koleksiyonu’nun büyük ilgi gördüğünü belirten Atilla Özkul, Halle Berry ile 2013 yılında da çalışacaklarını kaydetti. Özkul “Fifth Avenue by Halle Berry Koleksiyonu, özellikle gençler tarafından büyük ilgi görüyor. Oscar’lı bir yıldız ile çalışıyor olmak markamıza imaj ve bilinirlik anlamında çok büyük katkılar sağladı” dedi.

35 ilde toplam 81 mağazası var
Türkiye genelinde 35 ilde online shop ile beraber 81 mağazaları bulunduğunu söyleyen Atilla Özkul, “Deichmann kaliteli ve moda ürünleri, ulaşılabilir fiyatlarla tüketicisiyle buluşturan bir marka. Kısacası ulaşılabilir modayı müşterilerimizle tanıştırıyoruz” dedi.
Türkiye’nin en batısından en doğusuna her noktada olmak istediklerini anlatan Özkul, “Türkiye kesinlikle markamızı benimsedi” diye konuştu.”

Haberin Devamı

‘Bu yıl 250 kişiye istihdam sağlayacağız’
Türkiye genelinde 40 bin metrekarelik mağaza alanında faaliyet gösterdiklerini ifade eden Atilla Özkul, şu bilgileri verdi: “Türkiye’de merkez ofis ve satış personeli olmak üzere 1.000’in üzerinde kişiye istihdam sağladık. ‘Deichmann Akademi’ adı altında çalışanlarımıza verdiğimiz eğitimleri, 2012 yılında saat bazında yüzde 80 artırdık. Deichmann Türkiye, 2013 yılında büyüyen organizasyonel yapısı ve yeni açılacak mağazaları beraberinde 250 kişiye istihdam sağlamayı hedefliyor.”

Conforoma ilk mağazasını İstanbul Ümraniye’de açtı

Avrupa’da toplam 265 mağazası olan perakende devi Conforama, Türkiye’de ilk mağazasını İstanbul Ümraniye’de açtı. Fransa ve Avrupa’da ev mobilyaları ve ev eşyaları alanında faaliyet gösteren Conforama, Fransa’nın Ankara Büyükelçisi Laurent Bili, Conforama Grubu CEO’su Thierry Guibert, Steinhoff International CEO’su Markus Jooste, ve Conforama Türkiye Genel Müdürü StÈphane Mircad’ın katılımıyla Türkiye’deki ilk mağazasını açtı.
İstanbul’un Anadolu yakasında, Ümraniye Carrefour Alışveriş Merkezi’nde 3600 metrekarelik alana kurulu mağazada kanepeler, oturma grupları, yemek ve yatak odası takımları gibi pek çok mobilya çeşidinin yanı sıra dekorasyon malzemeleri ve elektronik aletler satışa sunuluyor.

‘Türkiye’ye yakın marka’
Conforama Ümraniye mağazasının resmi açılışını gerçekleştiren Conforama Grubu CEO’su Thierry Guibert açılış töreninde yaptığı konuşmada şunları söyledi: “Genç ve dinamik nüfusuyla gelecek vadeden Türkiye’de ilk mağazamızı açmaktan büyük gurur duyuyorum. Türk müşterilerin, Conforama’nın çok cazip fiyatlara sunacağı zengin mobilya ve dekorasyon seçeneklerini beğeneceğini düşünüyorum.”
Conforama’nın Türkiye’ye yakın bir perakende markası olduğunu vurgulayan Guibert, “İstanbul’daki bu ilk mağazamızın başarısına bağlı olarak Türkiye’de, tabii ki yine İstanbul’da ve ayrıca Ankara, Antalya, İzmir, Bursa ve Adana gibi büyük şehirlerde de mağazalar açmayı planlıyoruz” dedi.

Haberin Devamı

265 mağazası bulunuyor
Ev mobilyaları ve eşyaları alanında önde gelen markalardan biri olan Conforama’nın 205’i Fransa’da olmak üzere toplam 265 mağazası bulunuyor. Conforama ayrıca, İsviçre Fransa dışında toplam yedi ülkede 60 mağazayla faaliyet gösteriyor. Conforama’nın satışları 2011/2012’de 3.164 milyar euro’ya ulaştı.

Haberin Devamı

Perakendeci rotayı Erzurum’a çevirdi

Türkiye Perakendeciler Federasyonu, Retail Türkiye ve Doğu Anadolu PERDER işbirliğiyle, Erzurum Sanayi ve Ticaret Odası’nın destekleriyle gerçekleştirilecek ‘Doğu Anadolu Perakende Konferansı’nda geri sayım başladı. Erzurum’da Palandöken Dağı’nda 27 Mart tarihinde yapılacak konferansa 400’ün üzerinde yerel perakendeci katılacak. Konferansın bu yılki ana teması ise, ‘Sektörel, bölgesel kalkınma ve teşvikler’. Türkiye Perakendeciler Federasyonu Yönetim Kurulu Başkanı Selamet Aygün, konferansın sektörü buluşturan çok önemli bir ticari platform olacağını belirtti.

Ekonomiye kadın gücü

Dar gelirli kadınların ekonomik üretime katılımını teşvik etmek, sosyal ve ekonomik olarak güçlenmelerine katkıda bulunmak amacıyla hayata geçirilen ‘Ekonomiye Kadın Gücü’ projesine bir destek de ArenaPark Alışveriş ve Yaşam Merkezi’nden geldi. Bu amaçla ünlü fotoğrafçı Bennu Gerede’nin objektifinden yansıyan karelerin yer aldığı Ekonomiye Kadın Gücü Fotoğraf Sergisi ArenaPark’ta açıldı. Projenin önemine değinen ArenaPark Genel Müdürü Muhsin Erkoç, “Bu proje sayesinde ekonomik üretime başlamak isteyen dar gelirli kadınlara, dileyen herkes 1 yıl vadeli borç verebiliyor ya da bağış yapabiliyor” dedi.

Haberin Devamı

İşbir’den ‘jel serisi’

İşbir Yatak tarafından geliştiren ‘jel serisi’ serin ortamda uyumaktan hoşlananlar için üretildi. Ürünlerdeki jel katman, insan vücudunun ürettiği ısının jel içerisinden geçmesini ve kısmen dağıtılmasını sağlıyor. Bu sayede temas yüzeyinin ısısı azalıyor. Ürünlerdeki 3 boyutlu olarak şekil değiştiren jel katman, her kullanıcının bireysel fiziksel yapısına göre de kendini kalıplandırıyor. Öte yandan vücuda uyum sağlıyor ve vücut üzerindeki basıncı azaltarak sağlıklı kan dolaşımına zemin hazırlıyor. İşbir Yatak Jel Serisi, üretiminde insan sağlığına zararlı CFC gazı kullanılmamasıyla da dikkat çekiyor.

Media - Saturn Türkiye’ye yeni CEO
Media-Saturn Türkiye CEO’luğu görevine Bülent Gürcan atandı. Gürcan, Media Markt ve Saturn markalarının Türkiye’de tüm operasyonunu yönetecek. Media-Saturn Türkiye CEO’su olarak Gürcan, Media-Saturn Grubu’nda Uluslararası Satıştan Sorumlu Başkan Yardımcısı Peter Leisten’a bağlı olarak görev yapacak.

Büyüme potansiyeli
Media-Saturn Holding COO’su ve Türkiye’den sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Pieter Haas, Gürcan’a yeni görevinde başarı dileklerini ileterek, “Türkiye, Media-Saturn Grubu için stratejik öneme sahip ve büyüme potansiyeli yüksek bir ülke. Bülent Gürcan’ın da aramıza katılması ile Türkiye’de daha da güçlü bir şekilde pazarda yer alacağımıza ve Türk tüketicisinin tercih ettiği elektronik perakendecisi olarak Türkiye pazar lideri olma yolunda hızlı adımlarla ilerleyeceğimize inanıyoruz” dedi.
Saint Joseph Fransız Lisesi ve İstanbul Teknik Üniversitesi İnşaat Mühendisliği mezunu olan Gürcan, 2004 yılından bu yana Teknosa’da COO ve Kliksa’da İcra Kurulu Üyesi olarak görev yapıyordu.

2013 İLKBAHAR-YAZ

Beş temalı yaz
NG Style’ın 2013 İlkbahar-Yaz Koleksiyonu, Activated City, Garden Party, Scarlet Letter, Geometry Class ve Paradise Beach temalarından oluşuyor. Koleksiyon yazın dinamizmini ve canlılığını yansıtan, turuncu, ekru, yeşil, lacivert, parliement, saks, mavi ve pudra gibi renklere sahip.

Güneşin renkleri
Journey’in renkli ve hareketli tasarımları, güneşin renklerini doğadan vitrinlere taşıyor... Journey yaz koleksiyonunda, tek ceketler, elbiseler ve modern kesimlerle çeşitlendirilmiş pantolonlar, leopar ve marin desenler, dantel ve ipek dokular var.

Büyük kontrast
Koton, 2013 İlkbahar-Yaz sezonunda üç silüeti bir arada sunuyor. Bunlar, siyah ve beyazın büyük kontrastı, tropik renklerin panoraması ve uçuşan yumuşak dokular... ‘Büyük Kontrast’ temasında dama desenler, enine ve boyuna blok çizgiler, puantiye ve pötikareler var.

Başrolde çiçek var
Atalar’ın 2013 İlkbahar Koleksiyonu, 60’ların ve 70’lerin çizgilerini ve doğanın renklerini taşıyor. Koleksiyonun başrolünde ise büyük çiçek desenleriyle hazırlanan tasarımlar var. Ayrıca, sezonun vazgeçilmezi beyaz ve naturel renkler de farklı kesimlerde hayat bulmuş.

Trendlerin karması
Mevsimler değişiyor, sezonlar yenileniyor, kimi akımlar ise modaya damgasını vuruyor... Grafik 60’lar, Lüx 70’ler ve ayrılmaz tek parçalar ile 2013 İlkbahar yazında Ipekyol Koleksiyonu trendlerin karmasına sahne oluyor.

e-perakende

Müziğime göre giyinirim diyenler için...
‘Müzik kişinin aynasıdır’ mottosu ile yola çıkan Bigupman.com, Türkiye’de müzik zevkine göre giyinmek isteyenler için kuruldu. Bigupman.com’dan alışveriş yapmak isteyenlerden üyelik talep edilmiyor. Sitede yaşam ve müzik tarzlarına göre her segmentte ürünler sunuluyor. ‘Reggae, ska, dub’, ‘hip-hop, R&B’, ‘funk, soul’, ‘punk’, ‘jazz, smooth, chill’, ‘rock, blues, metal’ gibi müzik tarzını yaşamına yansıtmak isteyenlere hizmet veren site, spor, hobi ve mesleklere göre tasarımları da tüketicisiyle buluşturacak.
Bigupman.com’da aksesuar ve dekorasyon ürünlerinin yanı sıra el yapımı ürünleri de bulmak mümkün. Bigupman.com ekibi ise yazılımcı, creative direktör, sosyal medya uzmanı, fotoğraf sanatçısı ve iş geliştirme uzmanından oluşuyor.

Mobil mağazalar
Gündelik yaşamda müzik ve giyim tarzını bir araya getiren seçeneklerinin azlığından muzdarip olduğu için, Bigupman.com’u kurduğunu anlatan Gencer Arabacı, “Türkiye’de genellikle ya bir rock grubunun tişörtü ya da sevdiğimiz şarkının sözlerinin tasarımından oluşan bir giysi bulabiliyoruz fakat, ürün yelpazesi ve sadece tişört ile sınırlı kalıyor. Biz de gerçekten ne istediğini bilen tüketicilerle buluşmayı arzuluyoruz” dedi.
Bigupman.com olarak, 1 yıl içinde Türkiye e-ticaret sektöründe tarz dayatmayan, alternatifler sunan bir şirket haline gelmek istediklerini ifade eden Arabacı, “Ayrıca mobil mağazalar açarak hızlı ve geniş bir satış ağı kurmak da hedeflerimiz arasında” dedi.

KEŞFETYENİ
Kraliyet ailesinde yeni kriz! Dans videosu ortalığı karıştırdı
Kraliyet ailesinde yeni kriz! Dans videosu ortalığı karıştırdı

Cadde | 08.06.2025 - 10:35

İngiliz basınının önde gelen bulvar gazetelerinden Daily Mail'in özel haberine göre, Meghan Markle'ın İngiliz eleştirmenlere aldırmadığı ve doğum odasında twerk yaptığı bir videonun ortaya çıkması büyük bir tartışma yarattı.

Yazarlar