KobiYerli ceviz marka oluyor

Yerli ceviz marka oluyor

17.10.2023 - 07:00 | Son Güncellenme:

Ceviz Üreticileri Derneği (CÜD), üyelerinin ürünlerini tek marka halinde perakende noktalarında tüketicilere sunmaya hazırlanıyor. CÜD Başkanı Ömer Ergüder, “Yerli ceviz, lezzeti ve kalitesiyle ithal ürünlerden ayrışıyor” dedi.

Yerli ceviz marka oluyor

EBRU SUNGUR - Çin, ABD ve İran’ın ardından dünyanın dördüncü büyük ceviz üreticisi olduğu halde yüksek miktarlı iç talep nedeniyle tüketiminin yüzde 60’ını ithal eden Türkiye’de yerli ceviz üreticileri atağa kalktı. Halihazırda 40’a yakın üyesiyle Türkiye’nin toplam 50 bin ton civarındaki ceviz üretiminin yüzde 10’unu karşılayan Ceviz Üreticileri Derneği (CÜD), bu ürünleri perakende noktalarında tüketiciyle buluşturmayı amaçlıyor. Dernek bu amaçla bir marka oluşturma çalışması başlattı.

Haberin Devamı

Dernek üyesi Avrupa Tarım’ın Edirne Uzunköprü’de bulunan bahçesindeki hasat etkinliğinde bilgi veren CÜD Başkanı Ömer Ergüder, şunları söyledi:

“Ceviz bahçelerimizin büyüklüğü 35 bin dekar. 1 milyon ceviz ağacımızla dünya standartlarında ceviz üretiyoruz. Bu yıl hasat işlemimiz bittiğinde 4 bin ton rekolteye ulaşacağız ve önümüzdeki 5 yıl içinde 15 bin ton rekolteye ulaşma hedefimiz bulunuyor. Böylece hem ülke ekonomisine katkıda bulunacağız hem de tüketicileri lezzetli cevizlerle buluşturacağız.”

24 saatte rafta

Türkiye’ye ithal cevizin büyük oranda ABD, Şili, Çin gibi uzak coğrafyalardan geldiğini, bu uzun yolda ürünlerin bozulmamaları için kimyasal işlemlere ve yüksek oranlı kurutmaya tabi tutulduğunu anlatan Ömer Ergüder, yerli ürünün ise kimyasallara maruz kalmadığını, aromalarını koruyarak kurutulduğunu ve dalından koparıldıktan 24 saat sonra market rafında yerini alabilecek kabiliyete sahip olduklarını söyledi. Ergüder şöyle devam etti:

Haberin Devamı

“Yerli ceviz, el değmeden üretiliyor ve hasat sonrası hızla sofralara ulaşabiliyor. Bu nedenle çok daha lezzetli ve ithal ürünler karşısında fark yaratıyor. Ekstra hiçbir işleme maruz kalmadan ürettiğimiz cevizlerimiz, doğrudan tüketiciyle buluşuyor. Dernek olarak, yeni bir adım da attık. Çok kısa bir süre içinde kendi ürettiğimiz cevizlerimizi yeni markamız altında tüketicilerle buluşturacağız.”

Perakende zincirleriyle anlaşmalar yaptıklarını, bu yıl ürünlerin CÜD markasıyla satışa çıkacağını, ancak akılda kalıcı bir marka oluşturma çalışmalarının sürdüğünü belirten Ergüder, “İlk yıl için 200-250 ton satış hedefimiz var” dedi.

Bahçeye kadar takip edilecek

Ambalajların üzerine konulacak karekodlarla tüketicinin ürünü, yetiştiği bahçeye kadar takip edebileceğini bildiren Ergüder, denetleyici firmanın onayından geçen ürünlerin satışa sunulacağını ifade etti. Ergüder bu yılki fiyatlarla ilgili olarak da, “150 TL ile 160 TL arasında olabileceğini söyleyebiliriz” bilgisini verdi.

‘İthalata çeki düzen gelmeli’

Türkiye’de yıllık ceviz tüketiminin kişi başı 3.4 kilogram, toplamda da 135 bin ton olduğunu anlatan Ergüder, halen 50 bin ton civarında olan yerli üretimin, yeterli desteğin verilmesi halinde 10-15 yıl içinde iç talebi karşılayacak kadar artabileceğini söyledi. Ergüder bu doğrultuda gümrük vergilerinin artırılması, üretiminin üzerinden 6 aydan fazla geçmiş ürünlerin ülkeye kabul edilmemesi ve batıdaki gümrük kapılarının ihtisas gümrüğü olarak belirlenmesi gerektiğini belirtti.