21.04.2011 - 10:43 | Son Güncellenme:
Arabam.com
Tasarım
Hyundai Accent Blue tamamen yeni bir araç haline gelmiş desek yanlış olmaz. Accent Blue’da önceki nesil Accent’lerden çizgiler bulmak oldukça zor. Agresif bir tasarıma sahip ön kısımda en dikkat çekici bölüm alt tarafı uzatılmış sis farları oluyor. Sis farlarının üst köşesinden başlayan çizgi Accent Blue’nun arka stop grubuna kadar yükselerek devam ediyor. Ön far tasarımındaki çizgileri daha önce teste aldığımız ix20’den hatırlıyoruz. Profil görünümünde, sinyalleri üzerinde barındıran yan aynalar ve yana doğru taşmış stop grubu kendini gösteriyor. Ayrıca bagaj kapağının spoiler benzeri çıkıntısı da oldukça şık görünüyor. Çift renkli stop grubu ve tamponların köşelerine yerleştirilmiş kedigözleri Accent Blue’nun arka tasarımını oluşturuyor. Bagaj kapağının dışarıdan açma düğmesinin olmaması eksiklik olarak göze çarptı. Bagaj içeriden bir kolla veya dışarıdan anahtarla açılabiliyor. Accent Blue selefi Era’dan 90 mm daha uzun ve 5 mm daha geniş. Bu büyüme aracın dingil mesafesini de 7 cm arttırmış. Bütün bu rakamlara rağmen Hyundai’nin, Blue’ya rakip olarak gördüğü Fiat Linea 19,9 cm, daha uzun ve 2.8 cm daha geniş. Ayrıca Linea’nın dingil mesafesi de Blue’dan 3.3 cm daha uzun. Bizce gerçek rakibi olan Honda City ise 5 cm daha uzun ve 1.5 cm daha geniş bir otomobil. Dış tasarımındaki büyümeyi iç mekanına başarıyla yansıtan Blue, 465 litrelik bagaj hacmiyle sınıfının ortalamalarında yer alıyor.
İç mekan
Sert plastik malzemelerin kullanıldığı iç mekanda, orta konsolun başarılı tasarımı dikkatleri üzerinde topluyor. Şık görünen ses sistemi Bluetooth desteği de sunuyor. Bu sayede telefonunuz üzerinden görüşmeler yapmanın yanında müzik de dinleyebiliyorsunuz. Ayrıca en altta bulunan USB girişi ve AUX girişi sayesinde de harici müzik çalarlarınızı Accent Blue’ya bağlayabiliyorsunuz. Prime donanım seçeneği ile gelen dijital klima orta konsolun görselliğini desteklerken, bu donanımla beraber arka tarafta oturan yolcular için havalandırma kanalı da sunuluyor. Orta havalandırma kapaklarının kapatılamıyor oluşu göze çarpan eksikliklerden. Üç kollu direksiyon simidinin arkasından rahatlıkla okunan gösterge panelinin ortasında büyük bir dijital ekran yer alıyor. Gösterge tablosunun yan tarafından kontrol edilen yol bilgisayarının bilgileri de bu ekrandan görülebiliyor. Bu düğmeye ulaşmanın çok da rahat olmadığını söyleyelim. Eşya gözü açısından zengin olan araçta arkada oturan yolcuların eşyalarını koyabileceği büyük bir hazne de ön iki koltuğun arasına yerleştirilmiş.
Motor
Hyundai Accent Blue’da yeni nesil Gamma motorlarından 1.4 litrelik olanı görev yapıyor. 6300 d/d’da 109 hp güç üreten ünitenin maksimum torku 139 Nm 5000 d/d’da elde ediliyor. 1135 kg ağırlığındaki test aracımızı hızlandırmakta zorlanmayan ünitenin atik bir sürüş sergileyebilmesi için yüksek devir bandında dolaşması şart. Test aracımızla 0-100 km/s hızlanma 13,2 saniyede gerçekleştirilebilirken 182 km/s maksimum sürate ulaşılabiliyordu. Accent Blue’nun klasik otomatik şanzımanı hızlı vites geçişleriyle beğenimizi kazandı fakat 4 kademeli olması dezavantajı. Accent Blue testimiz süresince ortalama 8.3 lt/100 km ortalama yakıt tüketimine imza attı. Sunduğu rahatlıkla büyük bir konfor öğesi olan otomatik şanzımanın tüketim değerlerinin biraz yüksek çıkmasının en büyük nedeni olduğunu belirtelim.
Konfor ve yol tutuş
Hyundai Accent Blue’nun ön süspansiyon sisteminde bağımsız Mac Pherson, arka kısmında ise çift noktadan bağlantılı torsiyon çubuğu kullanılmış. Araç yoldan gelen orta şiddetteki darbeleri başarılı şekilde emebiliyor. Yine de Accent için yumuşak bir otomobil diyemeyiz. Orta sertlikteki koltuklar yolcularının minimum sarsıntıyla konforlu yolculuklar yapmasına imkan tanıyor. Koltukların yan destekleri çok fazla yok ancak bu araçla bu desteklere çok fazla ihtiyacınız olmayacağına eminiz. Accent Blue’nun yalıtım konusunda da bir hayli yol kat ettiğini söyleyebiliriz. Araç eskisinden daha sessiz ancak içeriye yol sesi almakta hala ısrarlı. Benzinli motorun sesi ise gayet iyi şekilde yalıtılmış, sadece yüksek devirlere çıkıldığında motorun sesi duyuluyor. Accent Blue’da karşılaştığımız diz mesafesi sınıfına göre iyi olarak değerlendirilebilir.
Dingil mesafesinin artması aracın yol tutuş kabiliyetini de arttırmış. Hyundai Accent Blue, rakiplerinin çoğunun opsiyonel olarak bile sunmadığı ESP sistemini standart olarak sunmasıyla büyük övgü hak ediyor. Hayati önem taşıyan bu donanımı standart olarak sunan Hyundai, diğer firmalara örnek olmalı. Yumuşak yapılı direksiyonu ile sürücüsünü yormayan Accent Blue’nun fren performansını da beğendik.
Güvenlik
Hyundai Accent Blue’nun EuroNcap çarpışma testine bir katılımı henüz bulunmuyor. Araçta sürücü ve yolcu hava yastığı ile ESP sistemi standart olarak sunuluyor. Yan ve perde hava yastıkları Prime versiyonla beraber sunulmaya başlanıyor.
Yorum - Selim ERKEK / Arabam.com
Hyundai Accent Blue için şu anda satılan rakipleri içerisinde en iyi B sınıfı sedan desek çok fazla itiraz eden olmaz. Aracın gerçekten rakibi olabilecek tek model var o da Honda City. Dizel motorun Accent Blue kaputunun altında görev yapmaya başlamasıyla Honda bu yarışta ciddi manada geride kalacak. Accent Blue’ya en iyi dememin en büyük sebebi standart sunulan ESP sistemi. İç mekan sınıfına göre şık ve sessiz. Dış tasarım göreceli olsa da insanların büyük çoğunluğunun hoşuna gidiyor. Tüm bu iyi yanlarının karşısında tek bir eksisi var Accent Blue’nun; o da fiyatı. Accent Era ÖTV indirimi zamanında 18 bin liraya yakın fiyatlarla peynir ekmek gibi satmıştı ve o araç yenisinden çok kötü değildi. Hyundai’nin bu modeli Era gibi sevilen bir araç haline getirme amacı varsa fiyatta ciddi düzenlemeler yapması şart. Sonuçta bu araç B sınıfı bir sedan! Bir üst segmentten rakipleriyle benzer fiyatlara satılacak boyutlara sahip değil.
Yorum – Tulu DARICAN / Arabam.com
Firmaların otomobillerini tüketicilerden daha farklı bir gözle baktıkları alışılmış bir durum. Özellikle sektörde tüketicilerin düşüncelerine bakılmaksızın yüksek fiyatlar verildiğine şahit oluyoruz. Accent Blue’da tam böyle bir model. Otomobil eski Accent Era’ya göre bütünüyle değişmiş ve gelişmiş. Ancak tüm bunlara rağmen hala B segmentind... Doğal olarak fiyatının da bu segmentteki rakiplerinden çok farklı olmaması gerekiyor. Şu anki fiyatlarla Accent Blue’nun başarılı satışa rakamları yakalaması güç. 2012 yılına kadar Era’nın üretiminin sürecek olması Hyundai’ye Türkiye’de nefes aldıracaktır. Çünkü sadece Accent Blue değil markanın tüm modellerinin fiyatı sınıf standartlarından fazla. Accent Blue’nun yeniliklerine dönecek olursak… Yol tutuşu eski nesle göre ciddi anlamda gelişmiş. Ancak bu süspansiyonun sertleşmesiyle sağlanmış. Bu da konforu düşürüyor. 1.4 litrelik motorsa beklediğimden daha canlı bir karaktere sahip. Onu dizginleyen ve tüketim değerlerini yükseltense eski nesil otomatik şanzımanı.
Yorum – Hasan AYTEKİN
Aşk mavidir, doğa mavidir, konfor mavidir, para kırmızı… Bir otomobilden ne beklerim; bir şık dursun , bu Hyundai Accent Blue’de var, iki arabamın iç mekanı kaliteli olsun, bu Hyundai Accent Blue’da yeterli seviyede, üç yürüyen aksamı güçlü olsun, iyi yol alsın, işte bu Accent Blue’nin bana yetmeyen tarafı. Ben bu devirde böyle güzel bir aracın, daha atik daha seri olmasını isterim. Hyundai artık daha üst gelirli kesimi hedefliyor. Bu kesim için daha şık dış tasarımlar, daha donanımlı Hyundai’ler geliyor artık karşımıza. Gerçi bu şık araçtan indikten sonra bagajı açmak için eski usul anahtar kullanmak zorunda olmak pek anlaşılır değil ama Hyundai daha üst kalite marka olmak konusunda doğru yolda... Peki bu araç çok satar mı? Orada başlıktaki koyu kırmızı devreye giriyor. Bugün Accent Blue almak için 40.000 TL’lik bir bütçe gerekiyor. Bu Accent Era’da benzer versiyon için 31 .000 TL civarında . Yani yeni Accent 9.000 TL daha pahallı. Ama benim görüşüm yeni stratejinin birkaç seneye kadar olumlu sonuçlanıp artık bu farkları müşterinin vereceği yönünde. Ne de olsa yolda herkesin başını döndürmek her araca nasip olmuyor .
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1,4 CVVT | |
Motor Hacmi: | 1396 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 109 hp 6300 d/d | |
Maksimum Tork: | 139 Nm 5000 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 13,2 s | |
Maksimum Hız: | 182 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 8,5 lt | |
Şehir Dışı: | 5 lt | |
Karma: | 6,3 lt | |
Test: | 8,3 lt | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4370 mm | |
Genişlik: | 1700 mm | |
Yükseklik: | 1457 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2570 mm | |
Bagaj Hacmi: | 465 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 43 lt | |
Boş Ağırlık: | 1135 kg | |
Lastik Boyutu: | 195/50 R16 |