Otomobil Fuar rüzgârıyla iki ayda 200 bin satış bekleniyor

Fuar rüzgârıyla iki ayda 200 bin satış bekleniyor

18.11.2012 - 23:26 | Son Güncellenme:

Geçen hafta sona eren İstanbul Autoshow 2012’nin etkisiyle kasım ve aralıkta 200 bin adedin üzerinde satış gerçekleşmesi bekleniyor. Ziyaretçilerin yüzde 20’sinin, alacağı modele karar vermek için fuara gittiği belirtiliyor

Fuar rüzgârıyla iki ayda 200 bin satış bekleniyor

Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) ve TÜYAP işbirliğiyle gerçekleştirilen, 45 markanın 500’e yakın modele katıldığı İstanbul Autoshow 2012’nin rüzgarını alan sektör, yılın son iki ayında yaklaşık 200 bin adetlik satış bekliyor. Autoshaw nedeniyle başlatılan kampanyalara, fuar sonrasında da devam edilirken, hareketliliğin yıl sonuna kadar süreceği yorumları yapılıyor.
ODD Genel Koordinatörü Hayri Erce, Autoshow 2012’nin sektöre güç kattığını hatırlatırken, satışlar anlamında da doping etkisi yarattığına dikkat çekti. Erce, “Yılın ilk 10 ayında satışlar 620 bin civarındaydı. Ancak Autoshow’un da rüzgarıyla kasım ve aralıkta 200 bin araç satışı gerçekleşeceğini, bu yıl 815-820 bin civarında bir otomotiv pazarına ulaşılacağını öngörüyoruz” dedi.
Nissan Türkiye Genel Müdür Yardımcısı İlkim Sancaktaroğlu, yılın son üç ayının her zaman atak ayı olduğunu, Kurban Bayramı tatili nedeniyle ekim ayı biraz yavaş geçse de, kasım ve aralık ayının daha hareketli olacağına inandığını belirtti.

Aileyle gelen % 13
İstanbul Autoshow 2012’nin kapanmasının ardından, resmi rakamlar ve istatistikler de belli oldu. ODD Genel Sekreteri Hayri Erce, fuarın bir üst lige çıktığını vurgularken, “Cenevre Fuarı’nı 700 bin kişi, Frankfurt Fuarı’nı 900 bin, Paris Fuarı’nı da 1.2 milyon kişi ziyaret etti. İstanbul Autoshow, 576 bin ziyaretçiyle Avrupa’nın büyük otomobil fuarlarıyla yarışır hale geldi” dedi.
TÜYAP Başkanı İlhan Ersözlü de, bu yıl Türk fuarcılık tarihinde bir rekor kırıldığını belirterek, 4 Kasım pazar günü fuara 116 bin kişinin geldiğini söyledi. Fuar süresince kadın ziyaretçi sayısının 69 bin 156 olduğunu belirten Ersözlü, bununla birlikte ziyaretçilerin yüzde 19’unun satın alacağı modele karar vermek için Autoshow’a geldiğinin saptandığını ifade etti.
Fuarla ilgili istatistiklere göre ziyaretçilerin yüzde 44’ü 24 yaş altı kişilerden oluşurken, yüzde 35’i de 25-34 yaş arasında. Fuara “arkadaş grubuyla” gelenlerin oranı yüzde 67 olurken, ailesiyle gelenlerin oranı sadece yüzde 13. Yeni otomobil alma kararında eşlerin etkin olduğu belirtilmesine karşın, sadece eşiyle fuara gidenlerin oranının yüzde 2’de kalmış olması da istatistiklerin ilginç bir yönünü oluşturuyor.