14.08.2006 - 00:00 | Son Güncellenme:
Aslında geçmişi 2002 yılına dayanıyor SRT'nin. Street and Racing Technology (Yol ve Yarış Teknolojisi) kelimelerinin baş harflerini taşıyan SRT, Dodge Viper'ı yaratan Chrysler Grubu'nun motorsporları bölümünün seçkin mühendisleri ve yine grubun performans parçaları geliştiren MOPAR üyelerinden oluşturulmuş. Sonuçta ortaya, üç markaya (Chrysler, Dodge, Jeep) birden hizmet veren bir "fabrikasyon modifiye" takımı çıkmış.
Güçleri seslerinden belli
Aynı zamanda Chrysler Grubu'nun pistlerde yarışan araçlarını da geliştiren ekip, Dodge için Viper, Charger, şu an üretimi biten Neon, Ram pickup ve Magnum'un SRT logolu versiyonlarını geliştirmiş. Chrysler 300C ve Crossfire, Jeep'in Grand Cherokee modellerinin SRT versiyonlarını da. Tabii bu 'ateşli meyveler'in yanında Dodge Challenger ve Hornet gibi konseptleri hesaba katmıyoruz...SRT, adını verdiği araçların gelişiminde beş ana başlıktan sorumlu. Motor, sürüş yol tutuş, frenleme, iç ve dış donanımlar. SRT, bu çerçevede Viper'a 510 HP, Ram pickup'a 500 HP, Crossfire'a 330 HP, Grand Cherokee'ye 420 HP, 300C'ye de 425 HP'lik motorlar hazırlamış. Tüm araçların süspansiyon sistemleri, frenleri, gövde parçaları, hatta koltuklarına kadar tüm detayları da ihmal etmemiş. Nitekim bu modellerin fren performansları (özellikle kısa durma mesafeleri açısından) ve yol tutuş kabiliyetleri pek bir ünlü... Tabii araçların egzost sistemleri de, performans ve motorlara uygun 'akord' ediliyor. Bu yüzden, hepsinin gücünü, öncelikle seslerinden anlamak mümkün...
Bu arada SRT takımının son gözdesinin, Türkiye'de yeni piyasaya çıkan Caliber olduğunu söyleyelim. 2007'de piyasaya çıkacak 300 HP'lik Caliber SRT-4, dört silindirli motoruyla hayli iddialı olacak. (08/2006)