EVET, bugün köşem sizlerin. Lütfen yazmaya devam edin.
"Kendi olanaklarımızla, öğrencilerimize daha yararlı olabilmek amacıyla bir kitaplık oluşturmaya çalışıyoruz. Bilgiye ve buna araç olan kitaba ve ders -araç gereçlerine ihtiyaç duymaktayız. Geleceğimizin teminatı olan öğrencilerimize, elinizden geldiği ölçüde yardım yapacağınızdan kuşkumuz yoktur. Yardım elinizi uzatmanızı bekliyoruz.
Mehmet Metin / Merkez Cumhuriyet İlkokulu Öğretmeni / Siirt
"Anaokullarına da işsiz üniversite mezunlarının öğretmen olarak atanacağını öğrendim. Ben, Kız Meslek Lisesi Çocuk Gelişimi ve Eğitimi mezunuyum. 1992'den beri kreş öğretmeni olarak görev yapıyorum. Bir fakülte mezunu olsa dahi, kendi branşı dışında iyi bir eğitim verebileceğine inanmıyorum. Özellikle anasınıfında iyi eğitici olabilmek için, çocukları sevmek, onları iyi tanımak, ayrıca bu konuda özel bir eğitim görmüş ve deneyimli olmak gerekir. Üniversite mezunu olmayabilirim ama, şu anda 5 yıllık deneyimim var. Benim durumumda binlerce kişi var. Lütfen bu gözardı edilmesin...
Ayşe Yılmaz / Diyarbakır
"1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu'nun 32. maddesinde aynen "İmam Hatip Liseleri, imamlık, hatiplik ve Kur'an kursu öğretmenliği gibi dini hizmetlerin yerine getirilmesi ile görevli elamanları yetiştirmek üzere, Milli Eğitim Bakanlığı'nca açılan ortaöğretim sistemi içinde, hem mesleğe, hem yükseköğrenime hazırlayan programlar uygulayan öğretim kurumlarıdır" diyor. Bu maddeden çıkan sonuç şunlardır:
1)İmam hatip liseleri temel eğitime dayalı ortaöğretim kurumlarıdır. Dolayısıyla ortaöğretim kurumlarının orta bölümü yoktur. İlköğretim kurumlarının orta bölümü vardır.
2) İmam hatip liseleri öncelikle "imamlık, hatiplik, Kur'an kursu öğretmenliği" gibi görevleri yapacak "elamanları" yetiştirmektedir. Dikkat edilirse "Kur'an kursu öğretmenliği" değildir.
3) İmam hatip liselerinin ikinci görevi, "yüksek öğrenim"e hazırlmamaktır.
Bütün bu açıklamalardan sonra imam hatip liselerinin orta kısımlarının yasal bir dayanağı yokken neden hala tartışılır ki?.."
Emekli öğretmen Eyüp Yılmaz / Ödemiş
"Kızım fen lisesi öğrencisi. Sık sık sözünü ettiğiniz OÖBP şu şekilde hesaplansa, üniversiteye girişte belki bu denli haksızlık olmaz:
Türkiye'deki tüm liselerin OÖBP saptansa (Her bir lise için bir tek OÖBP demek istiyorum. Örneğin: 2.50) ve Türkiye ortalaması bulunsa, bu ortalama, her mezun öğrencinin OÖBP için baz alınsa, daha adil bir çözüm olmaz mı?
KHİ / Bilecik
"Biz öğretmenler gerçekten çok zor şartlar altında görev yapıyoruz. Hem okulda, hem evde çalışıyoruz. Yazılısı, ders hazırlaması v.s. Bir subaya, polise, röntgen teknisyenine yıpranma var da, bize niye yok? 12 aylık hizmetlerin 15 ay sayılması gibi bir kanun teklifi vardı. Akıbeti ne oldu? Siyasiler yine bizi unuttu mu?"
Recep Ertürk /Giresun
"Bakan ve müsteşarı, boş öğretmen kadrolarına, öncelikle eğitim fakültesi mezunları ve formasyonlular atanacak dedi. Biz de bir yıla yakın formasyon kurslarına katıldık. Biz pedagojik formasyon aldığımız halde kendimizi yetersiz görürken, formasyonsuzların atanmasını anlamış değilim. Onlar öğretmen, biz açıktayız. Lütfen bizi haksızlıklarıyla daha fazla soğutmasınlar!..
Kandırılan öğretmen adayları