‘Ciddi bir sıkıntı yok!’

OYDER Başkanı Mersin, şu an “otomotivde bulunurluk ve çip konusunda ciddi bir sorun olmadığını” belirtirken, geçen yıl yaşanan sıkıntıların bu yıl yaşanmadığını kaydetti.

Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği (OYDER) Yönetim Kurulu Başkanı Turgay Mersin, otomotivde çip sorunuyla ilgili durumu daha kötü hale getirebilecek yeni bir gelişme olmadığını belirterek, “Marka ve model bazında firmalara göre değişen bir çip sorunu var ama buna da ‘çip krizi’ demek ne kadar doğru olur, bu da tartışılır. Açıkçası şu anda bulunurlukta da ciddi bir sıkıntı yok” dedi.

‘Ciddi bir sıkıntı yok’

AA’ya konuşan Mersin, marka ve model bazında bazı çok spesifik modellerde bir bulunurluk sıkıntısı olabileceğini ancak geçen yıl olan sıkıntıların bugün yaşanmadığını, mevcut durumu hem Avrupa’daki hem de Türkiye’deki üreticilerin hızlı şekilde aşmaya çalıştığını söyledi. Turgay Mersin, aşılamanın hızlı şekilde yapılmasından dolayı önümüzdeki günlerde ticaretin daha da hareketlenmesini beklediğini ifade ederek, “Haziran ayında mayıs ayına göre bir artış bekliyoruz. Önümüzdeki günlerde belki faizin bir miktar düşmesiyle ve ÖTV matrahının düzenlenmesiyle pazarın biraz daha hareketleneceğini düşünüyoruz” dedi.

‘Ciddi bir sıkıntı yok’

Tüketici tarafındaki ertelenmiş talebin devam ettiğine işaret eden Mersin, “Bu ertelenmiş talebin hareketi var. Bir de firmalar, kampanya ve faiz desteğiyle beraber alım gücünü artırarak piyasayı hareketlendirmek istiyorlar” diye konuştu.

‘Fiyat artışları kur kaynaklı’

Son dönemde araç fiyatlarında görülen sürekli artış, tüketicilerin kafasını karıştırırken, sektör temsilcileri bunun, kur ve buna bağlı vergi artışlarından kaynaklandığını belirtiyor. Opel Türkiye Genel Müdürü Alpagut Girgin de, artışların kurdaki düzensizlikten kaynaklandığını ifade ediyor.

Girgin, “Son bir yıldır fiyatlarda sürekli bir güncellenme oluyor. Bunun da majör nedeni, malum kurdaki değişiklik, artış. Kovid-19 krizi de, insanların toplu ulaşımdan bireysel ulaşıma geçişini tetikledi. İnsanların araca olan talebi bu yönden pozitif olarak arttı” diye konuştu. Fiyatların artmasının bir yandan tüketicileri zorlarken, diğer yandan da otomobili yeniden bir “yatırım aracı” haline getirdiğini kaydeden Girgin, “İnsanlar bu ay satın aldığı otomobilinin fiyatının gelecek ay yükseldiğini gördüğünde bundan memnuniyet duyuyor. Araçlar, bir yatırım aracı kimliğine tekrar büründü. Bu anlamda talep şu an canlı. Ve bu talebin yıl sonuna kadar tedarik kısıtları içerisinde devam edeceğini öngörüyoruz... Herhangi bir tedarik ve lojistik sıkıntısı olmasa pazar çok daha farklı yerlere gidebilir” ifadesini kullandı.

‘Ciddi bir sıkıntı yok’

Yalın bir otomobil

Yeni nesil Mokka modelinin tanıtımında konuşan Alpagut Girgin, bu aracı sadece benzinli motor seçeneği ve üç donanım paketiyle satışa sunduklarını hatırlatarak, “Aracın kendisi yalın ve sade. Bunu öne çıkarıyoruz ve esasında pazarlama planımızda da bu sadeliği korumaya çalıştık. Tek motor seçeneğiyle üç farklı dona9nımda her türlü talebe yanıt verebilir durumdayız” dedi. Girgin, Corsa ve Mokka’nın elektrikli versiyonlarının gelecek yıl Türkiye pazarında olacağını sözlerine ekledi.

Toyota Camry yenilendi

Toyota’nın E sınıfındaki prestijli modeli Camry, yenilenerek daha dinamik bir tasarıma sahip oldu ve yeni teknolojilerle donatıldı. Yenilenen Camry, 998 bin TL’den başlayan fiyatlarla Türkiye’de satışa sunuldu.

‘Ciddi bir sıkıntı yok’

Camry Hybrid, güçlü 2.5 lt motorunu kendi kendini şarj eden hibrit elektrikli sistemle birleştirerek 218 HP güç üretiyor ve segmentinde eşsiz bir seçenek olarak öne çıkıyor. Yenilenen Camry Hybrid, kalite, sağlamlık ve güvenilirlik, sessiz ve sürüş kalitesi unsurlarını koruyarak, daha zarif ve dinamik bir ön tasarıma, revize edilmiş 18 inç çift renk alaşım jantlara ve yeni dış gövde renklerine sahip oldu. Camry Hybrid, Türkiye’de Passion donanım seçeneğiyle satışa sunulacak.

‘Ciddi bir sıkıntı yok’

Donanımında öne çıkan özellikler arasında navigasyon ve akıllı telefon entegrasyonuna (Apple CarPlay, Android Auto) sahip 9” Toyota Touch dokunmatik multimedya ekranı, tamamiyle elektrikli koltuk, direksiyon ve yan ayna ayarları, hafızalı sürücü bölümü, ısıtma/soğutma özellikli ön koltuklar, ısıtma özellikli arka yan koltuklar ile direksiyon, arka yolcuların klima, müzik ayarlarını yapmalarını sağlayan arka koltuk konfor modülü ve ön cama yansıtmalı gösterge ekranı bulunacak.

Adı 33 bin tur attığı pistte yaşayacak

Geçtiğimiz aylarda şok bir şekilde hayatını kaybeden ünlü kadın pilot Sabine Schmitz anısında, bugüne kadar “33 bin tur” attığı Nürburgring pistinden bir jest geldi. Pistin yönetimi, Nürburgring’in Nordschleife olarak bilinen en önemli virajının adını “Sabine-Schmitz virajı” değiştirdiklerini açıkladı. Schmitz, 1996-97 yıllarında bu pistte düzenlenen 24 saatlik dayanıklılık yarışını kazanan ilk ve tek kadın sürücü olmuştu.

‘Ciddi bir sıkıntı yok’