Yüz yüze sevince ‘çipsizlik gölgesi’

İki yıl aradan sonra Avrupa’da düzenlenen ilk fiziki otomobil etkinliği olan IAA Mobility 2021 dün kapılarını açtı. 100’den fazla dünya lansmanının yer aldığı fuar, çip krizinin gölgesindeydi. Fuarda çevreci çözümler ağırlıkta...

Avrupa’da pandeminin ilk yüz yüze otomotiv etkinliği olarak tarihe geçecek IAA Mobilty 2021, Almanya’nın Münih kentinde kapılarını açtı. Sadece otomobil değil, ticari araç, bisiklet üreten firmaların bulunduğu 1000 kadar şirket, etkinliğe gelmiş. Pandemi sonrası artan bireysel mobilite ihtiyaçlarına karşı çevreci çözümlerin ağırlıkta olacağı etkinlik, 12 Eylül’e kadar devam edecek.

Üretimler kısıldı

Pandemi nedeniyle artan talebi karşılamaya çalışırken küresel ısınma baskısıyla elektrikli araçlara geçiş için gaza basmaya çabalayan otomotiv üreticileri, bir süredir çip kriziyle boğuşuyor. Çip tedariğinin yetersizliği nedeniyle üretimlerini kısan firmalar, fuara getirdikleri yenilikleri yeterli sayıda satamama riskiyle karşı karşıya.

Yüz yüze sevince ‘çipsizlik gölgesi’

Yürüyen minik oturma odası

Geçtiğimiz yıl sadece bir çizimden ibaret olan MINI Urbanaut konsepti, Münih’e hayat bulmuş olarak gelmiş. Yüzde 100 elektrikli bu model, katlanıp ön göğüste ortadan yok olabilen direksiyonu ve iç mekan düzenlemesi sayesinde bir oturma odasına dönüşebiliyor. Bol camlı yapısı ve açılabilen ön camı sayesinde kullanıcılarına “evi aratmayan” konfor sunan otomobil, buna karşılık lüks ya da gereksiz donanımlarla doldurulmuş bir araç da değil. MIN, bu araç için “Belki üretebiliriz” diyor.

Yüz yüze sevince ‘çipsizlik gölgesi’

Almanya ve Çin’in ilk Smart’ı

Elektrikli bir markaya dönüştürülen, Mercedes ve Çinli Geely ortaklığı haline gelen Smart, bu iş birliği sonrası ilk ürününe hazırlanıyor. Smart’ın fuarda sergilediği “HX11” kod adlı elektrikli mini SUV konsepti, Mercedes tarafından tasarlandı, Geely tarafından gelecek yıl Çin’de üretilmeye başlanacak.

Yüz yüze sevince ‘çipsizlik gölgesi’

Tamamen geri dönüştürülebilir!

Fuarın ev sahibi konumunda olan BMW, buraya ilginç fikirlerle gelmiş. Nitekim pek çok yeniliğin yanı sıra, çok iddialı bir konsepti, “i Vision Circular”ı getirmiş. Ürettiği otomobillerin yüzde 50’sini geri dönüştürülebilir malzemelerle üretmeyi hedefleyen BMW Grubu, bunun sadece “iddia olmadığını” göstermek amacıyla “i Vision Circular” konseptini geliştirmiş. Geri dönüştürülmüş malzemelerin de kullanıldığı aracın, “tamamı yani yüzde 100’ü geri dönüştürülebilir” olduğu belirtiliyor.   

Yüz yüze sevince ‘çipsizlik gölgesi’

‘Giriş seviyesi’ elektrikli

Volkswagen, Münih’te “crossover” tasarımına sahip küçük elektrikli otomobil konsepti “ID.Life”ı tanıttı. 2025 yılında 20 bin euro gibi bir başlangıç fiyatıyla satışa sunulması planlanan otomobilin, VW’nin elektrikli otomobil yelpazesinin “giriş seviyesi” modeli olacağı belirtiliyor. ID Life, 57 kwh batarya ile donatılmış ve tek şarjla 400 km gidebileceği söyleniyor. Araç, ucuz olması için ayrıca bir eğlence sistemiyle donatılmamış. Onun yerine sürücü, araçla ilgili tüm bilgileri ya da müzik gibi ihtiyaçlarını kendi telefonundan kontrol edebiliyor. Aracın ön camı ise, istenirse sinema perdesine dönüşüyor.

Yüz yüze sevince ‘çipsizlik gölgesi’

Süper lüks de elektriklendi!

Bünyesindeki “Maybach” markasını kapatıp onu süper lüks donanımlı versiyonlar yapan bir bölüme dönüştüren Mercedes, son dönemde bu departmanın kapısını daha fazla çalıyor. Zira S-Serisi ile başlayan Maybach geleneği, G-Serisi’nin ardından bu kez de elektriklilere sıçramış. Maybach armalı ilk tam elektrikli otomobil olan Mercedes-Maybach EQS, gerek olmasa da geleneksel “ızgaraya” da sahip. Mercedes, 2022 yılında üretime girecek EQS SUV’nin bir versiyonunu alacak.

Yüz yüze sevince ‘çipsizlik gölgesi’