Girişimciliği çiğ sütle pişiriyorlar

Onlar, bünyesinde pek çok hızlı servis restoran zinciri markasını, kendi et, ekmek, salata, patates ve süt üretim tesislerini barındıran TAB Gıda'nın vârislerinden iki genç kız.

Bunca varlığın arasında kendilerine yol olarak girişimciliği seçtiler ve soğuk zincirle inekten tüketiciye ulaşan çiğ süt markası Milgo’yu yarattılarBunca varlığın arasında kendilerine yol olarak girişimciliği seçtiler ve soğuk zincirle inekten tüketiciye ulaşan çiğ süt markası Milgo’yu yarattılar.

Kurdoğlu kardeşler, “Motivasyonumuzun çok yüksek olduğu bir dönemdeyiz. Çok güzel hedeflerimiz var ve bunlara ulaşmak için güçlü adımlarla ilerliyoruz” diyor.

40’lı yaşlardaki hemen herkesin çocukluk döneminde, mahalle aralarında çiğ süt satan sütçülere denk gelmişliği vardır. Ninelerimizin sabah erken saatlerde camda yolunu gözlediği sütün en doğal formu, işlem görmeden soframıza ulaşan çiğ süt bugünlerde yine revaçta. Büyüklerimiz sütü kaynatıp önümüze birer bardak koyarken, artanıyla yoğurt yapardı.

Girişimciliği çiğ sütle pişiriyorlar

Pandemi nedeniyle ev yapımı ürünlerin arttığı günümüzde ev yoğurdu da yeniden yükselişe geçti. Geçen hafta Ulus’ta buluştuğum, Columbia ve Boston Üniversitesi’nden mezun pırıl pırıl iki genç kadın girişimciyi dinlerken aklım babaannem ve mahalle sütçülerinin ‘Sütçü geldi, sütçü’ seslerine gidiyor.

Fırsatı gördüler

İki genç girişimci, piyasada pandemiyle birlikte hızla yükselen sağlıklı yaşam trendlerine paralel çiğ süt pazarında bir açık olduğunu görüyorlar.

Türkiye ve Avrupa’nın en büyük süt üretim çiftliğinin sağladığı avantajı da kullanarak, kendi markaları Milgo’yu yaratıyorlar. Markaları kısa sürede Amasya Et Ürünleri mağazaları, Amasya Et Ürünleri online market ve Tıkla Gelsin online ve mobil platformları, Yemeksepeti Banabi, İste Gelsin ve Happy Center marketleri gibi dağıtım platformlarına giren iki genç girişimci, hikâyelerini Milliyet’e anlattı.

Çalışkan ikili

Sizi tanıyabilir miyiz?

Ecehan Kurdoğlu: 25 yaşındayım. 2017’de Boston Üniversitesi İşletme ve Pazarlama bölümünden mezun oldum. Şu an Milgo’nun yanı sıra şirketler grubumuz ATA Grubu’nun, Türkiye’de temsil ettiği ESCADA’nın İş ve Marka Geliştirme Direktörü’yüm.

Begümhan Kurdoğlu: 23 yaşındayım. Columbia Üniversitesi Ekonomi ve Görsel Sanatlar bölümlerinden mezun oldum.

TAB Gıda’nın dijital pazarlama departmanında performans pazarlama kanadında çalışıyorum. Aynı zamanda ablam Ecehan’ın girişimiyle yarattığımız Milgo markasını geliştirmeye ve pazarlamasına yönelik çalışıyorum.

Hijyenik koşullarda

Neden eden çiğ süte yöneldiniz?

Begümhan Kurdoğlu: Çiğ süt gittikçe büyüyen ve talebin arttığı bir gıda. Kendi ekosistemimizi kendimiz oluşturuyor, 2005’ten bu yana Türkiye ve Avrupa’nın en büyük süt üretim çiftliği AtaSancak Çiftlik’te yıllardır en hijyenik koşullarda çiğ süt üretiyorduk. Milgo’dan önce sadece büyük tedarikçilere toptan satış yapıyorduk.

Ablam mahalle sütçüsü kültürünü yansıttığımız bir marka yaratmak istedi. Bu sayede Milgo Çiğ Süt doğdu. Son tüketiciye direkt satışımız başladı.

Günde 190 ton çiğ süt üretimi

Nasıl bir ekosisteminiz var?

Begümhan Kurdoğlu: AtaSancak Acıpayam Tarım İşletmesi, 24 bin dekar arazi varlığı, 4.800’ü sağmal olmak üzere toplam 10.500 hayvan kapasitesiyle Türkiye’nin ve Avrupa’nın en büyük damızlık yetiştirme ve süt üretim tesisi.

Çiftlikte, günlük 190 ton çiğ süt üretimi yapılıyor. Çiftliğimiz, ülkemizin Hastalıklardan Ari ve Avrupa Birliği onaylı süt işletmelerinden biri.

Besin değeri yüksek

Süt pazarında neler öngörüyorsunuz?

Ecehan Kurdoğlu: Piyasada üç çeşit süt; pastörize, UHT ve çiğ süt var. Çiğ süt diğer sütlerden farklı olarak hiçbir işlemden geçmeden direkt inek memesinden çıkan saf süttür. Yani besin değerleri yüksek, vitamin ve mineraller bakımından zengin bir süt.

Pandemiyle, hepimiz doğal ve işlem görmemiş ürünlere dönmeye başladık. Artık insanlar kendi yoğurtlarını, peynirlerini yapmayı tercih ediyor. Bu yüzden biz Milgo olarak sağlık, lezzet ve kaliteye önem veren, kendi süt ürünlerini yapmayı tercih eden bireylere hitap ediyoruz.

Satışlarımız çok iyi. Bir kere deneyen muhakkak ikinciyi almaya geliyor.

 Girişimciliği çiğ sütle pişiriyorlar

Dağıtım genişleyecek

Ürününüzün doğallığı hangi koşullarda sağlanıyor?

Begümhan Kurdoğlu:  İşlem görmeyen, homojenize yapıdaki doğal, kaliteli ve günlük çiğ süt üretiminin yanında, doğal yemlerle uygun koşullarda beslenen ve düzenli olarak sıkı sağlık taramalarından geçirilen hayvanlardan hijyenik ortamlarda el değmeden elde edilen sütler, sağımdan hemen sonra +4 C’ye kadar soğutularak stoklanıyor.

Frigofrik araçlarla soğuk zincir korunarak İstanbul’daki satış noktalarına bırakılıyor.

‘Kaynatıldıktan sonra tüketilmeli’

Tüketimde neye dikkat etmeli?

Ecehan Kurdoğlu: Milgo, satın alındıktan sonraki 24 saat içerisinde kaynatılmalı. Kaynatılan süt kapalı bir kapta buzdolabında 3 ile 7 gün arasında muhafaza edilebiliyor.

Kaynatılmış süt ile yoğurt, peynir, kefir, ayran, muhallebi, krema, kaymak, makarna ve et sosları yapılabilir. Holstein ineklerimiz en doğal şekilde beslendiği için elde edilen süt de bir o kadar lezzetli ve yağ oranı yüksek bir çiğ süt. Zaten çiğ sütün makbulü yağ ve protein oranının yüksek olmasıdır.

Escada pop up’larla yayılıyor

Diğer işlerinizde ne gibi gelişmeler var?

Ecehan Kurdoğlu: 1991’den beri Türkiye’de Ata Grubu’nun temsil ettiği Escada, cesur renk kullanımıyla gözü pek, bağımsız ve kendine güvenen kadınları temsil ediyor. Yalıkavak Marina’da Escada’nın dünyadaki ilk pop up mağazasını açtık. Markamızın tutkunlarına küçük sürprizlerimiz olacak.

Girişimciliği çiğ sütle pişiriyorlar

Sırada peynir var

Türev ürünleri de üretecek misiniz?

Ecehan Kurdoğlu: Önceliğimiz Milgo’yu Türkiye geneline ulaştırmak. Ardından, ilk etapta peynir pazarına da girmek. Uzun vadede Türkiye’den çıkan global bir süt ve süt ürünleri markası olmak istiyoruz. Motivasyonumuzun çok yüksek olduğu bir dönemdeyiz. Çok güzel hedeflerimiz var ve bunlara ulaşmak için güçlü adımlarla ilerliyoruz.

‘Gıda aile işimiz’

Begümhan Kurdoğlu: TFI TAB Gıda Yatırımları, 2.500’ü aşkın restoran ve 55 binin üzerinde çalışanıyla, Türkiye hızlı servis restoran pazarının lideri. Aynı zamanda Çin’in en hızlı büyüyen hızlı servis restoran zinciri işletmecilerinden. BurgerKing’in Türkiye’deki master franchise haklarını almasıyla başlayan operasyonlarına ileriki yıllarda Popeyes, Sbarro ve Arby’s gibi dünya markaları da eklendi. TFI, geliştirdiği Usta Dönerci ve kendi yarattığı Usta Pideci ile de Türkiye’de sektöre yön veriyor.

Gıda aile işimiz. Biz de bu farkındalıkla büyüdük. Paket servis mobil uygulamamız Tıkla Gelsin’i logosundan ara yüzüne kadar yeniledik. Tüketicilerin uygulamamızı daha sık ziyaret etmesini istiyoruz.