Psikobiyotikler hakkında her şey!

15 Mart 2022

Nedir Bu Psikobiyotikler?

Özellikle son zamanlarda yapılan birçok araştırma, sindirim sistemimizdeki mikroorganizmaların yani mikrobiyotamızın aslında zihnimiz ile tamamen bağlantılı olduğunu ortaya koymuştur.

Doğum anından itibaren birçok faktör ile kendine göre şekillenen mikrobiyotamız sadece bağışıklık ve sindirim sisteminden sorumlu olarak enfeksiyonlara karşı bizi korumakla kalmaz, aynı zamanda zihin fonksiyonumuz için de gerekli olan nörokimyasalları da salgılar. İşte bu kimyasallara yardımı olan mikroorganizmalara ‘Psikobiyotik’ adı verilmektedir.

Psikobiyotikler Bedenimizi Nasıl Etkiler?

Gün içinde aniden hiçbir sebep olmaksızın enerjinizin düştüğünü ve kendinizi kötü hissettiğiniz anları hatırlayın. Bu depresif halin nedeni aslında midenize aldığınız besinlerdir. Böyle durumlarda sizi pozitife çevirebilecek olan psikobiyotiklere yönelebilirsiniz. Nasıl yani dediğiniz duyar gibiyim, hemen anlatıyorum…

‘Psikobiyotik diyeti’ olarak adlandıran bu beslenme şekli aslında bildiğiniz probiyotik içeren bir beslenme düzenidir. Fakat önemeli olan bu beslenmenin yüksek oranda prebiyotik de içermesidir.

Psikobiyotik Diyet Hangi Gıdaları İçerir?

En fazla tüketilmesi gereken besin; lif bakımından zengin olan prebiyotik besinlerdir. Bunlar her gün düzenli olarak tüketilmesi gereken psikobiyotik etkili gıdalardır. Hangileri derseniz; mevsim sebze ve meyveleri, tam tahıllar, baklagiller, zeytinyağı ve baharatları belirtebilirim.

Yazının devamı...

Çakraları dengeleyen mucize besinler

22 Şubat 2022

Kök Çakra

Kök çakra bedende omurganın dibinde yer alır ve topraklanmaya bağlanır. Bu sayede size güven duygusunu ve istikrarı verir. Kırmızı renge sahip olan kök çakra enerjisini topraktan alır. Bu nedenle besin desteği ile en kolay şekilde desteklenen çakradır. Enerjisi bozulmuş olan kök çakrasını dengeleyecek besinler de bu bağlamda kök sebzelerdir. Bunlar; havuç, patates, pancarı kereviz ve soğandır. Kendinizi enerjisel olarak zayıf hissettiğiniz anlarda kök çakranızı dengelemek adına bu gıdaları tüketmeniz hızlıca topraklanmaya yardımcı olacaktır.

Sakral Çakra

Sakral çakra ise duygularınızı, cinselliği ve enerjinizi kontrol eder. Temsili rengi turuncudur. Aynı zamanda böbrek ve kalın bağırsağa bağlı olan bir çakradır. Bu çakra dengede ise yaratıcılık ve tutku hissi yüksektir. Su enerjisi ile yönetilen bir çakra olduğundan dolayı su içeriği daha fazla olan besinler olumlu etki gösterecektir. Bu bağlamda sakral çakrayı dengelemek için, turunçgiller, balkabağı, çilek ve deniz ürünleri etkili olacaktır.

Karın Çakrası

Karın çakrası irade, hırs, güven ve öz kontrole katkıda bulunan bir çakradır. Sarı rengi temsil eden ve bedendeki sinir sistemi ile bağlantılı olan karın çakrasında eğer bir sorun var ise kendinizi rahatsız hissedersiniz. Özellikle de güven sorunu yaşayabilirsiniz. Ateş elementi tarafından yönetilen bu çakrayı dengelemek adına besin olarak keskin, tuzlu ve ekşi gıdalar tüketebilirsiniz. Biber, sarımsak, soğan, zencefil, zerdeçal, tarçın ve kekik gibi.

Kalp Çakrası

Kalp çakrası sevgi, aşk, bağışlama ve kabul etme üzerine işleyen çakradır. Yeşil rengi temsil eden kalp çakrasındaki dengesizlikte insanları hayatınıza alamama yani kabul edememe sorunları yaşanabilir. Kalp sağlığına iyi gelen besinler ile bu çakrayı destekleyebilirsiniz. Bunlar; bitter çikolata, kahve, lifli sebzeler, yeşil çay, nar, kırımızı şarap ve taze yeşil meyve sularıdır.

Yazının devamı...

Kalp sağlığınız için tüketmeniz gereken yağlar

9 Şubat 2022

Zeytinyağı

Tam bir sağlık deposundan bahsediyorum. Özellikle Akdeniz tipi beslenmenin olmazsa olmazı olan zeytinyağını beslenmenizde yer vermeniz gerekmektedir. İçeriğinde yüksek orandaki E vitamini ve K vitamini dışında bolca antioksidan bulundurur. Omega-3 ve Omega 6 yağ asitleri bakımından zengindir. Faydaları nelerdir derseniz; karaciğeri temizler, sindirim sistemini rahatlatır, cildi güzelleştirir, kemiklerinizi güçlendirir, metabolizmanızı hızlandırır, saç sağlığına etki eder ve kan basıncını düzenler. Yemeklerinizde çok az miktarda da olsa zeytinyağı kullanmanızı öneriyoruz.

Hindistan Cevizi Yağı

Tropik bölgelerde yetişen gözde sağlıklı yağlardandır. Bu yağ ise hindistan cevizi meyvesinin etli bölümünü ayrıştırılıp kurutulduktan sonra soğuk sıkım yönetimi ile elde edilir. En yüksek faydaları ise; saç sağlığını ve cildinizi güzelleştirir. Özellikle antifungal etkisi ile mantar karşı koruyucudur. Yoğun antioksidan içeriği ile bedendeki serbest radikalleri yakalayarak oksidatif stresi azaltır. Bu sayede kansere karşı koruyucu etki gösterir. Cildinizde, tırnaklarınızda ve saçınızda bu yağdan faydalanabilirsiniz. Ayrıca günlük yağ gereksiniminizde de bu yağı doğru oranda tüketerek kalp sağlığınızı koruyabilirsiniz.

Avokado Yağı

Sağlıklı yağlar denilince akla gelen ilk yağlardan olan avokado yağının faydaları da çok hafife alınacak gibi değil! Bu yağ dalında olgunlaşmış olan avokado meyvesinden soğuk pres yöntemi ile elde edilir. Yemekleriniz sağlık ve lezzet katan avokado yağını ızgaradan sotelemem işlemine kadar yüksek ısıda pişirme yöntemlerinizde tercih edebilirsiniz. Salatalarınıza ve soslarınıza da ilave edebilirsiniz. Çünkü içeriğinde avokadoda bulunan bütün vitamin ve mineraller bol miktarda bulunmaktadır. Özellikle E vitamini ve oleik asit bakımından çokça zengindir. Bu sayede yağda eriyen vitaminlerin bedende emilimini kolaylaştırır. Ve kalp sağlığınıza olumlu etki eder. Doğru oranda kullanıma dikkat ederek bu yağı da tüketmelisiniz.

Ceviz Yağı

Ceviz yağı kalp damar sağlığınız için tüketmeniz gereken harika bir yağdır. Aromatik bir tada sahip olan bu yağ olgunlaştıktan sonra kurutulan cevizlerin yine soğuk pres yöntemi ile sıkılmasıyla elde edilir.  Omega 3 ve çoklu doymamış yağ asitleri bakımından zengin olan ceviz yağı kandaki kötü kolesterol seviyenizi n düşmesine yardımcı olur. Yüksek oranda E ve K vitamini içerir. Bunun dışından bedendeki serbest radikallerle savaşarak kanser gibi zorlu hastalıkları önlemeye yardımcı olur. Vücudunuzdaki erken yaşlanma belirtilerini geciktirici özelliği bulunur. Özellikle pişmeyen yemeklerinizde veya soğuk soslarınızda kullanabilirsiniz.

Yazının devamı...

Yılbaşına özel beslenme ipuçları ve örnek yılbaşı menüsü

17 Aralık 2021

Kahvaltıyı Asla Atlamayın

Gece çok yemek yerim diye düşünüp kahvaltınızı es geçmeyin. Güne mutlaka sağlam bir kahvaltı ile başlayıp bedeninizi dengeleyin. Öğle yemeğinizi de hafif şekilde atlatın. Bunun için salata, yoğurt veya bir kâse sebze çorbası tercih edebilirsiniz. Ara öğünlerinizde ise midenizi rahatlatacak bitki çaylarına yönelebilirsiniz.

Gelelim Akşam Yemeklerinize

Kızartma yerine kesinlikle fırın, ızgara ve buhar yöntemlerini tercih edin. Mevsim sebzelerinden faydalanmak adına zeytinyağlılara yönelin. Cips, çikolata, çekirdek gibi hazır paketlenmiş gıdalar yerine doğal kuruyemişleri tercih edin. Et tüketeceğiniz için yanında ekstra karbonhidrat almanıza gerek yok, emin olabilirsiniz. Protein ağırlıklı bir beslenme sizi hem uzun süre tok tutacak hem de gece boyu daha enerjik olmanıza yardımcı olacaktır.

Tatlıya Dikkat

Tatlı tercihinizi ise şerbetli işlenmiş tatlılar yerine hafif lezzetlerden yana kullanın. Sütlü tatlılar veya bir iki ince dilim kabak tatlısı gayet akıllıca bir seçim olacaktır.  Üstelik bu sayede ertesi günü başınızdaki ağırlık hissinizi de ortadan kaldırmış olacaksınız.

Bol Su İçmeyi İhmal Etmeyin

Eğer alkol tüketeceksiniz yemek aralarında su içmeyi unutmayın. Bu sayede bedeninizdeki alkole bağlı olan su kaybını en düşük seviyeye indirip sonraki gün uyandığınızda kendinizi daha zinde hissedeceksiniz.

Yazının devamı...