Sağlıklı bir kalp için portfolio diyeti

Kalp sağlığınıza düşündüğünüzden daha fazla önem vermeniz gerekmektedir. Bu bağlamda yapmanız gerekenlerin başında tabii ki stresten uzak bir hayat, kaliteli uyku ve düzenli spor gelse de gün içinde yediğiniz içtiğiniz besinler de oldukça önemlidir. Bunun için ne yapmalıyız derseniz en önemli nokta bitki bazlı beslenmedir. İşte Portfolio Diyeti de tam anlamıyla kalp sağlığınızı korumaya yönelik bir diyettir. Gelin şimdi sağlıklı yaşam meraklılarının gözdesi olan bu diyetin ne olduğuna göz atalım…

Portfolio Diyet Nedir?

Ana teması kolesterol ve tansiyonun düşürülmesine yönelik bir diyet olan Portfolio’daki asıl amaç tabii ki kalp sağlığını korumaktır; kilo vermek değil! Bu nedenle bu diyette bitkisel bazlı olacak şekilde düzenli bir beslenme gerekmektedir.

Biliyorsunuz ki kötü kolesterol seviyeniz yükseldiğinde damar tıkanıklıkları kaçınılmazdır. Bunun önüne geçmek için ise LDL değerinizi azaltıp HDL değerinizi yükseltmeniz gerektedir. İşte bu diyet kandaki kolesterol seviyenizin düşürülmesini sağlayarak zaman içerisinde kalp sağlığınızı korumaya başlamanıza yardımcı olacaktır. Üstelik konu ile ilgili birçok çalışma yapılmıştır ve yapılan çalışmalara göre kardiyovasküler hastalıkları önlediği ortaya konulmuştur.

Portfolio Diyetinde Rahatlıkla Tüketilebilen Besinler Nelerdir?

-Yağlı Tohumlar

-Soya Fasulyesi

-Tofu

-Lor peyniri

-Yulaf

-Arpa

-Bamya

-Patlıcan

-Portakal-Elma gibi mevsim meyveleri

-Zeytin

-Kanola Yağı

-Avokado

-Yeşil çay

Bunların dışında et yerine balık, hindi ve tavuk tüketebilirsiniz.

Atıştırmalıklardan ise olabildiğince uzak durmalısınız. Özellikle de paketli olanlardan!

Bir de bol su içmelisiniz.

Örnek Portfolio Listesi;

Kahvaltı:

-Yeşil çay veya açık siyah çay

-Yulaf kepeği/yulaf ekmeği veya tam tahıllı kepekli ekmek

-Lor peyniri

-Meyve

Öğle:

-Sebzeli (vejetaryen) kremasız çorba veya domates çorbası

-2 dilim yulaflı kepekli ekmek

-Tavuk, hindi (derisiz) veya balık

-Salata

-Meyve

Akşam:

-Mercimek çorbası

-Ton balıklı salata

-Zeytinyağlı sebze yemeği veya barbunya ya da kuru fasulye

-Meyve salatası veya meyve


Ara öğünlerde ise;

-Meyve-meyve salatası veya taze sebzeler

 

Sağlıkla kalın…

Yüksek Gıda Mühendisi

Merve Karataşlı