Yılbaşına özel beslenme ipuçları ve örnek yılbaşı menüsü

Yeni yıl gecesi dediğimizde hepimizin aklına rengarenk masalar geliyor. Hal böyle olunca da enfes çeşit içeren bu harika masada yemeği fazla kaçırmaktan korkuyor olabilirsiniz. Peki bunun önüne geçmek için akşama hazırlık olarak gün boyu ne yapabiliriz derseniz işte yılbaşına özel beslenme ipuçları…

Kahvaltıyı Asla Atlamayın

Gece çok yemek yerim diye düşünüp kahvaltınızı es geçmeyin. Güne mutlaka sağlam bir kahvaltı ile başlayıp bedeninizi dengeleyin. Öğle yemeğinizi de hafif şekilde atlatın. Bunun için salata, yoğurt veya bir kâse sebze çorbası tercih edebilirsiniz. Ara öğünlerinizde ise midenizi rahatlatacak bitki çaylarına yönelebilirsiniz.

Gelelim Akşam Yemeklerinize

Kızartma yerine kesinlikle fırın, ızgara ve buhar yöntemlerini tercih edin. Mevsim sebzelerinden faydalanmak adına zeytinyağlılara yönelin. Cips, çikolata, çekirdek gibi hazır paketlenmiş gıdalar yerine doğal kuruyemişleri tercih edin. Et tüketeceğiniz için yanında ekstra karbonhidrat almanıza gerek yok, emin olabilirsiniz. Protein ağırlıklı bir beslenme sizi hem uzun süre tok tutacak hem de gece boyu daha enerjik olmanıza yardımcı olacaktır.

Tatlıya Dikkat

Tatlı tercihinizi ise şerbetli işlenmiş tatlılar yerine hafif lezzetlerden yana kullanın. Sütlü tatlılar veya bir iki ince dilim kabak tatlısı gayet akıllıca bir seçim olacaktır.  Üstelik bu sayede ertesi günü başınızdaki ağırlık hissinizi de ortadan kaldırmış olacaksınız.

Bol Su İçmeyi İhmal Etmeyin

Eğer alkol tüketeceksiniz yemek aralarında su içmeyi unutmayın. Bu sayede bedeninizdeki alkole bağlı olan su kaybını en düşük seviyeye indirip sonraki gün uyandığınızda kendinizi daha zinde hissedeceksiniz.

Peki yeni yıl sonrası güne nasıl başlamalıyız derseniz;

Uyandığınızda büyük bir bardak limonlu suyu yavaş yavaş tüketin. Ardından tabii ki kahvaltıyı atlamayın. Ara öğününüzde bir bardak ılık laktozsuz süt tercih edin, midenizi rahatlatacaktır. Akşam yemeğinizde ise bir kâse salata ve bir porsiyon sebze yemeği tercih edin. Eğer ödem oluşumunuz var ise gün içinde bol su eşliğinde açık havada yürüyüş de yapabilirsiniz.

Sağlıklı Yılbaşı Menüsü Önerisi

Başlangıç

Balkabağı çorbası

Mezeler

Havuç Tarator

Haydari

Yoğurtlu Semizotu

Pancarlı Kinoalı Kısır

Yoğurtlu Mor Lahana Salatası

Köz Patlıcan Ezmesi

Fava

Salata

Lor Peyniri ve Narla Süslenmiş Salata

Ana Yemek

Fırında Sebzeli Hindi

Tatlı

Şekersiz Cevizli Ayva Tatlısı

 

Yüksek Gıda Mühendisi

Merve Karataşlı